/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Har kigget på skærme, mennnnnn
Fra : SinDecade
Vist : 597 gange
100 point
Dato : 30-11-08 21:51

Jeg har kogt min søgen efter en god skærm ned til disse 2 skærme. Hvad jeg så gerne vil vide er, hvilken af disse ville i vælge?

1. Samsung 46" LCD (Model LE46A566) specifikationer findes her:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000T7Bpjyea?ProductID=2PTD4QFHNmcAAAEcm0Ypdddx&CatalogCategoryID=29DD4QFH2qQAAAEOqw803xiY&Selected=Specifications#tProductTabcontent

2. Samsung 50" Plasma (Model PS50A556) specifikationer findes her:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000T7Bpjyea?ProductID=N4fD4QFHVSkAAAEaGj1zVk7G&CatalogCategoryID=29DD4QFH2qQAAAEOqw803xiY&Selected=Specifications#tProductTabcontent

Som nævnt tidligere sidder jeg godt 3.5 fra hvor fjernsynet skal stå, har en forholdsvis lys stue, har kabel tv, og skal hovedsageligt bruge den til tv og dvd film, computer og spille konsol kommer i sidste række.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-08 22:37

Ville klart vælge Plasmaen, men det skyldes så at du kan undvære mpeg4 til 2012 (pga kabeltv)....

I den størrelse er plasma klart at foretrække da det har meget klarere farver...

Umiddelbart virker de dog begge temmelig dyre

Kommentar
Fra : SinDecade

Dato : 30-11-08 22:43

Ja de er nemlig satans dyre :/ men har kigget på LG skærme til 3-5000kr mindre, og der er jeg ret skuffet over billedet :( De har også en samsung 50" plasma hd ready til 7.999kr, men jeg aner helt ærligt ikke hvor meget hd ready og full hd har at sige :/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-08 22:48

Citat
hd ready og full hd har at sige

Citat
Hvad er forskellen på HD Ready og Full HD?
'HD ready' er en kompatibilitets stempel introduceret af EICTA (European Information, Communications and Consumer Electronics Technology IndustryAssociations) som sikrer at udstyr med dette logo kan vise high-definition signaler.Det er kun apparater der virkelig kan vise High Definition (minimum 720 linier) som får lov at bære logoet.

'Full High Definition' eller 'Ægte High Definition' bruges ofte i markedsføring om produkter der har en opløsning på 1920 x 1080 pixels. Det er dog ikke i sig selv nogen garanti for at produktet kan vise billedet fra f.eks. en BluRay afspiller.

EICTA har for nylig lavet et nyt minimums kompabilitets stempel der hedder 'HD Ready 1080'. Dette garanterer at produktet kan vise billedet fra en BluRay afspiller eller HD satellit TV i fuld opløsning. Almindelige 'HD Ready' apparater kan dog også vise det,

Kommentar
Fra : SinDecade

Dato : 30-11-08 22:54

hmm spændende, så lad os sige at jeg bare har en almindelig dvd afspiller og ikke blueray, og ellers bare skal se noget digital tv i slutningen af 2009, ville du så synes at full hd ville være overflødig? og er der egentlig ikke noget med at plasma ikke bevarer farverne i lige så mange år som lcd og at plasma bruger dobbelt så meget strøm? haha som du kan høre er jeg helt på herrens mark.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-08 23:06

Citat
ville du så synes at full hd ville være overflødig

Ja

Citat
at plasma ikke bevarer farverne i lige så mange år som lcd

Jeg har indtil videre ikke hørt om problemet...

Citat
og at plasma bruger dobbelt så meget strøm

Jo det bruger mere men dobbelt er overdrevet. Dette plasma bruger 550 watt , LCDen er der ikke opgivet forbrug på (kan i øvrigt fås under 8.000 kr i Tyskland)...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-08 23:14

LCDen er kun sat så højt i pris grundet mpeg4 tuner - det går folk jo højt op i idag

Samme i Tyskland som sagt 8.000
Hos Pixmania (der ville jeg så ikke handle) 9.500
England 10.000
Sverige - samme pris som hos el-giganten - men i svenske kroner....

Kommentar
Fra : SinDecade

Dato : 30-11-08 23:14

Holy crap, ja okay, så må jeg jo nok indrømme at jeg også begynder at hælde væsentlig mere til et plasma måske endda kun hd ready. Jamen så skal du få mit aller sidste spørgsmål denne gang.

Med tanke på kvalitet og pris, ville du så vælge den 50" samsung jeg før nævnte, eller denne anden 50" samsung

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000T7Bpjyea?ProductID=UenD4QFH6zAAAAEZ8nwczvE4&CatalogCategoryID=29DD4QFH2qQAAAEOqw803xiY&Selected=Specifications#tProductTabcontent

Eller lige for god ordens skyld dette monster af et 52" Philips tv ;)

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000T7Bpjyea?ProductID=afXD4QFHbS0AAAEYdoYYfOs5&CatalogCategoryID=29DD4QFH2qQAAAEOqw803xiY&Selected=Specifications#tProductTabcontent

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-08 23:15

I øvrigt vil de store TV kun med mpeg2 tuner falde gevaldigt i det nye år - de skal jo af med dem inden DK starter med det nye signal

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-11-08 23:17

plasma tvet har større kontrast, de er bedre til at vise sort men det vejer næsten dobbelt så meget så lcd tv'et så hvis du skal montere det på vægen kan det måske være et problem at det vejer over 40 kg. plasma tver bruger gerne mere strøm og bliver mere varme.

lcd tvet kan have døde pixels altså små prikker på tvet som hele tiden er sort eller hele tiden lyser en bestemt farve, ret irriterende. Ulempen er at når tvet prøver at vise en helt sort skærm så er den ikke helt sort.

Men prøv da og gå ned i elgiganten, de har sikkert begge tv sat til så du kan se dem. og måske prøve dem.

Kommentar
Fra : SinDecade

Dato : 30-11-08 23:18

hehe ja det har jeg også tænkt meget over, men jeg er efterhånden så træt af mit 28" billedrørs æld gamle tv at jeg ikke kan vente :p haha

Kommentar
Fra : SinDecade

Dato : 30-11-08 23:21

Citat
Indsæt dit citat her
Men prøv da og gå ned i elgiganten, de har sikkert begge tv sat til så du kan se dem. og måske prøve dem.

Gid det var så vel, de har aldrig de fjernsyn sat til som jeg gerne vil se på, de har kun lcd tvér sat til, hvilket var suveræn godt, men det bliver alt jo når man ser nogle Hd billeder på full hd ;) sneaky bastards de er..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-08 23:26
Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-08 23:29

PS...

Når vi nærmer os skæringsdag skal der såmænd nok komme små mpeg4 tunere der er lette at koble på....

Men det behøves som sagt IKKE på kabelTV....

Kommentar
Fra : SinDecade

Dato : 30-11-08 23:33

hehe ja det synes jeg nemlig også er ret sært, 52" full hd lcd tv i billedet, men omtalt en hd ready plasma i underskriften
jeg har ikke det store kendskab til pana's skærme, men det er jo godt nok væsentlig billigere og har en svartid i ms på 1,hvilket jeg går ud fra er forrygende hurtigt hehe :D

okay jeg er overnevist om plasma nu må jeg indrømme, så skal jeg bare lige finde ud af hvilket et det skal være, og om jeg skal spare halvdelen af pengene og nøjes med hd ready hehe

Kommentar
Fra : SinDecade

Dato : 30-11-08 23:36

Refi, hvad får dig til at vælge det Pana tv frem for Samsung tv'et? 1 ms mod 6 ms og de 100hz mod de 50hz? eller er der mere du bygger det på? :)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 30-11-08 23:38

Citat
og om jeg skal spare halvdelen af pengene og nøjes med hd ready

Helt afgjort....

Grunden til jeg anbefaler Pana er at de laver "verdens bedste" plasmapaneler

Godkendelse af svar
Fra : SinDecade

Dato : 30-11-08 23:40

Tak for svaret refi, jeg tjekker fjernsynet ud hos elgiganten i morgen efter arbejde og skriver hvad jeg kommer frem tid :D

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-08 23:42

Selv tak.....

Du bliver ikke skuffet over Panasonic.....

Kommentar
Fra : SinDecade

Dato : 01-12-08 16:35

Hey igen Refi, så har jeg været i elgiganten og set de 2 tv stå side om side, samsung 50 plasma mod panasonic 50 plasma, sikke et syn. Samsung vinder klart i design, og dermed også det eneste, Panasonic var klarttttttttttt overlegent. Så i morgen bliver jeg den nye ejer af

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k00009fdA6LmO?ProductID=WA3D4QFHwCgAAAEbw2JrCEnU&CatalogCategoryID=29DD4QFH2qQAAAEOqw803xiY&Selected=Specifications#tProductTabcontent

10.800spir, inkl 3 års garanti og levering til døren ;)

Jeg har det egentlig godt med at det blev pana, for jeg har haft et 28" som har holdt i 8år nu, uden et eneste problem :D så den ryger ind på soveværelset, og så skal det nye stå og se bad-ass ud i stuen. Har allerede inviteret folk til film aften næste lørdag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-08 17:01

Absolut et godt valg....

Vi har selv 3 stk 42" og har aldrig haft problemer....

Dengang (3 år siden) kostede de 16.000 stykket - men al elektronik bliver jo billigere og bedre med tiden...

Tillykke med det - du skal nok blive tilfreds....

Kommentar
Fra : SinDecade

Dato : 01-12-08 18:02

Det lyder bare lækkert. Av 3 stk, vil ikke have din el regning

Ja jeg glæder mig som et barn til at få det hjem i stuen, og er slet ikke i tvivl om at jeg/du har truffet det rigtige valg

Kommentar
Fra : SinDecade

Dato : 04-12-08 06:45

Okay jeg er ret overvældet over kvaliteten man får for pengene, er vanvittig godt tilfreds med købet :D