/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Ulykkes forsikring, eller?
Fra : SjalaJonez
Vist : 548 gange
100 point
Dato : 11-01-09 14:38

hey alle..

jeg er nu blevet så gammel at jeg ikke længere er forsikrede under mine forælder, så jeg skal jo have en eller anden form for forsikring.

Jeg har ingen forstand på forsikringer, men går ud fra at det er en ulykkes forsikring jeg skal have? eller er der noget andet?

Jeg leder selvfølgelig efter den bedste til den bedste (billigste) pris, er der nogle af jer som har nogle bud på hvad jeg skal vælge?

Cheers...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 14:54

Mine unger har tegnet forsikringer i Tryg, men de har nu også andre forsikringer, og har fået lidt rabat..

Hvis du er hjemmeboende, så undersøg om du kan få rabat, hvis du tegner din ulykkesforsikring det sted dine forældre er forsikret.... vores hjemmeboede fik en forsikring på kr. ca 1200 om året

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-01-09 15:00

Hvis Du er flyttet hjemmefra og har lejet lejlighed eller værelse skal Du have en indbo/ansvarsforsikring, udlejers forsikring dækker ikke Dine ejendele hvis der bliver brand eller andre skader stammende fra bygningen.

Ulykkesforsikring er noget helt andet, her findes der heltids-og fritids med stærkt varierende dækning, Du skal blot være ærlig når ansøgningen skrives, en medfødt skavank eller anden vedvarende skade som man ikke oplyser kan være årsag til at dækning helt forsvinder.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-01-09 16:28

Jeg ved ikke hvad du laver for hvis du arbejder så kan du måske få en ulykkesforsikring gennem dit arbejde. Derimod skal du selv tegne indboforsikring, men arbejder du er der måske mulighed for også at tegne den via firmaet.
Indboforsikringen dækker dit indbo ved indbrud og brand.
Ulykkesforsikringen dækker hvis du kommer til skade. Så kan du få betalt behandling og få en erstatning for nedsat arbejdsevne. Og det er skattefrit.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-01-09 16:34

Det er nok det, der hedder en "Familieforsikring". Den dækker indbo og ansvar. Så den dækker hvis din lejlighed brænder eller du får indbrud eller sådan noget. Og den dækker hvis du selv kommer til at lave en eller anden skade et eller andet sted..

Hvis DU skal forsikres i tilfælde af ulykke, så er det en ulykkesforsikring du skal kikke på..

Her er der en sammenligning af forskellige forsikringsselskabers forslag:

http://www.forsikringsguiden.dk/Sider/default.aspx

Det er den, der hedder en Indboforsikring. Den dækker også ansvar og evt. retshjælp..

---Øøh, den ser lidt forvirrende ud... --Jeg har lige prøvet den...
Men jeg er osse en gammel kone.. Måske kan DU bedre overskue det..

Ellers kan du prøve at kikke på de forskellige forsikringsselskabers hjemmesider..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 16:39

De fleste indboforsikringer dækker unge til de er 21 år, også selv om de er flyttet hjemmefra (jeg har ikke hørt om nogle der ikke dækker, men tjek det)

Citat
Jeg ved ikke hvad du laver for hvis du arbejder så kan du måske få en ulykkesforsikring gennem dit

Alle firmaer, har deres personale forsikret - i arbejdstiden - så du skal under alle omstændigheder (syntes jeg) tegne en ulykkesforsikring der dækker i fritiden

Citat
Så kan du få betalt behandling og få en erstatning for nedsat arbejdsevne. Og det er skattefrit.

Små slaw du det kommer så sandelig an på flere forhold. f.eks skal en evt. mén være på over 5 %, dette kan først tages stilling til efter et år efter uheldet..og lad os da håbe spørger aldrig får brug for det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 16:43

Når du sammenligner priser, så hold også øje med selvrisiko-beløbet, præmien er ofte lavere jo mere du betaler i selvrisiko

Læg også mærke til forsikringsdækningen, så du ikke bliver enten underforsikret eller overforsikret dvs. at du betaler en præmie der dækker med et vist beløb, så du kan købe nyt ved evt. tyveri eller brand, men du skal jo ikke dækkes for flere mill hvis du kun lige har det mest nødvendige, men ej heller forsikre for så lidt, at du ikke kan købe noget som helst

Ergo, hold øje med forsikringssummen og selvrisiko