/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Den nye tynde isolering
Fra : BjornJ
Vist : 2395 gange
300 point
Dato : 05-01-09 18:17

For nogle år siden stødte jeg i Frankrig på en meget tynd isolering, ca. 1,5 cm.
Det blev påstået at den havde isoleringsevne som 20 cm almindeligt isolering. Den trode jeg ikke på.
Nu er det kommet til Danmark.
Er der nogen der ved hvor man finde sammenlignelige tal.
K.verdier elller andet.
Jeg kender ikke navnet på produktet, men det består af en grøn, skumagtig kerne medstaniol på begge sider.

Bjørn

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-01-09 18:22

Det hedder reflektiv isolering og har været oppe i to tidligere tråde her, bare søg på reflektiv

Det har også været oppe på ing.dk

Produkterne en meget omdiskuterede, bl.a. fordi effekten er afhængig af at isoleringen ikke bliver snavset af fx støv, hvad der nok er svært at opnå.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-01-09 18:25
Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 05-01-09 18:25

tak vagnr

Jeg søger, og venter, måske kommer der et link.

Bjørn

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-01-09 18:35
Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 05-01-09 18:44

Til piaskov

Godt link.
Der stod hvad jeg havde på fornemmelsen, at myndighederne endnu ikke godkender produktet som erstatning for trationel isolering.

Bjørn

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-01-09 18:48

Hej igen.
Nemlig....men prøv at kigge i www.rockwool.dk
De har den lille lune og der står næsten alt hvad du skal vide.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-09 18:54

Den lille lune (isoleringsbiblen) findes også hos trælasthandler, til gratis udlevering.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 05-01-09 18:56

Hej piaskov

Det er U-verdierne jeg er ude efter!
ved du hvor man kan finde dem på reflektiv isolereing?

Bjørn

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-01-09 19:18

http://www.rockwool.dk/sw76449.asp
Jeg tror der er noget her du kan bruge

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-01-09 19:19
Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 300 point
Dato : 05-01-09 20:04
Kommentar
Fra : joand

Dato : 05-01-09 20:58

http://www.airflexdanmark.dk/

Men jeg blev frarådet at bruge det, da test forhold hvis ikke er
samlignelig med f.eks rockwool eller isover

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 05-01-09 22:17

Tak for de mange gode link.
Producenten, Airflex, har jeg nu fundet ud af, hævder at der ikke kan måles U-verdier på produktet
I et link har jeg fundet denne verdi: U 0,74 W/ m 2k.
U 0,74 er ikke imponerende.

Jeg lader spærgsmålet stå lidt endnu.

Bjørn

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-01-09 07:14

... ja, eller gør som du "plejer":
- Ubesvarede 3
- Besvarede 57
- Annullerede 23

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 06-01-09 11:49

Køre Alka

Jeg fornæmmer en iretttelsættelse.
Er der noget jeg forkert?
Jeg mener, at når jeg får et svar jeg kan bruge, så accpterer jeg det.
Hvis jeg ikke for et svar jeg kan bruge, så annulere jeg spørgsmålet, eller lader det stå lidt endnu.
Hvordan min statestik kommer til at se ud afhænge så af hvor mange af mine spørgsmål der bliver besvaret af kanduerne.

Kan/skal jeg gøre anderledes?

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 07-01-09 12:15

Tak for svaret piaskov.

Ja, tak for linket. Der var der nogle tal der kan bruges.

Bjørn

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-01-09 12:34

Velbekommen