/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
søger mønster til lænestol
Fra : fønix
Vist : 1066 gange
20 point
Dato : 06-01-09 17:39

Der skulle vel ikke være en, som ligger inde med et mønster til denne
Ikea lænestol??
Jeg har set det flere steder, men har ikke haft held til at få fat i mønstret.
Man kan købe betrækket i Ikea, men ikke i sort.

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00119792

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-09 17:43

Det er et FLOT mønster

Prøv dit link....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-09 17:45

Men du kan med sikkerhed IKKE købe stof 100% magen til - andre steder end hos leverandøren....

Der er IKKE 2 ruller der er ens....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-01-09 18:16

He he refi - tror du ikke det er et SY-mønster brugeren søger

fønix - jeg ville købe betrækket i hvidt hos Ikea - derefter farve det sort med tekstilfarve i vaskemaskinen. Tekstilfarve kan du købe mange steder, bl.a. hos Matas - Held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-09 18:30

Citat
He he refi - tror du ikke det er et SY-mønster brugeren søger

Det er da muligt - det melder historien jo ikke noget om

Da der er tale om en lænestol, går jeg ud fra der er "betræk" på

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-01-09 19:45

Citat
Da der er tale om en lænestol, går jeg ud fra der er "betræk" på

Jo der er da betræk på, men af den type som er aftagelig og vaskbar. Det gi´r også mulighed for at "forny for billige penge"

men nu venter jeg og hører hvad spørgeren siger

Kommentar
Fra : fønix

Dato : 06-01-09 19:57

Der er betræk på stolen, men det er det eksisterende, som er sømmet fast. Det kan ikke vaskes. Jeg skal bruge et mønster, lige som det i Ikea. Men jeg vil selv sy det, så jeg kan vælge lige nødagtig det stof jeg ønsker. Jeg har set det i stof og stil en gang, men de solgte ikke mønsteret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-09 20:10

Kan vi ikke lige få et billede af den stol...

Dit link viser blot FEJL...

Kommentar
Fra : fønix

Dato : 06-01-09 20:28

Ok. Det gør det ikke når jeg klikker på det...........Hmmm.
Er det her bedre???

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S09840106

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-09 20:47

Ja - det er meget bedre, men hvad er det du vil "brodere" der

Som sagt - det SAMME stof finder du ikke...

Vil du have andet på - piller du det gamle af og bruger som "klippemønster" (efter alle sømme er sprættet op - det er måden møbelpolstrere gør....

Husk at tillægge sysømme...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-09 20:51

Nu begynder jeg at forstå dit spørgsmål...

Betrækket er beregnet til udskiftning men fås IKKE i den farve du vil have - korrekt ?

Du vil så selv sy et men mangler "klippemønster" - korrekt ?

Så gør du som beskrevet ovenover...

Kommentar
Fra : fønix

Dato : 07-01-09 18:33

Tak for svarene, det havde jeg også tænkt på, jeg håbede bare, der var en nemmere måde

Kommentar
Fra : HelleBirgitte