/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hjælp til bedre driver
Fra : ministie
Vist : 648 gange
50 point
Dato : 07-12-08 02:42

Hej, først vil jeg lige sige jeg ikke har meget forstand på pc, så helst ingen onde kommentare..
Jeg har en bærbar computer med et rimelig dårligt graffikkort, og jeg vil gerne vide om der er nogen måde hvorpå jeg kan opgradere til Nvidia uden at skille min pc ad?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-08 03:07

Jamen det er da netop for at få hjælp, at du kan spørge her i forum
Det kan ikke anbefales at skifte grafik kort i en bærbar computer, men du kan forsøge at opdatere driveren til den du har indbygget, du siger at det er Nvidia, så du går ind på siden her: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us det er nemt at bruge Option 2 lidt nede på siden, og acceptere at ActiveX kører på computern, så søger Nvidia selv efter en bedre driver til dit grafik kort, hent den den finder og gem den et sted på computeren hvor du kan finde den igen, for eksempel på skrivebordet.
Så klikker du på Start og på Kontrolpanel, der åbner du Tilføj eller fjern programmer, ruller ned og klikker på Nvidia drivers og klik på Fjern og afinstaller den gamle driver, computeren skal sp genstartes og du ser et underligt skrivebord med kæmpestore ikoner, men bare rolig nu skal du dobbelt klikke på den Nvidia driver du hentede før og installere den, computeren skal så genstartes igen og nu har du forhåbenlig en bedre skærm at se på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-08 03:09

Hvis det er en mærkevare bærbar du har, så kan det måske være en ide at søge efter opdateringer på firmaets hjemmeside

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 07-12-08 03:39

Jeg er ikke helt med på hvad det er du vil? vil du skifte fra dit gamle dårlige grafikkort til et bedre nvidia kort, hvis det er tilfældet er det næppe muligt, og hvis det var, ville det nok blive pænt dyrt. hvad for et kort er der i maskinen?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-12-08 06:01

I de fleste bærbare er grafikkortet bygget sammen med bundkortet, så derfor umuligt at udskifte, nyt bundkort kan heller ikke svare sig.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-12-08 10:44
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-12-08 11:00

Fin ide af Fujitsu...

Men hvor er fordelen ved en bærbar hvis man skal slæbe rundt med en kuffert fyldt med externe dimser ?
PCMIA kort, harddisk, tastatur, mus, højttaler, harddiskbox, USB-brænder, grafikkort, ekstra batteri, USB-hub.....husk de rigtige kabler ved ekstern brug

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-12-08 11:04

Dårlig ryg.

Kommentar
Fra : ministie

Dato : 07-12-08 12:45

Hej o.v.n.
Det virkede desværre ikke. Den driver som jeg har nu hedder:
Intel(R) Graphics Media Accelerator Driver

Computeren er en Dell Inspiron 6400 hvis det på nogen måde kan hjælpe.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-08 13:02

Jeg forstod at du HAVDE et Nvidia grafik kort, det har du ikke, og så dur mit link ikke, men der er måske en nyere driver hos Dell, jeg ser lige om den er til at finde

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-08 13:11

Ikke for drille men du skulle måske snart ønske dig en ny bærbar, den du har er ikke helt ung mere, men prøv at se om du kan bruge noget at det her: http://support.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?os=WW1&osl=DA&catid=-1&impid=-1&servicetag=&SystemID=INSPIRONI6400%2FE1505&hidos=WW1&hidlang=en&TabIndex=

Kommentar
Fra : ministie

Dato : 07-12-08 13:14

Haha, det vil jeg da prøve så

Burde alle driverne derinde virke til min pc?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 07-12-08 13:18

Begynd nu med en af dem der står Video ud for, og hent den til dit grafik kort, det ser ud som om den Dimension har kunnet fåes med seks forskellige grafik kort.
Hvis du vil vide mere om indholdet på din computer, så brug enten SIW eller Everest

Kommentar
Fra : ministie

Dato : 07-12-08 13:19

Okay.. Tusind tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : ministie

Dato : 07-12-08 13:20

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-08 13:22

Selv tak, accepterede du ikke lidt for tidlig, du kan umulig have nået at afprøve om driveren hjalp dig ?

Kommentar
Fra : o.v.n.