/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
DVD Video combi maskine
Fra : lham
Vist : 2193 gange
200 point
Dato : 03-01-09 20:20

Nogen der har et godt bud på en DVD VIDEO combi maskine

MINIMUM ønsker til maskinen:

kopi mulighed DVD til VIDEO VHS og omvendt
optage fra tuner på DVD og VIDEO
Nicam stereo
showwiew VIGTIGT
2 scart
prisleje 1300-1400 kr

gerne erfaring med maskineriet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-01-09 20:24
Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-01-09 20:49

granner01
ser godt ud med
SAMSUNG Kombineret DVD/DivX/VHS-afspiller/recorder DVD-VR375
TV / VIDEO > DVD-afspiller og optager > Kombineret DVD/video
men i de tekniske oplysninger kan jeg ikke se om den kan kopier VHS til DVD og omvendt-0g det er allervigtigst

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 210 point
Dato : 03-01-09 20:58
Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-01-09 21:00

Citat
men i de tekniske oplysninger kan jeg ikke se om den kan kopier VHS til DVD og omvendt-0g det er allervigtigst

De kan ALLE kopiere fra VHS til DVD (med mindre VHSbåndet er kopibeskyttet)

Hvad vil du dog med det MODSATTE

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-01-09 21:04

Jeg vil i øvrigt mene det modsatte er umuligt med mindre du bruger en anden DVDafspiller og kører via TV.... (Så VHSen optager TVsignalet)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-09 21:40

Jeg har en Philips, den kopierer begge veje.
DVDR3510V. Koster ca 2.400 Kr.
En udmærket maskine, logisk betjening.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-09 21:42
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-09 21:43
Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-01-09 21:53

Teil...

Kan du ikke lige forklare HVORDAN det er muligt at kopiere fra DVD til VHS på maskinen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-09 22:00

refi
Jeg trykker på -- Direct dubbing -
TV skærmen viser - Dubbing til VCR -
Jeg trykker OK
Og så kører det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-09 22:02

En kopibeskyttet DVD lader sig ikke kopiere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-01-09 22:19

Citat
En kopibeskyttet DVD lader sig ikke kopiere.

Det var ligesom det der var pointen

Det er de da ALLE

Med mindre det er dine egne "lysbilleder" du kopierer.....

Men ellers har du ret de giver ALLE også DEN mulighed - jeg kan bare ikke rigtig se hvad det skal bruges til....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-09 22:24

Citat
Det er de da ALLE

Ikke alle, det er muligt at brænde TV programmer direkte på DVD.

Men behovet for at kopiere fra DVD til VCR har jeg ikke lige nu.

Fra VCR til DVD har jeg en del del materiale som skal reddes.
VCR bånd holder ikke i evighed. Nogle bånd mister hurtigt lyd i
diskant området.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 04-01-09 10:27

Tak for svaret granner01.
kan ganske vist ikke finde "filmen" af maskinen eller bevis for at den kan kopierere fra DVD til VHS og omvendt ,men i manualen fandt jeg bekræftigelsen. Fint at du også fandt det billigste tilbud samtidig. Tak for de øvrige indlæg-Refi hvorfor skev du ikke med det samme at det handlede om kopisikring af købe dvd er og ikke et teknologisk spørgsmål om kopi af DVD til VHS -det forvirrede i hvert fald mig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-01-09 13:12

Tak fordi du afsluttede tråden og godt nytår til dig.