/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Andet job under afspadsering
Fra : fryns
Vist : 1288 gange
100 point
Dato : 11-01-09 19:08

Må man under afspadering - flere uger - have andet job? Altså blive ansat i et andet firma?
Er opsagt efter udløb af afspadsering. Den nye arbejdsgiver kan vel ikke få skattekortet for udløb af ansættelsesperioden?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-09 19:17

du printer bare et skattekort ud fra www.skat.dk

Kommentar
Fra : fryns

Dato : 11-01-09 19:22

Kan den tidligere arbejdsgiver så stoppe udbetalingen af lønnen (afspadseringen) hvis han erfarer andet arbejdsforhold ? Dette er indenfor landbrug - ikke medlem af hverken arbejdsløshedskasse eller forbund

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-09 19:28

Så længe du afspadserer er du jo ansat og får din løn for ikke at lave noget.

Er du fultidsansat ???

Glem alt om Teils råd

Citat
Må man under afspadering - flere uger - have andet job?

Nej

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-09 19:31

Afspadsering betyder jo blot du får løn for at gå hjemme....

Teknisk set kunne den opsparede løn bare udbetales som arb.timer - men det er ikke alle steder man MÅ det....

Så har du bare været ansat som malkepige/dreng kan jeg ikke se problemet....

Hvorfor er du blevet bedt om at afspadsere når du bagefter er fyret ?????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 19:36

Refi, det er meget almindeligt, at man skal bruge sin afspadsering inden arbejdsophør

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-09 19:37

Citat
Glem alt om Teils råd

Hold kæft ans

jeg siger bare at det er muligt at selv printe skattekort ud.
forøvrigt er det slut med snailmail fra skat.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 19:39

Da din afspadsering er noget du vel sagtens skal have brugt inden nyt job, kan jeg ikke se nogle problemer i at du begynder det nye job i afspadseringsperioden..

Du kan da bare be' din tidl chef om at få dit skattekort, dit arbejdsforhold hos ham er jo afsluttet

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 110 point
Dato : 11-01-09 19:47

Ja du må gerne arbejde hos anden arbejdsgiver under afspadsering med mindre der fremgår andet af din ansættelses aftale.

Hvad angår skat så bruger du jo hovedkortet hos din nuværende arbejdsgiver og skal derfor bruge bikort hos anden arbejdsgiver.

Men se dog at blive meldt i fagforening.

Havde selv fagforening til at hjælpe mig da jeg var ansat i landbruget og fik over 40 000 i manglende overarbejdsbetaling og manglende feriepenge ud af det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-09 19:51

Citat
Hvad angår skat så bruger du jo hovedkortet hos din nuværende arbejdsgiver og skal derfor bruge bikort hos anden arbejdsgiver.

Som sagt kan man selv printe skattekort ud, om det så er 10 hovedkort.

Kommentar
Fra : fryns

Dato : 11-01-09 19:53

tak - jeg tror jeg forholder mig i ro

Godkendelse af svar
Fra : fryns

Dato : 11-01-09 20:01

Tak for svaret Thomas.Haugaard.