/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Sær raslen på Pgo Big Max
Fra : Mougli_97
Vist : 527 gange
150 point
Dato : 08-01-09 08:06

Hej

Jeg har en Pgo Big Max som rasler når jeg giver gas, i starten troede jeg det var variatoren eller eller noget andet inde ved remtrækket, men efter jeg har haft pillet skjoldet af kunne jeg konstatere at det ikke kom derfra.
Når jeg accellerer og slipper gassen kommer der en raslen nærmest som om det kom fra statoren, men denne sidder også korrekt fast.
Når knallerten står i tomgang rasler den også lidt.

Nogen der har nogen bud på hvad det kan være ?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-01-09 09:42

det kan være det slet ikke er i motoren men at motoren vibrationer får noget andet løst til at rasle...
det kan være det ligger nogen løse skruer i bunden af scooteren eller under sædet i boksen...
Eller måske en skrue ved svinghjulet den er jo magnetisk.
Ellers prøv og lad den kører i tomgang og tag nogen skjold så du kan finde hvor lyden kommer fra.
Kunne også være nogen skruer som er løse måske på udstødningen.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 09-01-09 04:49

Det er de 2 øl flasker du har i bagagerummet du kan høre.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 21-02-09 11:23

Ved min pgo var det speedometeret og hele det forreste der giver en træls raslen (resonans)

Kommentar
Fra : Mougli_97

Dato : 21-02-09 13:30

Jeg syntes at kunne høre det kom fra cylinderen, skilte det ad og fandt til min rædsel ud af at nålelejet der holder krydspinden på stemplet var under nedbrydning. Jeg skiftede det samt stempel og pakninger, og nu kører den perfekt igen.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 25-02-09 08:59

Kanon, så var det da godt at du reagerede på det

Ellers havde du nok opdaget det ( når uheldet er sket )