/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
AVG antivirus
Fra : Knud01
Vist : 380 gange
20 point
Dato : 12-01-09 18:03

Hej derude! Jeg sidder og prøver at installere AVG free Antivirus, men noget forhindrer, at det kan lade sig gøre. Jeg har slået firewall fra. Kan noget i Google spærre? Hvad kan jeg ellers prøve? Det har fungeret fint tidligere, men pludseligt siger den, at opdatering ikke kan finde sted. Kan nogen hjælpe? Jeg kan ikke installere AVG på ny. Desværre kun 20 points, da jeg lige er startet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-09 18:04

Rens registreringsdatabasen med CCleaner

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-09 18:05
Kommentar
Fra : Knud01

Dato : 12-01-09 18:06

tak Teil. Hvor finder jeg den?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-09 18:09

Du ser et link i svar nr 2

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-09 18:20

det kan være noget fra din gamle version du ikke har fået ud der spærrer - desuden hvis du har andre sikkerheds programmer så luk ned for dem mens du installere - du kan gemme filen først i stedet for at køre den med det samme så du kan lukke for netforbindelsen imens

Kommentar
Fra : Knud01

Dato : 12-01-09 19:26

Jeg har købt CCLEAN, som fandt en masse overflødigt i reg. basen. Det hjalp ikke.
Derefter prøvede jeg at gemme AVG, slog internettet fra og prøvede at installere. Det kunne den ikke, uden at få on-line forbindelse. "Alt" sikkerhed er slået fra: Firewall og andre virusprogrammer. Jeg kan komme ind på nettet, på alt, jeg har prøvet, men hvis det har noget med AVG at gøre, nægter den. Skulle I sidde med andre gode ideer?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-01-09 19:48

Installer Avast i stedet for, den er også gratis og nemmere at have med at gøre.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-01-09 20:44

Hej Knud
Hvid du har haft AVG installeret før er det uden tvivl rester herfra som forhindrer ny installation.
Du skal have alt "gammelt" AVG fjernet fuldstændigt inden du prøver forfra igen.
Det er ikke nok at slette i Kontrolpanel --> Tilføj eller fjern programmer, du skal også ind i "stifinder" og slette den mappe som indeholder noget som helst med AVG. Når du har fjernet alt hvad der overhovedet ligner noget med dette program, så genstarter du din PC og prøver at downloade og installere forfra, den nyeste version hedder 8.0.176 og du kan evt. hente den her:
http://free.avg.com/download-avg-anti-virus-free-edition
men som sagt, fjern alt det gamle - ALTSAMMEN - og genstart så inden du prøver igen.
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : Knud01

Dato : 12-01-09 21:15

TAK Bennymanden, det prøver jeg

Kommentar
Fra : stl_s