/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Udbetaling af pensionsopsparin
Fra : Harring
Vist : 1114 gange
50 point
Dato : 15-12-08 18:52

Mit spørgsmål er følgende. Jeg har forhørt mig 3 forskellige steder hvor jeg har nogle af mine pensionsopsparinger, om jeg kan få dem udbetalt nu. De sagde alle at det kunne man ikke. Jeg vil så høre en af jer eksperter om det kan være rigtig? jeg kan ikke finde noget svar nogle steder på nettet nemlig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 18:55

Citat
Jeg har forhørt mig 3 forskellige steder hvor jeg har nogle af mine pensionsopsparinger

Og disse steder ER

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-12-08 19:01

Kig i vilkårene for dine pensionsopsparinger - du er den enste på kandu der kender dem !

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-08 19:08

Nu - kommer an på din alder og betingelser i opsparelsen.

Ligeledes kan det ha indflydelse om du er efterlønner og typen af
pensionsopsparing.
Er det arbejdsgiverindbetalt og du er efterlønner, kan der blive tale om
modregning i efterlønnen.

Er du medlem af en A-kasse, så hør med dem.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 15-12-08 19:24

Hvis der er tale om en kapitalpension kan du få denne udbetalt mod et gebyr og hvis du betaler 60 % i skat.

Normale arbejdsmarkeds pensioner kan ikke udbetales før du forlader arbejdsmarkedet.

Selvtegnede pensionsordninger kan som udgangspunkt heller ikke udbetales før tid medmindre andet fremgår af pensionens betingelser.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 15-12-08 19:30

Du kan kun få dem udbetalt, hvis du er gået på pension,
eller evt. har fået førtidspension.

Jeg havde også en (i banken) men fik samme svar som
du har fået, men da jeg blev tilkendt førtidspension, kunne
jeg få dem udbetalt.

Jeg mener dog, at jeg betalte noget skat af dem, husker
ikke hvor meget.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 15-12-08 19:37

Citat
Hvis der er tale om en kapitalpension kan du få denne udbetalt mod et gebyr og hvis du betaler 60 % i skat.

Det er en ommer.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 15-12-08 20:08

Udbetalt før tid hvis du ikke forstod det !

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-12-08 20:25

Stadivæk

Kig i vilkårene for dine pensionsopsparinger - du er den enste på kandu der kender dem !

Så længe ingen kender vilkårene og hvad det er for pensioner, er der inger der kan hjælpe.....

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 15-12-08 20:34

Thomas.Haugaard
Citat
Udbetalt før tid hvis du ikke forstod det !

Nu har jeg siddet og prøvet og kigge forskellige love og § igennem,
men jeg kan ikke finde nogen steder, hvor der står, at den kan udbetales
før tiden.

Kan du henvise til et sted?

For selv om jeg prøvede i flere år, så kunne jeg ikke få min

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 50 point
Dato : 15-12-08 21:45
Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 15-12-08 21:47

Hvis man modtager kontanthjælp og har modtaget denne i over 6 mdr. kan kommunen kræve at denne ophæves såfremt indestående er mere end 10000 efter at der er betalt 60 % skat.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-08 21:57

Du kan godt da det er DINE penge, men de 60% i skat kan godt blive til 70, dertil kommer et grusomt gebyr fra selskabet der får topledelsen med påhæng til at spise en stor middag.

Jeg kendte et midaldrende par der hævede deres forsikring i 92` selv om de kun var lidt på røven, de fortrød bittert.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 15-12-08 22:05

Fik mine udbetalt før tid - dvs. -60%
og det kunne kun lade sig gøre da jeg på det tispunkt boede i udlandet og ikke mente jeg ville vende tilbage.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-08 22:37

Jeg kan slet ikke få mine pensionsopsparinger før den dag jeg bliver 65.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 16-12-08 12:10

Thomas.Haugaard
Citat
@Mone
feks her http://www.nykredit.dk/informationsSide.do?iwID=/privat/informationsside/investering/kapitalpension.xml

her http://www.tax.dk/pjecer/kapitalpension.htm

og her http://da.wikipedia.org/wiki/Kapitalpension

Tjaaa, det ser ud til, at det godt kan lade sig gør, jeg bøjer mig
i støvet

Men det er godt nok en dyr fornøjelse, pu-ha

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-12-08 17:41

Harring >Hvad med at tage dig sammen til at fortælle hvilke pensioner det drejer sig om ?????????? eller selv deltage i det der allerede er blevet kommenteret.

Godkendelse af svar
Fra : Harring

Dato : 16-12-08 20:52

Tak for svaret Thomas.Haugaard.