/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
vmware fusion og trådløs
Fra : mikesav
Vist : 452 gange
100 point
Dato : 08-01-09 12:37

Har lige fået en Macbook pro med vmware fusion instalerer, da jeg bruger begge platforme en hel del i undevisningsøjemed.
Mit problem er at jeg ikke på windows siden kan finde eller se hardwaren for wireless netkortet.
Det er sådan at windows deler hardware delen med Mac, men alt andet hardware mæssig kan sagtens tilgås fra win siden, blot ikke wireles delen, jeg har et par windows programmer, der holder mig oplyst om, hvornår jeg har tilgang til wifi net, men det kræver at jeg kan fange kortet.
Er der et tip herinde fra eller kan det slet ikke lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Ryqiem

Dato : 24-01-09 13:58

Har du chekket din opsætning af den virtuelle maskine,
åben vmware fusion, tryk Virtual Machine > Settings. Derefter på Network.
Se om den er sat ordentlig op.

Den skal være sat til "Share the Mac's network connection (NAT)", og der skal være sat hak i "Connected".

Herefter et andet tip, hvis "i undevisningsøjemed" betyder at du spiller på windows, vil jeg helt klart anbefale Crossover games: http://www.codeweavers.com/products/cxgames/, Eller Bootcamp.