/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Bordben
Fra : magajo
Vist : 1151 gange
100 point
Dato : 25-03-03 11:34

Jeg skal montere bordben på mit nye hjemmelavede skrivebord. Bordet er lavet af limtræsgran. Gode forslag modtages med kyshånd bare de ikke er for dyre og komplicerede at udføre.

Med venlig hilsen

Margit Johansen

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-03-03 12:22

du kan bore et hul til hver bordben hvor de skal sidde. det samme gør du i bordbenene. so finder du nogle træpinde som er dobbelt længde af de huller som du har boret disse kan fås i F.eks silvan eller andre byggemarkeder de er runde.

så monterer du simpelthen pindene i bordbenene med trælim og sætter dem ind i hullerne på bordpladen. også med trælim. så skulle det gerne holde

Håber ikke det er alt for forvirret ellers må du spørge til det medmindre der kommer et andet forslag som du finder mere andvendeligt

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 09-04-03 16:53

Hej magajo

Har du fået samlet dit bord..?

Kommentar
Fra : johnep

Dato : 22-06-03 00:25

Det er lettere at købe ben på tømmergården som du kan skrue direkte op under pladen
disse fås i både stål og i træ i mange forskellige udgaver