/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Rugemor
Fra : mbjornsk
Vist : 1647 gange
20 point
Dato : 21-12-08 21:42

Kan min veninde blive rugemor for hendes søster, hvis der ikke er økonomisk gevinst for hende?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-12-08 21:47

Ja

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-12-08 21:51

Jep..det kan hun.
Har gået i skole med et par tvillinger hvor den ene fik kræft. Er rask nu men kan ikke få børn.
Søsteren fødte en søn for hende.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-12-08 21:56

Ja hun skal bare blive gravid og give sit barn væk.
Man kan også gøre det MED økonomisk bevinst det er meget udbredt når danskere for eksempel køber børn fra asien.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 21-12-08 22:51
Kommentar
Fra : mbjornsk

Dato : 21-12-08 23:02

Men det kan så ikke blive med søsterens egne æg og mandens sæd eller?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-08 23:10

Etisk råd vedr rugemødre

http://www.etiskraad.dk/sw17745.asp

Accepteret svar
Fra : sokoban

Modtaget 20 point
Dato : 21-12-08 23:12

Wowww
Er dette et Forum for MØDRE__hilfe, ka ikke tysk MERE

Tror du skulle spørge på noget der begynder med www.advokathjælpen.dk

>>>XXX<<<

Ind-avl __o.s.v.

Godkendelse af svar
Fra : mbjornsk

Dato : 22-12-08 02:29

Tak for svaret sokoban.
Du er sikkert en af de største tabere jeg endnu har mødt.... Dit svar tyder på uvidenhed... Idioti!! Har stadig ik forstået småfolk som dig, der prøver at være noget de ikk er og aldrig bliver... Jeg lever af min menneskelighed, men jeg har intet til overs for dig og dem som dig. Jeg ynker ellers aldrig andre mennesker, men jeg ynker dig. Håber du bliver til noget større en dag... For dig selv og de mennesker omkring dig, der har min største sympati. De skal leve med dig.... Men værst af alt du skal leve med dig selv... Forestil dig at du en dag sku under andres pleje om omsorg og de foragtede dig som du foragter andre.... Tænk over, at den måde du fremføre dig over for andre! En dag kommer alt dit lort måske tilbage i hovedet på dig og så er det for sent at fortryde.... Så kan jeg kun håbe det er mig der får lov til at vise min taknemmelighed overfor dit svar.. ..l. Men tusind tak til jer andre!!!!

..l. you all

Kommentar
Fra : Mette1987

Dato : 25-01-09 16:36

Hej

En kvinde må gerne føde en anden kvindes barn, hvis der ikke bliver formidlet kontakt mellem dem med det formål, at kvinden skal bære den anden kvindes barn. I DK er det ikke tilladt at blive insimeneret med en andens æg med det formål at blive rugemor. Dette er derimod tilladt i fx. Finland, hvor mange rejser til med dette formål.

Efter fødslen skal rugmoderen bortadoptere barnet til de biologiske forældre, MEN husk at lave en form for kontrakt eller papir, der dokumenterer biologien og at rugemoderen skal give barnet til de retsmæssige forældre, hvis du forstår.

Er det noget du selv skal i gang med, spørger jeg af interesse?

Varme hilsner,

Mette

Kommentar
Fra : Kokuspalme

Dato : 10-06-09 20:23

Jeg har fx ikke noget imod at være rugemor. Men det skulle først være efter, at jeg har fået børn selv.

Hilsen Kokuspalme

Kommentar
Fra : StamfordBridge

Dato : 13-09-10 15:51

Jeg har en veninde, der har tilbudt sig som surrogatmor for mig og min mand - endda uden, at vi nogensinde har talt om det.

Jeg skal selv levere æg og min mand "haletudserne", men på grund af en autoimmun sygdom, vil befrugtede æg ikke sætte sig fast i mig.

Jeg ved, at det ikke praktiseres i danmark at få hjælp til insiminationen, men har nogle en ide om, hvor vi skal lede?

Kommentar
Fra : Mette1987

Dato : 13-09-10 16:06

Hej

Hvor er det bare den sødeste veninde, du der har! :)

Finland praksiserer insimination i forbindelse med surrogatmødre, så dette er en mulighed. Ellers er der England og Ukraine

Held og lykke med det hele

Kærligst
Mette

Kommentar
Fra : StamfordBridge

Dato : 13-09-10 16:09

Tusind tak, Mette for dit hurtige svar.
Har en forespørgsel ude på en klinik i Grækenland, men jeg vil bestemt sende en føler ud i England - mit oprindelige fædreland - og søge på Finland (de har dog det særeste sprog )

Heidi

Kommentar
Fra : Mette1987

Dato : 13-09-10 16:12

Held og lykke med det som sagt - du må meget gerne skrive her på siden, hvad du finder ud af :) - Kan nemlig selv kun få børn, hvis en surrogat træder til

Venligst Mette