/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Dansk Svensk gårdhund
Fra : toyota34
Vist : 3589 gange
50 point
Dato : 11-01-09 10:41

Nu er jeg her igen vedr. dansk svensk gårdhund.
Vi har besluttet at vi skal en sådan - nu er mit spørgsmål, hvad ligger priserne på for en sådan.
Er priserne faste eller bør man forhandle pris?
Der annonceret ikke med priser på de forskellige kennelers hjemmesider.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-01-09 10:47

Hej. Prøv at kigge her.
http://www.skovfogedhuset.dk/20488392

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-01-09 10:50

Som du kan se svinger priserne meget.
http://home19.inet.tele.dk/gaardhund/hvalpe.htm

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 11-01-09 10:52

Tak for linket, som jeg læser det er ikke stambogsførte hvalpe - jeg er også interesseret i prisen for hvalpe med stambog.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-01-09 10:58
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 11:02

I dette link er der nogle stambogsførte hvalpe til salg, du kan da skrive en mail og forhører dig om prisen

http://www.hundeweb.dk/dkkcm/public/openIndex/oppdretterVeiviser/veiviser.html

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 11-01-09 11:56

Tak for alle jeres links.
Er der ikke nogen der selv har købt og kender prislejet og kan oplyse om priserne er til forhandling?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-09 12:14

Jeg har aldrig hørt om, at prisen på en stambogsført hund er til forhandling, ud fra devisen, kan du ikke betale prisen, har du nok heller ikke råd til at betale de evt. uforudsete udgifter

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 11-01-09 12:31

Nordsted1 - tak for info, det er lige nøjagtig de svar jeg er ude efter. Som førstegangskøber er det rart at vide hvad "kotumen er".
Nu har det ikke noget med om at have råd - i vores verden må man tage de udgifter der kommer når man har valgt at købe et dyr. Det er vel lidt ligesom med børn?

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 50 point
Dato : 11-01-09 13:57

De links (der virker) du har fået, er til privatopdrættede hunde uden stambog.

Du køber hvad du ser, og der er ingen mulighed for fortrydelse. Går noget galt, så er pengene tabt.

Priserne på 3500 og 4500 er altså i den lave ende af skalaen. Selv en blandingshunddehvalp koster oftest over 2000 kr.

--Med en DKK stambogsført hvalp vil du kunne få refunderet pengene hvis hvalpen skulle vise sig at være alvorligt syg.. Det sker indimellem. Selv om gårdhunden ikke er en specielt udsat race...

En DKK stambogsført hund vil nok koste mindst 6000 kr. For der er mange flere krav der skal overholdes fra opdrætters side.
Hvis du vil sikre dig, at din nye hundehvalp har fået den allerbedste start i livet, så skal du kikke efter opdrættere, der har gennemgået DKK's opdrætterkursus. Så har hvalpene fået den rigtige kost og den rette stimulation lige fra fødslen af.

To kenneler der har gennemgået opdrætterkurset:

http://www.123hjemmeside.dk/Kennel_Tahoe_Skovsoes/15411504
http://www.gaardhunden.webbyen.dk/

Prisen på stambogsførte hvalpe er IKKE til forhandling.
For overhovedet at blive godkendt som køber, så skal man altså vise kendskab og interesse for racen ud over hvad den koster.
Tænk på, at det faktisk er en adoption, der er tale om. Og en god opdrætter bortadopterer kun sine hvalpe til de allermest egnede købere..
--Ja, det ER lidt ligesom med børn... Men hvis man skal bortadoptere sit barn, så vælger man jo også de mest egnede adoptivforældre.

----OG der ER altså helt faste udgifter forbundet med at anskaffe en hvalp. Som minimum registrering, ansvarsforsikring og helbredscheck med vaccination.
Derudover er der mange, der vælger at have hunden sygeforsikret osse. For hundesygdomme er RIGTIG dyre.

---Og mange opdrættere vil nok foretrække en køber, der også er indstillet på at lade hunden gå til et eller andet... Det koster osse..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-01-09 14:02

Nordsted1, dit link til opdrættervejviseren virker ikke...

Man skal linke til "Hundeweb" og selv klikke sig frem til opdrættervejviseren.. men jeg ved ikke, om man kan bruge listen efter visse områder af Hundeweb er blevet lukket for "ikke medlemmer" efter 1-1-09...

prøver lige..

http://www.hundeweb.dk/dkkcm/public/openIndex/view/list_side1.html?ARTICLE_ID=1164742020632

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-01-09 14:09

---Joo, det virker fint nok.

Der er både en opdrættervejviser (ude i venstre side) og en hvalpeliste..

Godkendelse af svar
Fra : toyota34

Dato : 11-01-09 14:11

Tak for svaret Birgitta, endnu en gang var du til stor hjælp.
Vi er i gang med at læse om racen og hundeopdragelse generelt - det er jo en lang process inden vi er klar til at få hunden hjem.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-01-09 14:28

Tak for accepten af mit svar.
Ja, det er en hel videnskab at anskaffe en hund i dag...

Men det hænger jo nok osse sammen med, at det er de færreste mennesker, der har tiden og overskuddet til at lade deres familiehund få hvalpe. --Så der er mere rift om de racehunde, der bliver født.
Og opdrætteren er meget mere bevidst om, hvad tæve og hvalpe har brug for i hvalpenes første 8 uger. Og selvfølgelig knytter en god opdrætter sig til sine hvalpe. Og ønsker det bedste for dem -også fremover.

---Det er ligesom at få et barn, --det er et projekt som man helst planlægger og gennemfører bedst muligt. Og som man tager ansvar for hele livet.

Og det er hver en krone værd!
Rigtig god fornøjelse..

---Forresten, hvis I f.eks. drømmer om at få en hvalp til sommer, så ER det muligvis allerede nu I skal være på dupperne. For sommerferiehvalpe er særlig eftertragtede. Jeg så lige, at en af de kenneler, jeg har linket til, har planer om en parring i februar, tror jeg det var. Derefter er tæven drægtig i ca. 2 måneder. Og derefter skal hvalpene jo blive 8 uger før de kan komme hjemmefra... Det kan næsten ligne et sommerferie-kuld..
Men det hele kommer an på, hvornår den vordende mor kommer i løbetid.......

Det var denneher kennel...:
http://www.gaardhunden.webbyen.dk/