/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
selvstændig virksomhed på egen
Fra : maica
Vist : 1100 gange
100 point
Dato : 10-12-08 21:24

Jeg driver selvstændig virksomhed (rideterepi) på vorres ejendom, min mand og jeg skal skilles han overtager ejendommen, men jeg mener jeg skal have en erstatning/beløb for den ridebane som jeg har anlagt og puttet en del penge i at få anlagt. håber at i kan give et svar på dette

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-12-08 21:25

Hvis i ikke har særeje, så skal alt deles.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 10-12-08 22:59

Hvis der er lavet aftale om at han overtager ejendommen så er det ejendommen med hvad der måtte være på den.

Hvis du mener at det er din ridebane så kan han jo omvendt kræve at forholdene bliver bragt tilbage til hvad de var før for din regning.

Hvis der er tale om en stor værdi så ville jeg da anbefale dig at tale med din advokat om det og ellers glemme alt om det.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 11-12-08 04:45

Det lyder som om at han har særeje på den, er det rigtig?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-12-08 06:29

Ud fra de få oplysninger du kommer med kan du ikke få et svar.

hawaii7

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-12-08 13:52

Hvis ejendommen er hans, må du hellere tage din ridebane med dig.

Kommentar
Fra : Kirsten_Dalum

Dato : 17-12-08 22:42

Hej Maica

Lejer din virksomhed ridebanen?
Har din virksomhed bekostet ridebanen?

Er du medejer af ejendommen?

Med venlig hilsen

Kirsten Dalum, Cand.jur.
Dalum Law Consulting s.m.b.a.
www.dalum-law.dk

Kommentar
Fra : maica

Dato : 21-12-08 23:31

Svar til Kirsten Dalum

Ja jeg er medejer af ejendomen og min virksomhed har bekostet alle udgifter ved anlæg af ridebanen

Med venlig hilsen
Maica

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-12-08 00:05

Jeg synes du skal tage ridebanen med dig.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-12-08 06:46

Du får selvfølgelig din andel af ejendommen, som du er medejr af.
Da der ikke er skrevet noget om anlægning af ridebanen, har du ikkle krav på penge for denne bane.
Skilles I som gode venner, finder I selvfølgelig ud af noget.

hawaii7

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-12-08 09:08

Mit råd: KONTAKT EN SAGFØRER

Og det kan kke gå for hurtigt.

Er i gode venner, kunne du så ikke leje ridebanen efter i er gået fra hinanden, så du kan fortsætte din virksomhed?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-12-08 10:25

Du skal ikke være ked af den ridebane - jeg har set at man kan købe ridebaner i ruller nu ligesom græs, så det bliver nemt for dig at få en ny. Pyt med den ridebane - bare rul en ny ud der hvor du flytter hen. Alternativt kan du høre kommunen om du evt. kan låne en rundkørsel et sted i byen - det skaber også meget mere diciplin omkring ridningen hvis man slår sig rigtigt meget når man falder af, så jeg kunne forestille mig at det ville være en fordel at have en asfalteret ridebane.

Kommentar
Fra : Kirsten_Dalum

Dato : 31-12-08 10:11

Hej Maica,

Der er flere forhold, som jeg ikke kender til, hvorfor jeg på det foreliggende grundlag ikke kan rådgive dig i den konkrette sag.

Ønsker du konkret rådgivning, er du velkommen til, at kontakte undertegnede.

Kig evt. på vores website for flere oplysninger om os.

Generelt:
Der skal ske en bodeling - overtager din mand ejendommen, foretages (formentlig) en vurdering af ejendommens værdi (evt. inkl. ridebane).

Hvorvidt din virksomhed har ret til en kompensation afhænger af de konkrette omstændigheder.

Jeg håber, at du kan bruge ovenstående til noget.

Med venlig hilsen

Kirsten Dalum
Dalum Law Consulting s.m.b.a.
www.dalum-law.dk

Accepteret svar
Fra : qinigifo

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-09 11:02

Hej Maica

Jeg går ud fra at i er gift unden særeje!? Du giver ikke mange oplysninger. Men er i gift uden særeje, skal alt deles. D.v.s. alle dine aktiver/passiver gøres op og du skal så godtgøre ham halvdelen. ligeledes gøres alle hans aktiver/passiver op og han skal så godtgøre dig halvdelen. Hvis han skal overtage jeres hidtil fælles ejendom (incl. ridebane) skal i selvfølgelig blive enige om prisen på denne. Det er her, du skal sørge for dækning for ridebanen. Du kan ikke "pille" den ud for sig selv og sige at den er din.
Håber at i kan tale om tingene, ellers vil jeg jeg råde dig til at opsøge en advokat hurtigst muligt.
Held og lykke med det

Godkendelse af svar
Fra : maica

Dato : 03-01-09 16:42

Tak for svaret qinigifo.