/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
For dårlig kobber
Fra : Avant85
Vist : 759 gange
300 point
Dato : 02-12-08 12:27

Jeg har lige bestilt bredbånd med telefoni ved Fullrate og regnede med, at jeg skulle spare lidt hver måned. Ja ihvertfald i forholde til TDC.

Men så kom der besked fra Fullrate, at de annullerede aftale, fordi der ikke var god nok kobber fra centralen og ud til min adresse.

Spørgsmål:
Hvordan forholder jeg mig til det ?
Kan jeg forlange af den/de, som ejer "kobberet" at få noget bedre, noget mere tidsvarene kobber lagt ned, så jeg kan ha' en forbindelse, som andre bredbåndsbrugere ?

Eller er der kun brevduen, som har berettigelse "-heeeelt herude"

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-12-08 12:30

Er næsten sikker på, at kobberet tilhører TDC

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 12:33

Kobberet tilhører TDC, alle andre lejer sig ind på deres kobber, så du kan desværre ikke få en bedre forbindelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 12:35

Du kan da ringe og spørge TDC om de har tænkt sig i nærmeste fremtid, at få forbedret linjen,
men du kan desværre ikke "forlange" det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-08 12:57

Prøv lige at spørge hvilken hastighed du kan få hos TDC, måske kan de bedre styre deres eget kobber.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-12-08 12:59

Når tdc kan, skulle fullrate også kunne med det samme kobber. Men du kan måske ikke få højere hastighed. Ledningeng længde og kvalitet til centralen er afgørende for hvor stor hastighed, der kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-12-08 13:06

Hos TDC kører jeg nu 20Mbps og kan få 50Mbps, men andre udbydere kan ikke køre linjen højere end 8Mbps, tror det hænger sammen med, at TDC ikke retter på centralen for andre udbydere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 13:09

Citat
tror det hænger sammen med, at TDC ikke retter på centralen for andre udbydere.

Jooo det gør de skam

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-12-08 13:11

Kort og godt NEJ.
Du kan ikke forlange en anden forbindelse hos TDC.
Det har også noget med afstanden til centralen at gøre.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-08 13:12

Tdc ændrer ikke længere på deres kobber (med mindre der er fejl) - der ligger det der ligger.....

Prøv at snakke med dit energiselskab vedr. fiber.....

Der er fuld gang i fiber overalt i landet.....

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 300 point
Dato : 02-12-08 15:28

Skaf en trådløas forbindelse, eller en der vil lægge en fiberkabel

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 02-12-08 15:36

Tak for svaret Teil.

Der er fiber på vej, men hvornår ved jeg ikke ??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-12-08 16:28

Vi får fiber lagt ind og farvel til TDC, de var ikke
med på fiberidéen.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 02-12-08 16:57

Du har 20 Mbit ... hille mand - hvad piver du over.
Jeg bor på landet, 3,6 km i lige linie til nærmeste central.
Jeg kan max. få leveret 2 Mbit, og det kører sq ikke for godt (TDC).
Der er ikke ordentlig dækning for trådløst (3 kan køre med hvad der svarer til 56 k, så det må være et af deres huller. Andre dækker slet ikke her midt på sjælland)
Fibernet leveres ikke udenfor byerne (ialt fald ikke i en fremtid der kan ses)
Og for at føje spot til skade, lægger jeg oven i købet jord til NVE's fiberlinie, som ligger 15 meter fra mit hus og strækkere sig over 300 meter af min grund - men uden mulighed for at komme på den - den er forbeholdt dem i byerne!!
Fagre nye verden!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-08 17:04

Citat
Og for at føje spot til skade, lægger jeg oven i købet jord til NVE's fiberlinie, som ligger 15 meter fra mit hus og strækkere sig over 300 meter af min grund - men uden mulighed for at komme på den - den er forbeholdt dem i byerne!!

VRØVL...

De lægger fibernet der hvor der er flest forhåndstilmeldte - først....

Og det er skam ofte i småbyerne helt ned til "landsbyer"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-12-08 17:38

Jeg bor helt der ude hvor kragerne har madpakke med
og vi får fibernet