/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
TDC - webmail - slette flere
Fra : ingelein
Vist : 1507 gange
100 point
Dato : 09-01-09 19:27

Hej
Til min rædsel så jeg i dag at jeg i min Webmail hos TDC har 751 mails.
De kan kun slettes manuelt!
Jeg har lige chattet med TDC - og synes at det lyder usandsynligt, at man ikke kan slette en større portion - eller efter dato.
Er der nogen her, som ved det bedre end folk hos TDC - (går ud fra at det er bemandet med studerende om aftenen). Jeg blev i hvert tilfælde ikke meget klogere.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-01-09 19:35

Hej.

Lider med dig.
ØvØv ....god arbejdslyst.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-09 19:39

Hvis du henter mails hjem til din computer, med en mail klient for eksempel Outlook Express, og IKKE har sat markering i Gem en kopi på serveren, så slettes mails når du har hentet dem, men der skal du også til at slette alle mails, men det er ret nem, bare klik på Rediger og Marker alt, og så højre klikke og slette, så hvad er problemet ? Du henter dem da bare med din mail klient

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-09 19:41

Hvis du udvider din TDC mail, så sletter TDC dine mails efter 5 dage, det står der i betingelserne for at udvide mail boksen

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-01-09 19:42

Hej.

Du skriver "kan kun slettes manuelt".
Mon ikke du mener noget andet, idet du selv foreslår noget med at slette alle, eller efter dato.
Og det er vel også "manuelt" ?

Log in på din webmail.....nederst til højre er der et rullegardin, Mail pr. side, marker ALLE.

Derefter klikker du oppe i venstre hjørne på den lille rubrik under "Vidersend", og vupti alle dine mails er markeret !!!!!

Derefter trykker du på slet......og alle ryger sikkert i din papirkurv......og så gør du det samme der !!!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 09-01-09 19:43

Hej

Jeg mener da man kan krydse af for flere mail af gangen øverst på siden, i sin webmail...i min boks kan jeg...hos TDC

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 09-01-09 19:46

Ja jeg har lige logget på min TDC webmail, øverst på siden kan jeg sætte en markering og den sætter markering i ALLE mails, så er det bare at klikke på Slet knappen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-01-09 19:52

Hej
Ja tak, nu har jeg fået flere gode forslag - men jeg er jo ikke interesseret i at slette ALLE mails.
Jeg ved godt at man kan sætte markering i de mails, man vil slette, men det kræver jo en manuel udvælgelse.
Kigger lige lidt nærmere på de indkomne forslag
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 09-01-09 21:11

Citat
men det kræver jo en manuel udvælgelse.

Det er rigtigt og det er der kun brugeren, altså dig der kan gøre.

Jeg flytter de mail jeg ikke vil have slettet over i nogle mapper jeg har oprettet og sletter
så resten som tidligere er beskrevet.

mvh Smokei

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-01-09 22:08

Hvorfor gemme mails på webmail, hvis du også henter dem hjem på din egen PC ???
Normalt har du kun en vis mængde plads, og når den er brugt, så kan der ikke være flere mails i boksen.

Hvis du får mange reklamemails og spam fra destinationer som du normalt ikke får mails fra, så kan du udelukke denne destination i dit personlige filter.

En overgang fik jeg en masse skidt og bras fra østen, som jeg ikke havde bedt om. Det sørger mit personlige filter for, at det ikke sker mere.
Taiwan var en af dem, og i dette tilfælde skrev jeg i filtret, *.tw og så var hele tw afsendere udelukket.
Sådan har jeg gjort med omkring 30 grupper, der var uden interessse.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-01-09 00:41

Hej Severino

Jeg får faktisk ingen mails, som jeg ikke vil ha', men for eksempel alle Kandu mails fylder jo en masse, hvis de bliver liggende på serveren. Netop i dag havde jeg brug for en gammel mail og så var det jo heldigt at den var på Webmailen.

Men faktisk troede jeg at alle mails, som var slettet permanent efter at de var hentet ned på pc en var slettet permanent.

Desværre har jeg opsat mailen sådan at der gemmes en kopi på serveren. Gad vide, hvor mange kopier der gemmes, så måske kunne jeg helt undgå problemet ved at at slå "gem kopi" fra.

Man har masser af plads gratis hos TDC, så der er der ingen fare for at boksen bliver fuld. Jeg er oppe på 12 % forbrug med de 750 mails der ligger der nu.

Men skidtet skal jo slettes.

Jeg arbejder videre i morgen/ som jo allerede er i dag.

mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 00:50

Du kan også gøre som jeg, jeg gemmer også en kopi på serveren fordi jeg har den samme konto på flere computere, jeg har sat Outlook Express kontoen til at slette denne kopi efter 3 dage, på alle tre computere

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 10-01-09 04:53

Sagen er ret "enkel" ...

Sæt dit kryds ud for de mails, som skal slettes - Gør det i den firkandtede kasse.
Vælg evt. først "vis afsender" - Så har man overblik over, hvem, som sendte dem,
og kan straks se, om det er uinteressant junk.

God ArbejdsLyst.

Puh Ha Da Da ...

Med Venlig Hilsen
Jørn Rudolph fra Nørrebro, København

Kommentar
Fra : NiXbIx

Dato : 10-01-09 06:51

Undskyld jeg spørger - Vedkommer jo ikke mig, men jeg blev nysgerrig ...
751 mails ...
Er det 1. gang i år du tjekker din TDC mailbox ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-01-09 09:59

NiXbIx hvorfor læser du ikke tråden førdu spørger på den måde?
Men sådan har du jo spurgt får på andre profiler. Du er genkendt!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-01-09 11:39

NIXBiX - selvom dette er stavet forkert
Ja, det er første gang i år jeg har kigget på Webmail - synes nu at det er rigeligt at kigge i de 2 pc'er. Tak for et relevant svar
Men der er sikkert en af de nævnte metoder, jeg kan bruge.
hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-01-09 18:54

Hej o.v.n.

Jeg har brugt 10 minutter på at fjerne det jeg ikke skal gemme - og har anvendt flere af dine forslag.

1. Jeg har sorteret efter navn i indbakken (TDC-bakken)
2. Jeg har sat flueben i kassen i den øverste linje ovenover de mange små kasser.
3. Nu er alle markerede.
4. Jeg har valgt de få jeg vil vil beholde og har klikket fluebenet fra.
5. Jeg vælger slet - og så ryger alle dem, der stadigvæk har et flueben
6. I starten er der jo ikke så mange mails man skal klikke på.
7. Der bliver flere hen ad vejen, men det kan stadigvæk betale sig at klikke fluebenet ud på dem, man vil beholde.

Jeg endte med 16 bevaringsværdige!

Tak for flere gode svar -
Hilsen Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 10-01-09 18:55

Tak for svaret o.v.n..

Det ledte mig derhen, hvor jeg ville.
Hilsen og tak Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 18:58

Selv tak, der er vist ingen nem vej, men godt du fik ryddet op