/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Har Brug For Nyt GFX ;3
Fra : jeffijoe
Vist : 484 gange
50 point
Dato : 26-12-08 20:09

Hej allesammen :3

Jeg har lige fået Unreal Tournament 3 her til jul, og har glædet mig til at spille det, men det har mit GFX ikke.

Jeg prøver at finde et nyt Nvidia GeForce der passer til mit bundkort, men har ikke specielt meget forstand på det. Jeg var inde på Epic Game's forum, og fik nogle svar, og de var faktisk næsten alle sammen om, at jeg skulle ha et nyt GFX..

De foreslog et Nvidia GeForce 8800 GT.

Jeg Quote'r lige nogle ting fra EG Forum's ;3

[QUOTE]Seriously no driver will improve onboard video enough to make the game playable on his rig. Perhaps if he had a better CPU it would take up some of the slack, but right now his best option is to get something decent like a low end 8800 GT nvidia graphics card or even an 8600 (seriously though don't go any lower).. no matter how good of a graphics card you buy the CPU will still hold back your performance some.. but right now your onboard video is holding you back a lot more I think.[/QUOTE]

[QUOTE]Yup. That graphics solution is fine for browsing the web or watching DVDs, probably even plays WoW, but I wouldn't buy any other modern games until you get a suitable GPU. Something as weak as an Nvidia 8600 will do you good enough to play, although the bigger the better :).

Nvidia 8600 GT 512 MB for $60: [URL]http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814150247&nm_mc=OTC-Froogle&cm_mmc=OTC-Froogle-_-Video+Cards-_-XFX-_-14150247[/URL]

Just make sure you have a PCI-e x16 slot on your motherboard.[/QUOTE]

Jeg forstår ikke lige hvad det der"PCI-e x16 slot" er.. Er der nogle der kunne forklare? ^^

Håber I kan hjælpe mig.

Mvh.

Jeff.

PS. Jeg er 14 år, så ved ikk det helt store ;D

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-12-08 20:50

PCI e er den nyeste standard af slots (Række du presser grafikkortet ned i)
E står for express. Næsten alle de størrer hurtige grafikkort er PCI e.
Så er din computer under 1,5 år gl. er det næsten sikker den bruger PCI e på bundkortet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-12-08 21:05

http://www.komputer.dk/Crosslink.jsp?d=403
Tryk på grafikkort og vælg at se videoen. På videon kan du se at hvis du har samme farve slot, som hvor PCI e kortet kommer i, ja så kan du også bruge PCI-e, og har alså dagens hurtigste standard.
Nvidia 8600 GT er en "standard" som ikke nødvendigvis skal hedde Nvidia, men kan være et andet fabrikat:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=15&Sort=&Soegeord=Nvidia+8600+GT&chkSoegSaetning=&searchArea=products
Men normalt er det bedst at grafikkortet har godt med RAM, så 512 MB er bedre end 256MB
Men det di siger til dig er jo at hvis prossesoren i din computer er langsom, så kan det stadig knibe at spille helt flydende. Men mon ikke du kan, prosessoren er vel over 2 GHz ?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jeffijoe

Dato : 26-12-08 21:10

Hmm.. Altså jeg har en AMD Athlon 2.4 Ghz proccessor..

Og.. Har egentlig aldrig set min computer indeni ;3

Og min computer er nok omkring.. Ja, 1.5 år Gl, det passer vidst..

Men kan du måske anbefale et rigtig godt GFX der vil passe perfect, godt med ram og hvad ellers man kan bruge? ;D

Forresten.. er ikke den type der har lyst til at betale over 500 Kr for sådan noget..

Men tak ;D

Kommentar
Fra : jeffijoe

Dato : 26-12-08 21:12

Her er mit DxDiag, vis du kan bruge det ;D

http://www.mediafire.com/?21qfyiikk2h

Håber at du svare igen, og tak for den hurtige service :P

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 27-12-08 00:01
Kommentar
Fra : jeffijoe

Dato : 27-12-08 09:48

Hmm... Passer de allesammen til min computer? Og SKAL man ha DirectX 10 for at kunne bruge dem, eller får man DirectX 10 med ?

Og.. altså jeg har set et 8600 GT til $60 vilket jeg tror er lidt mindre:

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814150247&nm_mc=OTC-Froogle&cm_mmc=OTC-Froogle-_-Video+Cards-_-XFX-_-14150247

Kan du se om det også passer i min computer, og om det er et godt køb?

Tak ;D

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-12-08 10:59

Det kan du godt bruge. Men når du køber i dansk butik har du 14 dages fortrydelsesret, garanti mm.
Hvad hvis de ikke sender det ?
Du finder nok ikke noget billigere end EDB-priser, hvorfor ricikere noget.

De gode kort understøtter DirectX 10, som nok er med, ellers hentes den bare.
En anden ting er at grafikkort er tit en af de mest larmende tin i computeren, derfor er det godt at læse brugernes vurdering, ved at trykke på stjernerne.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jeffijoe

Dato : 27-12-08 11:11

Hmm.. Jeg har ikke råd til et her i danmark...De er for dyre.. Alstå, jeg for ingen lomme penge, har ikke noget fritid's arbejde, så får nok ikke råd forløbig..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-12-08 16:24

Ja, så kan du jo lukke spørgsmålet.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : jeffijoe

Dato : 27-12-08 19:57

Tak for hjælpen. Håber jeg for råd en dag :p