/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Gratis TDC-opgradering ?
Fra : egsmark
Vist : 881 gange
100 point
Dato : 30-12-08 13:50

Jeg har i knap ½ år haft TDC adsl-bredbånd i sommerhuset. Efter login på TDC's hjemmeside ser jeg, at hastigheden uden jeg har bedt om det er sat op fra 1 Mbit til 4 Mbit. og ingen prisoplysning (kun adgang til tidl. fakturaer). Efter tlf.kontakt til TDC oplyses, at der er sendt brev om kampagnetilbud til min sommerhusadresse. Pga. langtidsudlejning til tyskere har jeg ikke set brevet, hvis det ellers skulle være sendt. TDC lover at sende et tilsvarende brev til min helårsadresse, som ikke er modtaget endnu. TDC tilbyder at skrue hastigheden ned igen men oplyser, at selv med den firdoblede hastighed er månedsprisen nu inkl. bærelinie og rabatmodregning (ingen fastnet) sat NED fra ca. 250 kr til 225 kr. Det hele virker ret usandsynligt og slet ikke TDC-agtigt .
Derfor kunne det være spændende at høre om andre med en bindingsperiode tæt på udløb har oplevet noget lign. for at fastholde kunden ? Både Telmore, Cybercity og Flatrate er væsentlig billigere, men mit udl.bureau tilrådede TDC pga. bedre service og support i tilfælde af problemer, når huset er udlejet. Erfaringer med nævnte konkurrenters service/support fx i udl. sommerhuse eller i det hele taget - er jeg selvfølgelig osse interesseret i. På forhånd tak.
Mvh. Egsmark

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 13:57

TDC har ellers lige meddelt at alle kunder skal forvente prisstigninger på 20-45% i 2009

Så læs lige det med småt....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 13:59

Hvorfor har du brug for anderledes support pga. udlejning

Netilslutning er da ikke anderledes i DK end i resten af verden

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-12-08 14:31

TDC er så frække.
Jeg har lige tilmeldt mig Fullrate, og det fordi at TDC i efteråret tilbød gratisopgradering i en periode, til nytår, men efterfølgende faktura var tillagt ekstra 99,00 kr. - Ligeså har jeg haft 2 perioder over week-ender, hvor internettet var nede, og jeg blev lovet dekort i de følgende fakturaer, - og ejheller det er sket.
Jeg har haft nogle samtaler med bogholderiet, og til hende fik jeg sagt, at det ikke var TDC politik, (jeg har via arbejde og andet kendt dem i mange år), og dertil kunne hun sige, at der var kommet andre ejere siden. - Så jeg syntes det lyder utiltalende på mig.
Nu prøver jeg ihvertilfælde noget andet. Og lykke til med dig.
Godt nytår.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-12-08 15:08

Det kan godt passe at de satte prisen ned, men bare rolig, de sætter den op igen om ikke så længe. Det er min erfaring.

Kommentar
Fra : egsmark

Dato : 30-12-08 17:28

Tak for de indkomne svar.
Til refi: Udl. bureauet har åbenbart mest tillid til TDC forestiller jeg mig - ud fra måske forældede normer, som konkurrenterne meget vel kan matche i den tid vi lever i nu. Mht. 2009-prisstigninger gælder det iflg. borsen.dk primært erhvervssiden, og skulle det osse gælde for private skal det vel varsles med en frist, så man kan undgå prisstigningen ved fx at bede Telmore ell. andre opsige abonnementet in due time. Bredbåndspriser bli'r med stor sandsynlighed ved med at falde pga. konkurrencesituationen.
Til granner 01: Tak for dit tip. Hvis jeg fortsætter med TDC skal jeg åbenbart ha' en skriftlig garanti på varig opgradering og så vænne mig til hastighedstjek hver gang jeg selv bruger sommerhuset .
Til stilkene: Fint at høre om dine dårlige erfaringer med TDC. Fullrate er jo klart billigste løsning, men opstår der weekendproblemer for mine lejere, er jeg på den fordi der altså bare er HELT LUKKET for henvendelser af enhver art hos Fullrate og jeg er ikke selv spor nørdet
MVH Egsmark

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 17:45

Opstår der fejl fra udbyders side kan du jo alligevel ikke gøre noget

Så om support er lukket eller ej, kan jeg ikke se gør nogen forskel....

Der er alligevel ikke nogen der kommer ud og "flikker" iturevne kabler sammen andet end TDC (uanset hvem udbyder ellers er)

Accepteret svar
Fra : Jorgen_ros

Modtaget 100 point
Dato : 30-12-08 22:28

Den er nok. Tdc har i efteråret sat hastigheden op og formindsket prisen - generelt.
Jeg startede for 8 år siden med en 1024/128. ca. en gang om året er download hastigheden blevet fordoblet og hver nden gang også opload hastigheden. Det er TDC træk når de andre selskaber har kørt priskampagner. Jeg sluttede med en hastighed på 8192/1024.
For et år siden skiftede jeg til TDC City bredbånd på 15/1 Mbits/s og i efteråret blev det ændret til 20/1 Mbits/s. og prisen faldt 15 kr. Ikke meget, men alligevel et fald.

Jeg skiftede til City Bredbånd, fordi jeg aldrig har været udsat for fejl i TDC's forbindelse, så hvorfor betale ekstra for support, når der ikke er brug for det?

Nu er alle hastigheder jo opgivet, som maks. hastigheder. Lige nu er min hastighed 14530 / 865 kbps.

Det kan være jeg er heldig, men jeg har som sagt ikke oplevet problemer med TDC.

Kommentar
Fra : egsmark

Dato : 31-12-08 00:29

Tak Jorgen_ros.
Det var lige sådan en kommentar jeg var ude efter. Din erfaring tyder på, at deres info måske så alligevel holder vand. Det lovede brev må jo komme på et tidspunkt og bli'r jeg positivt overrasket, ser jeg ingen grund til at skifte, da TDC så næsten matcher de andres priser. 4 Mbit/256 kbit for ca. 225 kr/md. inkl. bærelinjepris (fastnettelefoni u/betydning i et udl.sommerhus) er da rimeligt - osse selv om der skulle gå 20% tabt undervejs, som vist nok er loftet på overheadtab. Afstand til nærmeste central er ca. 4 km, men hastigheden kan jo altid måles på TDC's eget website, som jeg går ud fra er troværdig.
Mvh. Egsmark

Godkendelse af svar
Fra : egsmark

Dato : 31-12-08 00:30

Tak for svaret Jorgen_ros.
Mvh. Egsmark