/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Krypteret mappe
Fra : gatethereal
Vist : 469 gange
394 point
Dato : 10-01-09 10:47

Hej
Jeg brugte et krypterings program kaldet Folder Access til at låse en mappe med. Men fik virus og blev nød til at formatere det drev hvor programmet lå på. Jeg instalerede Folder Access igen, men mappen er stadig låst og kan ikke på prgrammet til at låse den op igen. Nogen der har nogle ideer til noget der kunne hjælpe til at få mappen åbnet igen?

Mange tak.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-01-09 11:34

Jeg er bangee for, at du ikke kan få kontakt til disse filer med det program, som du har geninstalleret. Det gamle program har sikkert haft en krypteret fil, derskulle indentifisere din kode, for at give adgang.
Den fil har du også mistet, da du omformaterede.

Vi er nu inde i den gamle talemåde: Rigtige mænd tager ikke backup

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-01-09 12:17

Du kan evt forsøge at lave mappen om til en rar-fil (pakke den)

Derefter flytte den til f.eks. skrivebord og derefter pakke den ud.....

Det bevirker på nogle af disse "låse"-programmer at den pakker filerne ud i stedet for mappen...

Men det virker ikke på alle...

Et forsøg værd, er det dog....

Kommentar
Fra : gatethereal

Dato : 13-01-09 00:06

Virker desværre ikke at pakke den som en .rar fil. Mappen er skult så det ikke ligner en mappe men en genvej til kontral panelet. ved ikke om det har noget at sige.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 18:00

Det var også kun ment som "et forsøg værd" da det virker på enkelte.....

Hvordan har du fået mappen tilbage når du har formateret.....

Kommentar
Fra : gatethereal

Dato : 13-01-09 18:08

Mappen ligger i andet drev D og formatered drev C. så set i bakspejlet var det ikke specielt smart at have den krypterede mappe og programmet i to forskellige drev..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-01-09 18:12

Du må se i øjnene at du har mistet den mappe. Der er ikke noget at gøre ved det.

Kommentar
Fra : gatethereal

Dato : 13-01-09 19:00

Har selv løst problemet. Fandt et program ved navn unlocker som klarede det på 2 sek.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-01-09 19:53

Citat
Har selv løst problemet. Fandt et program ved navn unlocker som klarede det på 2 sek.

Point til dig selv

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 13-01-09 20:28

Jeg tror dette program kan løse dit problem
http://ccollomb.free.fr/unlocker/
Virker til mange ting

// C a i N e

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 21:10

Citat
Jeg tror dette program kan løse dit problem

Det HAR jo løst det....

Læse kan vi alle

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-01-09 22:23

Jamen hurra hurra. Så kan du afslutte tråden.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 14-01-09 01:29

Det er jeg ked refi, håber du kan tilgive