/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
chili som fra et pizzeria
Fra : Breunski
Vist : 1099 gange
50 point
Dato : 06-01-09 19:11

Nogle der lige ligger inde med en opskrift på det chili man kan få pizzeriaer?

Det er ikke til at købe, så jeg skal igang med det selv.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 06-01-09 19:15

mener du den chilli de har i små krukker der ligner en grød
Så er det bare at finde en butik der sælger tøred chilli. put dem i en lille skål, hæld olivenolie over og lad det trække nogle dage, og omrør en gang i mellem. Nemt ikk.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 06-01-09 19:20

Det er bare chili som der er lagt i olie. Du skal bare en god stærk chili og lægge den i olie, så skulle du ha den samme chili.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-09 19:24

Du kan også købe det færdigt i specialbutikker med etniske varer

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-09 19:24

Eller på dit lokale Pizzaria

Kommentar
Fra : edison

Dato : 06-01-09 19:35

Købe, Købe. Det er for næmt. Det er da sjovt og kunne sige, Se, Det har jeg lavet...
For hvis alle bare køber færdig produkter, er der pludselig ingen der kan noget selv mere. Og så ender vi bare med at blive nogle USA Kloner. fede og dovne.
Så til gryderne og find opskrifter.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-01-09 19:35

Ikke pizzaria, som mange skriver . Det hedder pizzeria, som Breunski skrev.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 06-01-09 19:37
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-09 20:16

Citat
Det er ikke til at købe, så jeg skal igang med det selv.
... de fleste steder vil de såmænd godt sælge af det - men ikke fortælle dig opskriften - prøv

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 06-01-09 20:29

På nogle pizzeriaer kan man få en helt fantastisk chilisovs. Og det er rigtigt, som miritdk skriver, at de ikke vil ud med opskriften (har prøvet mange gange).

Og nej, det er ikke bare tørret chili med olie, selv om det nu også er ganske udmærket.

Man kan lave en chilisovs der minder lidt mere om pizzeriaernes ved at blande tørret chili, olie og ajvar ( http://en.wikipedia.org/wiki/Ajvar ).

Hvis nogen skulle kende hemmeligheden, ville jeg også blive meget glad

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-09 21:39

Lidt Købtehvidløg skal der også med i

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-01-09 01:30

Vist er det da sjovt at lave det hele selv, men hvem har lige et oliventræ i baghaven samt rene tæer til at trampe olien ud med ??????

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 17-01-09 21:12

Nu har det trukket i over ne uge. Men jeg synes ikke chilifalgerne er helt så bløde som forventet. Jeg ved godt jeg kan købe det det på pizzeriaet, men det er da sjovere, at kunne prale af, at have lavet det selv.

Jeg spurgte i en etnisk forretning, men de havde ikke noget, der var helt magen til. Men de foreslog chiliflager rørt sammen med hvidløgspulver, lidt flået tomat/pure, olie, paprika og lidt mayonaise. Men de foreslog jeg skulle spørge på et pizzeria, og så grinede de, for som de sagde, så er deres opskrifter hemmelige.