/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Oversættelseshjælp
Fra : jeb3
Vist : 569 gange
100 point
Dato : 07-01-09 11:05

Godt nytår kandu'er

Vidste ikke lige, hvor jeg ellers skulle placere spørgsmålet.
men jeg er nyansat i et firma, der bruger engelsk som hovedsprog, og jeg skal godt nok lige sætte mig ind i deres termer.
Er der nogen, der kan oversætte følgende for mig?

Jeg sidder alene på kontoret resten af uge, så der er ikke lige nogen at spørge :(

Interface Meeting
Procurement
Site facilities
Concession
Consent application
SCADA - er en forkortelse for noget
Met & mastAccomodation unit

Håber meget i kan hjælpe :)

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 07-01-09 11:19

SCADA=Supervisory Control And Data Acquisition

http://translate.google.com/translate_t#

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-01-09 11:26

Troldenesdhb - har prøvet, men de ord den ikke kender skriver den bare som oversættelse, hjælper ikke så meget her.

jeg har iøvrigt et par tilføjelser:
Compound facilities
Ommited

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-01-09 11:31

Citat
Ommited

Udeladt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-01-09 11:38

Citat
Concession

koncession

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 07-01-09 13:57

Hej

Mon ikke du kan slå ordene op på http://en.wikipedia.org

// C a i N e

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-09 15:45

Så må det da være et mindre firma, du er ansat i

Citat
Jeg sidder alene på kontoret resten af uge, så der er ikke lige nogen at spørge

Har du ikke mulighed for at ringe til en ansat ????

Jeg håber da, for din egen skyld, at du ikke får solgt/købt noget, som ikke er i firmaets tarv.

Det er jo ikke sjovt at være ansat i et firma, hvor man ikke forstår sproget, som der kommunikeres med.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 19-01-09 13:36

Jeg har fået det "oversat" af en anden, og fået firmaet til at tage en "term-ordbog" op til overvejelse, sammen med alle de mærkelige forkotelser der bliver slynget rundt :

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 19-01-09 13:36

Tak for svaret ans.