/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Pdf bliver stor i Photoshop
Fra : fredag
Vist : 1006 gange
100 point
Dato : 16-12-08 14:08

Hej jeg er stødt på et mindre problem. Jeg har en pdf-fil hvor jeg i photoshop at slettet noget tekst ved hjælp af clonestemplet. Og derefter gemt det i pdf igen. Men filen var inden jeg gjorde noget på 2,5 Mb og nu efter ændringe er den på 170 Mb, er der nogen der har en forklaring på dette....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-12-08 14:57

Ja Photoshop har gemt filen i et andet format som fylder mere.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 16-12-08 15:13

Og kan jeg gøre noget???

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-12-08 15:46

det er et billede, ikke tekst mere

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-12-08 16:35

Du skal starte billedet i programmet igen og trykke på gem som, Lige under der hvor navnet på filen skal stå, der er en boks mere og der kan du vælge i hvilket format billedet skal gemmes. Det format vælger du evt. mpg3 og gemmer. Måske beder den om at overskrive og det siger du ja til.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-12-08 17:35

Det er da helt tosset at udviske tekst med photoshop, det er jo ikke et tekstbehandlingsprogram.
Du kan bruge en del forskellige programmer.
Feks. kan du ændre pdf til word, og fjerne teksten, og så lave det tilbage til pdf:
http://www.adobe.com/dk/products/acrobat/solutions/detail/save_to_word.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-12-08 18:47

det kræver en købeudgave af adobe pdf.

Der så vidt jeg kan se ikke noget alternativ, med mindre man bruger penge..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-12-08 18:56

Kan du ikke gemme det i et andet format? Hvis du har Publisher, så kan du sætte billedet ind her og så gemme det. Eller du kan bruge Word. Men word kan ikke bruge alle formater.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-12-08 20:16

Det vil stadig være et billede...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-12-08 20:27

Word kan sagtens behandle billeder og det kan Publisher også, men Word er bedre.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-12-08 06:29

Bestemt, men er det et billede bliver PDF filen stor...

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 100 point
Dato : 17-12-08 09:16

Hej Fredag!
Har du andre Adobe programmer end Photoshop og Acrobat Reader?
Hvis du har det,der hedder Adobe Illustrator, - kan du i de fleste tilfælde lukke PDF-filen op i det, og foretage de ænsringer du ønsker, - og herefter lave en ny PDF-fil som ikke ændrer sig meget i størrelse fra den oprindelige.
Adobes programmer arbejder på denne måde sammen, - men man skal jo vælge det program, som er det rigtige til opgaven, - for at det lykkes optimalt.
Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-12-08 09:25

Hej Fredag!

Lidt mere:
når du lukker PDF-filen op i Photoshop og gemmer den her, - har du lavet det hele om til en billedfil, og den vil altid fylde rigtig meget mere, - end en fil f.eks. lavet i Adobe Illustrator, hvor man kombinerer fotos og tekst, som herefter kan gemmes i PDF-formatet.
Hvis du prøver at udskrive din nye fil, som har været inde og vende i Photoshop, vil du også se, at de tekster som ligger i din nye "billedfil", ikke står ligeså randskarpt, som fra den oprindelige PDF-fil. Der er kommet rasterpunkter i, - og er dermed ikke tilfredsstillende, når der skal trykkes.
Ammtiz

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 17-12-08 12:52

Tak for svaret Ammitz. Men størrelsen er stadig kæmpestor fra de 2,5 til 93 Mb, men det vigtigste var at jeg i illustrator kunne slette teksten uden at ændre noget i farveforløbet......Så det var meget lærerigt. TAKKER

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-12-08 13:37

Selvtak!
Du kan når du danner PDF-filen ændre i indstillingerne så filen bliver extremt lille - (velegnet til skærmbrug - hjemmesider), - men det er ingen fordel, hvis du skal have trykt kortene op igen efter den ændrede fil.
Jeg trykker selv mange visitkort for mine kunder, - og foretrækker at filen er gemt til trykbrug og ikke til skærmbrug, - da sidstnævnte gør trykkene dårligere.
God fornøjelse
Ammitz