/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Billard
Fra : Dieter
Vist : 908 gange
200 point
Dato : 25-12-08 16:43

Vi har fået tilbudt et billard bord til keglespil.
Kan dette bord bruges til at spille POOL BILLARD med ?
Eventuel ved lidt modificering ?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 25-12-08 16:52

Tillikke med det. Ja det kan bruges til POOL BILLARD.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-12-08 17:07
Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-12-08 17:11

Hawaii7.
Det er der jeg har fået tilbuddet!!
Men du svarer jo ikke på mit spørgsmål

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 25-12-08 17:21

Hullerne i et poolbord er større end i et biliardbord iflg. det der bliver skrevet her

http://www.dansk-thai.dk/forum/viewthread.php?thread_id=5725&pid=63702

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-12-08 17:39

Citat
Hullerne i et poolbord er større end i et biliardbord iflg. det der bliver skrevet her

Du har ret olesen-50.
Så det kan du ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-08 17:43

Citat
Et poolbord er næsten magen til et keglebord med 6 huller. Hullerne er dog lidt større og bordet er en anelse mindre. Det traditionelle pool spilles med 15 farvede baller og en hvid stødball. Det gælder om at støde til hvid ball og få de farvede baller i hul. Der findes flere dicipliner indefor pool.

Citat
Keglebillard er det traditionelle skandinaviske spil med 5 kegler på midten. Bordet har 6 huller, hvor ballerne kan falde ned i. Der spilles med 1 rød og 2 hvide baller. Det gælder om at støde til rød ball og ramme en eller begge hvide baller og få dem til at vælte kegler for at score points.Der findes flere dicipliner indefor keglebillard

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-08 17:44

Hvis det blot er til privat egen fornøjelse er det ligegyldigt hvilket du bruger - fornøjelsen er den samme

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 25-12-08 20:09

Citat
Hvis det blot er til privat egen fornøjelse er det ligegyldigt hvilket du bruger - fornøjelsen er den samme

Refi: Lige mine ord

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 200 point
Dato : 25-12-08 20:50

Jeg har et keglebillard og også poolkugler og det kan da godt spilles Det kræver jo bare noget mere præcision men poolbord er det jo ikke
God spiller

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 26-12-08 10:27

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-12-08 12:05

Takker og Bukker

Godt