/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Madras betræk
Fra : tbh_data
Vist : 8653 gange
200 point
Dato : 19-12-08 21:37

Hej
Jeg arbjeder på en institution hvor ungerne har nogle madrasser der efterhånden er godt slidte.
Dvs. madrasserne er fine, men betrækket er slidt.
Jeg har forgæves ledt efter en forhandler der sælger madras betræk i denne størrelse:
200cm*90cm*12cm
Er heller ikke klar over om det kaldes "madras betræk". Det skal være et slidstærkt betræk der også er pænt at se på da sengen også bruges til sofa.

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-12-08 21:45

Hej.
Tror der er noget her du kan bruge.
http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=14411

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 19-12-08 21:47

Hej Pia
Mange tak for dit svar.
Den har jeg selv googlet mig til. Den er desværre for høj. (22cm). Tror det vil gøre bekrækket slapt.

Mvh, og tak
Thomas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 21:48

Det skal du være mere end alm. heldig for lige at finde....

Find en tapetserer eller møbelpolstrer....

De kan lave præcis det mål du vil have - sætte lynlås i osv....

Så er det bare at trække det på....

Der findes så mange tykkelsesmål på madrasser at der sikkert ikke er nogen der ligger inde med noget sådant i lige de farver/mønstre DU søger...

Alternativt kan du lægge et sengetæppe ud over.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-12-08 21:49

Jeg ville finde et pænt stræklagen i Jydsk

Er det ikke slidstærk nok, så er det ikke så dyrt, andet end at du kan skifte med jævne mellemrum

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 21:49

Kender du en der er "dygtig" med en symaskine kan du jo også finde billig stof et sted....

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 19-12-08 21:54

ok, har nærmest også opgivet at finde det. Vi er to kolleager på sagen. Den anden skulle spørge en syerske. Så hun kommer nok med en brugbar løsning. Forhåbenligt også pris... :)

Men en tapetserer???? :)=

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-12-08 21:55
Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 21:56

JA - det hedder en møbelpolstrer....

Det har ikke noget med tapet at gøre bortset fra at man tapetserer møbler når man ombetrækker

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-12-08 21:59
Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 19-12-08 22:01

Ja, den er netop 12cm, men desværre 10cm for smal :)

Men tak igen Pia og Refi

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-12-08 22:02

Så prøv at ringe til dem...de laver på mål skriver de

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 19-12-08 22:04

Jeps. Det vil jeg gøre. Frygter bare en alt anden end "kommunal-pris"

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 19-12-08 22:06

Ja men det finder du ud af ved at ringe.

Godkendelse af svar
Fra : tbh_data

Dato : 19-12-08 22:07

Tak for svaret piaskov. Håber snart ungerne kan få nogle pæne senge.

God Jul
Thomas

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-12-08 22:09

Et stræklagen, kan også vaskes efter behov

Der er det ikke så nemt med et madrasbetræk

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-12-08 22:09
Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 19-12-08 22:23

Tak igen Pia.
Du er godt nok ihærdig! :)

De har dem endda i flere farver. Dem vil jeg give videre selvom 1200kr stk nok er i overkanten.
Vi havde håbet på at finde noget på max 500kr stk, men det er vist for lavt sat.

Ved heller ikke helt hvor "gode" vores børn er til langhårede madrasser

Hov - fandt lige denne derinde:
http://www.traevarer.dk/Life+Time+madrasser+og+tekstiler.129.aspx?recordid129=1016

Det ser ud til at være en brugbar mulighed!

Mange tak Pia

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 19-12-08 22:24

Øv - kan jeg ikke give de sidste point nu?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-12-08 22:29

Joo du laver bare en ny tråd og efterlyser mig