/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Selvstændig bi virksomhed
Fra : New1
Vist : 650 gange
30 point
Dato : 09-01-09 15:41

Hej

Jeg er fuldtidsansat men vedsiden af har jeg en selvstændig virksomhed.

Jeg afregner moms kvartalsvis både indtægt og udgifter.

Jeg har et spørgsmål til selvangivelse når man er selvstændig....

Hvordan ser sådan en ud og er den svær at udfylde?

Skal man opgive ting i pelitesser? eller hvordan er det?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-01-09 15:50

Nej, der er et felt der hedder overskud/underskud af virksomhed.
Du skal selvfølgelig lave et regnskab og i den forbindelse et årsregnskab med afskrivninger m.m.

hawaii7

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-01-09 17:12

Tror du skal henvende dig til en revisor

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 09-01-09 17:40

De er så flinke på det kommunale skattekontor, tag knoglen og spørg dem hvordan det forholder sig, om netop dit problem.

Kommentar
Fra : qinigifo

Dato : 09-01-09 18:09

Du skal ikke tage en revisor, det er unødvendigt dyrt. Find dig en bogholder. Der er selvstændige bogholdere, lige til sådan nogen som dig. Det koster ikke nær så meget.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-01-09 18:20

Citat
De er så flinke på det kommunale skattekontor

Dagens vittighed

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-01-09 18:27

Citat
De er så flinke på det kommunale skattekontor
,

De findes ikke , for det er snart længe siden skat blev rent statsligt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-01-09 18:31

Det regnskab der skal til med en selvstændig virksomhed afhænger stærtk af arten og omsætniingen.

Årsregnskabet kan i princippet bare bestå i en opgørelse af årets overskud.

der behøver jo ikke nødvendigvis være hverken kreditorer, debitorer eller værdier af nogen art i en virksomhed. Det gælder for mange konsulenter, som er rene åndsarbejdere uden varerlager eller udstyr.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 09-01-09 20:37

Jeg er selv i samme situation, har fundet en revisor der vil have maks 4000 om året - det er ualmindeligt godt givet ud og jeg vil kraftigt opfordre dig til at ringe lidt rund. Jeg har fået et regnskabsprogram som jeg så emailer en fil fra en gang årligt, og så klarer han alt andet end momsen for mig...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-01-09 06:16

Når du selv kan lave momsregnskab kan du også selv udfylde de par felter på din selvangivelse.
Jeg har haft virksomhed i over 20 år og startet det op da jeg stadig arbejde hos TDC. Jeg bruger ingen revisor, da det er alt for dyrt.

hawaii7