/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Hvilket mobilt bredbånd ?
Fra : SACA2
Vist : 933 gange
100 point
Dato : 28-12-08 10:45

Hej..

Hvilket mobilt bredbånd skal jeg vælge til min datters nye bærbare LG? Den kører nemlig med vista og jeg har læst at man hvis man vælger TELIA skal starte med at opdatere det...og da jeg ikke er nogen ørn til det med computeren, kunne jeg godt tænke mig en lettere løsning?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-12-08 11:12

Bopdateringer af såvel software som hardware skal jo foretaget uanset hvilke enheder der er tale om - så måske forstår jeg ikke lige dit spørgsmål ? ... det er for i øvrigt ikke noget at være nervøs for - det går nærmest af sig selv

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 28-12-08 11:47

Jeg forstår ikke dit spørgsmål må jeg indrømme.

Hvad er det der skal opdateres? (DET er ikke lige en god måde at beskrive det på, da det kan pege på både Telia og Vista.)
Hvad er det du har læst?

Men har selv Call Me og der har aldrig været nogen problemer, og også med en ret lav pris.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-08 11:55

Jeg har ikke hørt om problemer med Telia, der er flere i min omgangkreds som bruger dem til mobil bredbånd, men ellers er der kun 3 tilbage som en reel alternativ lige nu, de andre lærer det sikkert, men 3 er de første - største og indtil videre også de bedste til mobil bredbånd: http://privat.3.dk/mobiltbredbaand/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 12:08

De skal ALLE opdareres

Sådan er det bare - de kommer jo ikke lige fra fabrikken....

Men det skal du slet ikke spekulere på....

Det går FULDSTÆNDIGT automatisk (uanset hvem du vælger) - så klø bare på....

Det er blot at stikke det i et USB stik....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-12-08 12:56

- læs dette, inden du kaster dig i armene på Telia:

http://web.ekstrabladet.dk/grafik/bredbaand.jpg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 13:09

Den er GAMMEL stouenberg - deres dækning er VÆSENTLIG bedre idag

Men 3 er stadig det bedste

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 28-12-08 13:41

jeg har mobilt bredbånd hos 3. det findes ikke bedre. selv her langt ude på landet hvor jeg bor er der masser af signal.
jeg ved godt at det er dyrere end de andre, men til gengæld virker det altid og det er det net med den suverænt bedste hastighe og dækning.
og der er ikke noget du selv skal ind og rode med på pc-en.
sæt stikket i og følg anvisningen der kommer frem på skærmen. 2 minutter, så er du på nettet med frit forbrug både i danmark og sverige.
det fåes ikke nemmere og bedre.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 28-12-08 14:35

Med Call me i Århus, ligger jeg på ca. 2 mbit. Det er for 149 kr med fri download... Efter hvad jeg har tjekket er der ingen der yder det så billigt, man kan få det ved 3 til 300 kr for 7 vist, men hvis man ikke skal downloade er x2 pris en del syndes jeg.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 28-12-08 17:12

Hej og tak for så mange hurtige svar..

På Telias hjemmeside står der at inden man kan bruge modemet skal det opdateres pga. vista...
der er en lang beskrivelse som for nogen ser let ud, men for mig giver det bekymringer..Åh bare jeg nu gør det rigtigt....osv..og det vil jeg helst spares for...smiler..
Call me rækker desværre kun udendørs ifølge deres kort og jeg kan jo nok ikke sige til min teeagedatter at hun må stå udenfor at lave lektier...smiler....
Så det ender jo nok med 3 som starter efter 2 min. men det er bare mange penge synes jeg...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-08 17:58

3 har også en billigere forbindelse:
http://www.3webshop.dk/hi3g/broadbandSetup.dt?product=E169Sort&website=dk_hi3g
det er bare ikke den første side som kommer på ved bestilling, den dyre 299 pr måned har 7.2 Mbit/s den billige til 199 pr måned har 1.0 Mbit/s i download hastighed

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 18:00

Citat
den dyre 299 pr måned har 7.2 Mbit/s den billige til 199 pr måned har 1.0 Mbit/s i download hastighed

Det er så KUN halvvejs rigtigt....

Hastighederne de lover er "op til" - i praksis får du kun ca. det halve....

Og det gælder alle selskaberne.....

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 29-12-08 11:39

Citat
Call me rækker desværre kun udendørs

Jeg forstår ikke hvad du mener med det, hvorfor skulle det kun række udedørs?

Tror du overvudere dine vægge hvis du ikke bor i en bunker under jorden skal du nok klare dig, det er mere vigtig om der er dækning der hvor du bor.

Men held og lykke kan næsten se at det bliver 3 det skulle da også være godt, men efter min smag alt for dyrt, men held og lykke med det.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 29-12-08 19:16

Luke 2000

Inde på call me hjemmeside kan man på et kort se om de dækker på din adresse. - både indendørs eller udendørs dækning eller slet ikke dækning. Der kan jeg se at der kun er udendørs dækning på min adresse, selvom jeg ikke bor på landet men bare en forstad til Odense.

Godkendelse af svar
Fra : SACA2

Dato : 03-01-09 09:53

Tak for svaret trimare46.