/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Dell Latitude D510
Fra : ppk
Vist : 466 gange
200 point
Dato : 20-12-08 16:11

Hej

Er der nogen her der kan fortælle mig om der er nogen knapper eller taster hvor man kan skrue op for lyden på ovenstående computer ?

Hvis jeg går ind i KONTROLPANEL og under windows lyde og afspiller ser det ud som om den afspiller, der er ingen lyd at høre. Kan heller ikke lige se hvor evt. højtalere skulle være.

På forhånd tak.

PPK

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-12-08 16:16
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-08 16:30

Er der en knap med højtaler symbol gennemstreget.
Så skal den nok aktiveres med Fn tasten.
[Fn] + højtalertast

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 20-12-08 16:55

Jeg må lige prøve at se, det er en bekendt der har fået købt en sådan maskine brugt uden manual. Måske kan man finde en manual på nettet ?

PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 20-12-08 17:18

Det er måske også muligt der findes en person der ude der har en maskine magen til, som så havde mulighed for at tage et billede, hvorpå man kan se hvor det er.

PPK

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-12-08 18:26

http://www.dell.com/html/us/products/latitude/d510.html

sig lige her. Der kan du zoome og dreje og hvis det står til mig så tror jeg du skal trykke på
FN + Page UP eller Fage D

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 20-12-08 18:31

ELLER HVAD ER DET DER ER PÅ PILETAST OP OG NED. Måske der er dem med FN Tasten trykket ned samtidigt

Kommentar
Fra : Sorentk

Dato : 28-01-09 12:37

Jeg har selv samme maskine, men har aldrig rigtig haft problemer med lyden på den.
Men prøv og trykke FN (den lille blå tast mellem Ctrl og Windows tasten) og hold den i bund og tryk så på END (højre hjørne), du kan også prøve at trykke FN nede og Page Up i bund.

Hvis dette ikke virker så åben det "lyd kontrolpanel" du har og tjek og der er flueben i lyd ud.
Til sidst kan du prøve og skubbe ind på den hvor du sætter hørebøffer i, da jeg nogengange har oplevet at computeren tror at der er sat lyd til, men det er der ikke.

Du kan evt. også reboote din computer også åbne BIOSen og se om det integrerede lydkort er slået til.

Hvis intet af overstående virker så aner jeg der virkelig ikke. Men held og lykke med det :)

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 30-01-09 20:49

Tak for svaret Fijala.