/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Arvestykke i dårlig tilstand
Fra : KapPr
Vist : 554 gange
120 point
Dato : 20-12-08 13:44

Hej!
Vi har fra min farfar arvet en Henry Kloss - Model One.
Da jeg havde brugt en lighter og derefter smed den på bordet,
havde jeg ikke lagt mærke til der stadig var ild i.
Så den blev lige futtet af :(

Nu er mit spørgsmål så om det evt. kunne være muligt at få skiftet
de smeltede dele et sted, da det er meget vigtigt for mig, eftersom det
er et arvestykke. Jeg ved desværre ikke hvad jeg skal søge efter,
en radioreperatør eller møbelsnedker? Har I evt. nogle forslag på
hvordan jeg skal få løst dette problem?

Mange Hilsner Kasper

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-12-08 13:54

Hvis det er Henry Kloss - Model One radioen der menes kan det vist ikke svare sig at bruge krudt på den da en ny koster 1495 kr.

http://www.trendcorner.dk/klassikere/henry_kloss/model_one_radioer_98_da/

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 130 point
Dato : 20-12-08 13:55

Det var da smadder ærgeligt - det er en superfed radio, så kan godt forstå, du vil prøve at få den lavet.
Der bliver stadigvæk repareret radioer, prøv at finde en reparatør i nærheden af dig her - pøj pøj
http://www.i-tb.dk/brancher/radio-og-tv-reparation-af

Kommentar
Fra : KapPr

Dato : 20-12-08 14:10

LuffeA: Da det er en speciel ting, ønsker jeg ikke en ny og har i sinde og betale
hvad det koster at få den repereret, ellers tak for svaret.

HelleBirgitte: Det er nemlig den store tuner-knap der er smeltet,
så ja, det kan jo være at jeg er heldig at den kan udskiftes.
Men pladen under radio'en har desværre også taget skade
på forsiden og tror ikke en radioreperatør kan udskifte denne :(

Kommentar
Fra : KapPr

Dato : 20-12-08 14:14

Det skal lige siges det er modellen blå/kirsebær,
hvis det kan hjælpe på noget

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-12-08 15:14

- prøv at ringe til Hetland Nordic:

http://www.hetlandnordic.com/

Godkendelse af svar
Fra : KapPr

Dato : 21-12-08 23:03

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-12-08 06:29

Selv tak