/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Co adresse i en andelslej.
Fra : NC84
Vist : 2351 gange
20 point
Dato : 04-01-09 08:09

Hej

! Jeg har et spørgsmål omkring Co adresser/ almindelig adresser. Jeg bor i en andelslejlighed i københavn. Min kæreste har to børn, som primært bor hos deres mor, men hos ham hver anden weekend. Han bor pt hos en ven, hvor han har et værelse, men fordi denne ven's kæreste lige er flyttet ind, har han brug for en anden adresse, for det ikke har skader deres økonomi med tilskud fra kommune osv (de har nemlig også et barn).

? Mit spørgsmål er nu, om min kæreste kan få en "fiktiv" adresse jos mig - uden at bo der, og uden at min adelsbolig bliver sat på spil hvis vi en dag går fra hinaden. (jeg mener at have hørt at man tager hensyn til den part med børn, når man skal beslutte hvem der skal flytte!?)

Jeg vil meget gerne uddybe - kan godt se at det er lidt indviklet.

Håber på nogle gode svar.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-01-09 08:19

Tror du at nogen på Kandu gider hjælpe dig med at komme af med deres egne penge. Dybest set handler det jo om, at du vil være behjælpelig med at en anden uberettiget kan stikke nallerne i kagedåsen og tyvstjæle fra systemet. Den slags går som bekendt ud over alle andre i DK.

Men fat mod...der skal såmænd nok komme en idiot, som vil hjælpe dig

Kommentar
Fra : NC84

Dato : 04-01-09 08:45

Tak for det venlige svar.

Jeg kan ikke se hvordan det kommer til at koste dig flere penge. Børn får nu engang den offentlige støtte, som børn nu engang får. Så hvis ikke han kan blive boende, flytter han jo bare til et andet privat lejemål.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 30 point
Dato : 04-01-09 09:02

Citat
? Mit spørgsmål er nu, om min kæreste kan få en "fiktiv" adresse jos mig - uden at bo der, og uden at min adelsbolig bliver sat på spil hvis vi en dag går fra hinaden. (jeg mener at have hørt at man tager hensyn til den part med børn, når man skal beslutte hvem der skal flytte!?)
.... som du beskriver det er der jo reelt ikke tale om hverken en fiktiv adresse eller en C/o adressse - da I jo i realiteten flytter sammen - og så er der tale om socialt bedrageri
Hvorfor ikke bare flytte sammen hvis I er kærester og har i sinde at have en fremtid sammen - økonomien vil jo under alle omstændigheder blive sammenlagt både ved at I bor sammen uden at være gift og hvis I en dag gifter jer.

Der kigges på om i deler lejemål - bad - køkken osv - og sådan vil det jo være

du kan dog sørge for at lejemålet forbliver dit ved at få dokumenteret særeje hvad dit lejemål angår.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-09 09:03

ps.. hvis din kæreste flytter ind for en meget kort periode - få måneder - og det dokumenteres at han igen er flyttet ved opnåelse af andet lejemål er der som sådan ingen ko på isen - men sørg for at det oplyses

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-01-09 09:51

Der er ikke tale om bedrageri men dumhed. Ved boligsikring mv. er det folkeregisteradressen og reelt bosted , som tæller. En co adresse er ligegyldig.
co. betyder care off og anvendes, som adresse et sted hvor man netop ikke bor. En anden tager så af ens postmodtagelse.

Hvis kæresten vil flytte folkeregisteradresse er det et større problem.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-09 09:57

Citat
hvis vi en dag går fra hinaden
... læs hvad der står transor

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 04-01-09 10:02

Citat
Der kigges på om i deler lejemål - bad - køkken osv - og sådan vil det jo være

[Meget forvirret]

du kan dog sørge for at lejemålet forbliver dit ved at få dokumenteret særeje hvad dit lejemål angår.

Det er en ANDELSBOLIG altså hverken boligsikring eller boligydelse til nogen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-09 10:09

Citat
Det er en ANDELSBOLIG altså hverken boligsikring eller boligydelse til nogen
... en sandhed med modifikationer - det kunne jo være at andelshaveren modtog pension

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 04-01-09 10:14

Mirit
nu gætter du vist. Der står ikke noget om at nogen modtager pension

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-09 10:15

jeps - der står heller ikke noget om boligydelse eller boligtilskud

Godkendelse af svar
Fra : NC84

Dato : 04-01-09 10:50

Tak for svaret miritdk. Jeg tror ikke det her forum er noget for mig. Der er simpelthen for dårlig stemning. Jeg takker alle for at give sig tid til at svare på mit spørgsmål - specielt dig miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-09 11:22

velbekomme dig

tjahh kan man ikke lide røgen ............... - men det kunne jo være du også fik gode oplevelser hvis du lige kiggede ind - ind i mellem