/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Fysisk test forsvaret
Fra : LBJ86
Vist : 1839 gange
20 point
Dato : 10-01-09 15:09

Jeg overvejer at søge ind i forsvaret, men jeg kan ikke finde noget helt konkret om hvad der stilles af krav til den fysiske test. Jeg har fundet noget på deres hjemmeside om fysisk test ved udsendelse, men er slet ikke sikker på at det er det jeg leder efter.
Så er der nogle der kan svare mig på, hvad der egentlig kræves af min fysik/kondition for at blive optaget som kvindelig værnepligtig???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-01-09 15:21
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-01-09 15:22
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-01-09 15:25

Citat
Inden ansættelsen skal du gennemføre en ansættelsesprøve. Prøven består dels af skriftlige prøver og en fysisk prøve.

Den fysiske prøve omfatter 2000 m løb på 12 minutter, 16 forsideøvelser og 16 rygsideøvelser, hvis du er mand. Kvinder skal tilsvarende løbe 2000 m på 13:45 minutter og lave 13 forsideøvelser og 13 rygsideøvelser.

Desuden kommer du til et interview med psykolog og militære personer samt en helbredsundersøgelse. Til slut deltager du i den endelige kommission.

Prøveforløbet varer 2 dage og gennemføres ved Forsvarets Rekruttering i Jonstruplejren i Ballerup på Sjælland.

Kommentar
Fra : LBJ86

Dato : 10-01-09 15:40

tak for dine svar, men nu dukker der så et nyt spørgsmål op:
Vil det sige at man på Forsvarets dag, bliver godkendt til en egentlig ansættelsesprøve?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-01-09 16:24

Hej igen.
De holder noge åbent hus dage hvor du kan komme og få nogle flere informationer.
Men du kan kontakte dem og få et ansøgnings skema tilsendt. Det gjorde vopres datter og blev indkaldt til optagelses prøve.
Det er ret hårdt og fysikken skal være i orden.
Hun gik i skarp træning.men det er altså nødvendigt.
Prøv at ringe til dem.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 10-01-09 18:18
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-01-09 19:54

Hvis Du mener det seriøst så begynd at løbetræne nu, og husk endelig opvarmningen.
Ikke for at sprinte fra de andre men for at komme i form.

2000 m hvis man ikke har gjort det længe kan knække folk og give f.eks fibersprængninger.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-01-09 23:59

Du kan ikke blive kvindelig værnepligtig. Sådan noget findes ikke i Danmark.

Men du kan blive professionel soldat.