/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Sim kort
Fra : nuser34
Vist : 341 gange
20 point
Dato : 25-03-03 09:53

Er der nogen der har forstand på hvordan man kopiere et sim kort?
og hvad man skal bruge

Kommentar
Fra : 120566

Dato : 25-03-03 17:15

Du kan enten bruge en telefon der har hukommelse, eller et lille program med en kortlæser til.

Har du en telefon der kan forbindes til en computer kan du naturligvis også kopiere telefonbogen
fra SIM kortet herover, og så sætte det nye kort i telefonen og kopiere data tilbage igen.

Af kortlæsere til SIM kortet kan anbefales www.chipy.dk
Den er lidt dyr men af god kvalitet - billigere kan du bla. finde hos www.thansen.dk

Kommentar
Fra : nuser34

Dato : 26-03-03 10:27

det var ikke lige det jeg mente med at kopiere et sim kort er der ikke nogen der har hørt at man kan have to nummer på et sim kort

Kommentar
Fra : 120566

Dato : 26-03-03 16:32

Du kan ikke lave et kopi af SIM kortet - for så at benytte samme telefon nr i 2 telefoner,
hvis det er det du mener.
Der skal du i stedet have et ekstra kort som så tilknyttes samme nr.
Et såkaldt dobbelt kort.
Det kan du få hos TDC og Sonofon - jeg er ikke bekendt med at Telia og Orange tilbyder dette.