/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Hun elsker en anden
Fra : marc43
Vist : 1149 gange
100 point
Dato : 11-12-08 23:48

Min kone gennem 5 år og kæreste i 13 år har fundet en anden.

Jeg indrømmer at vi har haft et lidt kedeligt ægteskab, men hunh ar fundet en anden, der der har tændt hendes gnist og sammenlignet med vores lidt kedelige samliv kan jeg godt forstå, at det har tændt hende.

Angsten for at tabe hende har også åbnet nogle følelser for mig, så jeg vil ikke miste hende. Vi har også en dreng på 9 og en pige på 4. Vi har aftalt parterapi i næste uge, men hun siger, at hun nok har mistet sine følelser for mig og hælder til den nye partner selvom han bor 140 km.herfra-

Jeg har prøvet at vise min kærlighed overfor hende, men hun synes bare, at det virker kunstigt og, at det går mere og mere nedad bakke med hendes følelser til mig. Jeg har sagt, at det er hendes nye "kæreste", der blænder hendes forhold til mig, men det kan hun ikke forstå og hun har ikke ret meget tålmodighed. Jeg Vil ikke miste hende. Har I nogle forslag?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 11-12-08 23:53

Sikke da en møg so. Giv hende et spark i røven og smid hende ud a hoveddøren. Så kan hun jo flytte hen til sin nye kæreste.

Lad være med at spild din tid når hun har bestluttet sig for at opgive forholdet så spilder du bare din tid.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-12-08 00:04

Fint nok at hun har indvilget i at tage med til parterapi....men når det så er sagt så er resten ikke særlig opmuntrende....

Uanset hvor gerne du vil, kan du jo ikke tvinge hende til at blive, til at elske dig.

Måske er løbet kørt, hun har fået nok af kedsomheden (som I måske begge har været lige gode om).
Gnisten forsvinder, følelserne forsvinder, hun synes ikke der er udsigter til at forholdet kan reddes.

Jeg tror ikke rigtigt på, at det er den nye kæreste der forblænder hende og lægger afstand til dig......den beslutning tror jeg hun har taget allerede da hun valgte at finde en anden..

Citat
Angsten for at tabe hende har også åbnet nogle følelser for mig, så jeg vil ikke miste hende

Ja se det er den fejl der begås i mange forhold.....partneren tages som en selvfølge, dagene går i den samme kedelige trummerum..indtil den ene part bliver nødt til at bryde ud, og så først finder den anden ud af hvad der egentligt var på spil, og så er det oftest for sent....

Kedeligt for jer allesammen, og især når den ene part ikke er indstillet på at opløse forholdet.....

Kommentar
Fra : Trille7

Dato : 12-12-08 03:46

Jeg har selv været den der fandt en anden, avs.. Men vi havde været sammen i 5 år, og jeg kedede mig, vi har også børn, jeg arbejdede han gik hjemme, og jeg synes at alt var kommet ind i den samme rytme.. Han ville også gøre alt.. Jeg mistede efter nogle uger sammen med den nye lysten til det nye, og savnede min mand, men noget skulle der gøres, hvis hun mener at hun vil prøve at få det til at fungere, er der en mulighed, det har vi valgt at gøre.

Vi gør det nu, for at få et afbræk, og det startede da jeg kom hjem igen, og vi valgte at satse, jeg gjorde det forbi med den nye, og vi tog på forlænget weekend, bare min mand og mig, og genfandt, hvad vi engang havde haft.. Romantisk middag, romantiske tudefilm i biffen osv.. Inviter hende, hvis det ikke virker, kan i sige i har prøvet.. Om ikke andet, har i fået en pæn afslutning på det hele.. en i begge kan leve med.. Men aftal på forhånd, ingen diskutioner, ingen høje ord, se det positive i hvad i gør for hinanden, sommetider glemmer man den gestus og tanke der ligger bag det man gør for den anden, så det bliver lavet om til noget negativt, og så går det galt..

Held og lykke..
Krydser fingre for jer og håber at det virker..

Trille
Lad mig høre hvordan det går..!!

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 12-12-08 07:06

Hej Trille7!

Jeg mener bare ikke, at hun har lyst til det. Jeg har også spurgt hende om vi ikke kan prøve sådan noget lignende, men hun mener, t hun har ikke flere følelser tilbage til mig. jo det har. Vi ikke skændes ikke eller noget. Hun mener bare, at vi er venner og ikke kærester. Så længe den anden spøger i kulissen er hun slet ikke interesseret i mig eller at prøve øvelser sammen med mig.

Hun er mere interesseret i at gå i parterapi med mig (som jeg har foreslået) for at høre om der ikke er flere følelser tilbage eller om hun ikke kan se følelserne pga. ham.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 12-12-08 07:08

Prøver lige igen.

Hej Trille7!

Jeg mener bare ikke, at hun har lyst til det. Jeg har også spurgt hende om vi ikke kan prøve sådan noget lignende, men hun mener, at hun har ikke flere følelser tilbage til mig. Vi skændes ikke eller noget. Hun mener bare, at vi er venner og ikke kærester. Så længe den anden spøger i kulissen er hun slet ikke interesseret i mig eller at prøve øvelser sammen med mig.

Hun er mere interesseret i at gå i parterapi med mig (som jeg har foreslået) for at høre om der ikke er flere følelser tilbage eller om hun ikke kan se følelserne pga. ham

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 12-12-08 08:12

Citat
Min kone gennem 5 år og kæreste i 13 år har fundet en anden

Drop konen,og flyt sammen med kæresten
vvdriver

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 12-12-08 10:04

Prøv at være mere aktiv! Du skal ikke spørge om hun har lyst til at gå ud og spise, men bestille bord, skaf børnepasning, og så inviter hende ud. Overrask hende med f.eks. en lille gave - morgenmad på sengen - et eller andet som tidligere gjorde hende glade. Du skal ikke først spørge om hun har lyst, så forsvinder overraskelsen. Måske får du et negativt resultat - men så har du da prøvet.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 12-12-08 10:09

Det har jeg prøvet. Jeg har bl.a. sendt hende 20 roser og lægger forskellige søde beskeder osv. Hun bliver bare ked af det, for det var jo det, der manglede før og derfor synes hun det virker kunstigt og ubehageligt, at jeg pludselig prøver så hårdt på at samle stumperne op.

Men jeg elsker hende jo og det er det jeg gerne vil gøre for hende.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 12-12-08 14:26

Din kone er i tvivl lige nu, men hvad hun ikke er klar over er, at hun godt kan elske dig samtidig med at hun er forelsket i en anden. Hold fast i parterapien og forlang af din kone at hun skipper kontakten til den anden. Og gør så lige så forsigtigt kur til hende igen. Ikke noget overvældende, for når hun stadig har følelser for en anden så skal hun have tid til at sørge. Men parterapien kan få hende til at fokucere, så hold fast i det.

Held og lykke med det og hold hovedet højt for børnenes skyld.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 12-12-08 21:59

Har du tænkt over at du måske også vil have godt af at prøve noget nyt.
Selv om du elsker hende - vil det aldrig mere blive det samme.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-12-08 14:11

Jeg tror faktisk du allerede gør det rigtige.

Når den ene finder en anden pludseligt, og efter mange års samliv, så handler det ikke om den anden, men om forholdet. Den anden er altså et symptom på at noget er forkert.

Du skal netop ikke sende hende roser nej - det er som at gnide salt i såret. Du skal derimod finde ud af hvad det var hun var utilfreds med. Hvorfor i kom ind i en trommerum (som i begge er ansvarlige for). Måske handler det hele om at i ikke taler sammen, tænk over det i stedet for at tænke "nej".
At gå i terapi lyder som den gode ting - det er rigtig godt at få andre øjne på det. Om ikke andet kan i bryde op på en værdig måde sådan.

Lykken er ikke lige om hjørnet. Når man haster videre til en ny model, kan man være sikker på at medbring de samme problematikker, men man får sikkert et sus ud af den romantiske tiltrækning og opmærksomhed. Det er som at tisse i bukserne for at holde sig varm. Derfor tror jeg ikke du skal tillægge det nye forhold den største værdi, men derimod reflektere over hvad der skabte tomrummet imellem jer.

Når man har været sammen i mange år, har man meget sammen. Det er nok vigtigt at snakke om det der binder jer sammen, og om at man aldrig kan tage det for givet, men at parforhold altid er noget man skal kæmpe for.
Hvis i ikke kan finde en fælles kamp at kæmpe, så er du bedre stillet allene.
I nogen tilfælde har forholdet været dødt meget længe. Du må nok hellere trække vejret dybt og overveje om det er vanen du ikke ønsker at miste.

Du er blevet svigtet og trådt på - måske er det følelser der skal arbejdes med. Kan du have tillid til hende igen, eller hvad skal der til?

Når sådan noget sker, er det ikke ens rationelle siden der dukker op til overfladen.

En rigtig god løsning er at bruge energi på at mærke at der sker det der skal i livet, for at vi kan vokse som mennesker. Se det som din mulighed for udvikling - uanset hvad der sker.

Held og lykke

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-12-08 15:55

Citat
Du er blevet svigtet og trådt på - måske er det følelser der skal arbejdes med. Kan du have tillid til hende igen, eller hvad skal der til?

Enig.

og yderligere:.....desperate forsøg på at redde et forhold der er uddøet...grundet kedsomhed, daglig trummerum og at alt er blevet vane......det lykkes nogen gange.
Men kun i et stykke tid, så viser "vanens magt" sig igen......forholdet er tilbage i den samme trædemølle og så er balladen der atter.

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 15-12-08 08:09

Tak for svaret granner01.

Det var vist det mest positive svar

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-08 12:21

Selv tak og held og lykke for dig.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 06-01-09 08:23

Som tak til alle dem, der skrev til mig sidst, så vil jeg gerne informere jer om, at jeg i går afsluttede vores forhold.

Jeg kunne ikke længere vente på hende og mine følelser kunne ikke klare, at hun så ham.