/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Flex-line lugter surt
Fra : Axelise
Vist : 667 gange
100 point
Dato : 13-12-08 16:51

Jeg har en ca. 8 m lang flexline til min store hund. Den brede snor er imidlertid blevet yderst ildelugtende og lugter surt, nøærmest af gammel karklud eller eddike
Jeg gætter på, at det skyldes at vi jo går i al slags vejr, så når linen bliver våd af regn og bare ruller sig sammen ind i sit hylster efter endt gåtur, så MÅ den vel bare blive sur og lugtende...?
Er der nogen der har en god idé til, hvordan man kan fjerne den sure lugt?
Jeg tænker at man må kunne vaske linen i hånden og derefter lufttørre den, mens linen er spændt ud. Eller findes der en desinficerende spray, som kunne være mere effektiv? Eller andre gode idéer?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 13-12-08 16:59

Jeg tror jeg ville prøve med Eddike, bagefter en gang vand med atamon i. og så tørre den på samme måde som du selv skriver

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 110 point
Dato : 13-12-08 17:02

Hej Axelise.
Smid den i blød i Rodalonvand i 10 - 15 min. Jeg tror ikke engang, du behøver skylle den. Men træk den ud, mens den tørrer. Når du ikke skyller den, vil det nok vare længere, før den lugter næste gang.
Hilsnen Jette

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 13-12-08 17:18

Kære Axelise

Jeg kender en kendt hundemand der bruger det tip som jernladyen skriver

The Real Deal

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 13-12-08 17:18

helt klart rigtigt svar Jernlady

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 13-12-08 22:59

Tusind tak for svaret Jernladyen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 14-12-08 01:44

Velbekomme, Axelise.
Roldalon kan bruges til mange ting. Men skal bare huske at tænke på miljøet også. Du kan evt. vaske noget, der skal desinficeres først i Rodalonvandet. Du kan muligvis også gemme det til næste gang i en lukket krukke ell. glas. Men jeg ved ikke, hvor længe det kan holde sig, når det først er brugt.
Hilsen Jette