/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Så er den gal igen
Fra : stone47
Vist : 905 gange
200 point
Dato : 30-11-08 21:43

som i ved er jeg ved at lave en ny server
Ubuntu 8.10 kører fint, har fået lavet grafisk interface.
nu vil jeg lave et WebCam der streamer til en hjemmeside, det har jeg før på en 8.4.
Jeg skal nu compilere en nydriver til dette, og her hopper kæden af.
har det software jeg brugte før (fransk) her findes server spcaserv som er god.
driveren skal være spca5xx og den skal compileres.
en Make giver fejl kan ikke finde bib /lib/modules/build

her lige et par linier:
steen@ubuntu$ cd /lib/modules
steen@ubuntu:/lib/modules$ ls
2.6.27-7-generic 2.6.27-7-server 2.6.27-9-generic 2.6.27-9-server
steen@ubuntu:/lib/modules$ cd 2.6.27-9-server
steen@ubuntu:/lib/modules/2.6.27-9-server$ ls
build kernel modules.ccwmap modules.ieee1394map modules.isapnpmap modules.pcimap modules.symbols
initrd modules.alias modules.dep modules.inputmap modules.ofmap modules.seriomap modules.usbmap
steen@ubuntu:/lib/modules/2.6.27-9-server$ cd build
steen@ubuntu:/lib/modules/2.6.27-9-server/build$

bib /build har jeg lavet men der er nogle afhængigheder der ikke passer.
hvorfor har jeg 4 bibloteker i /lib modules ??
har den fået skiftet kerne under en opdatering ??
siger dette nogen noget så giv et tip.
hilsen steen http://stoneplace.dk

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 200 point
Dato : 01-12-08 07:52

Nu ved jeg ikke lige om det konkret er dette - men normalt skal man have sine kernel headers installeret for at kunne kompilere nye moduler.

Normalt bliver disse installeret sewperat ved siden af:
Ellers er det nemmeste at prøve at builde den ved at greppe kommandoen og udskrift ind i en text fil og vise os dette - for at hjælpe - ellers PM den.

Dette gøres ved :
kommando > test.txt
Dermed udfører den kommandoen og putter al udskrift over i en fil kaldet test.-txt i det bibliotek hvor du står i

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-12-08 13:25

Til Peque
Der findes et sh schript der laver jobbet det kommer ud med :
Fatal fejl du skal have installeret Kernel source code.
Det gjorde jeg så med:

apt-get build-dep linux-image-$(uname -r)
apt-get source linux-image-$(uname -r)

lånt her: http://blog.avirtualhome.com/2008/10/28/how-to-compile-a-custom-kernel-for-ubuntu-intrepid/

Men jeg var ikke helt med hvor dette ligger, det ser ikke ud til at schriptet kan finde det. Giver samme fejl.

Du ved man prøver mange ting og kan ikke rigtig huske hvad man gjorde!!!!.

Jeg lærte lidt med grep der , det laver jeg lige og vender tilbage.

Er kernel-headers så det samme som kernel source coden??
Hilsen Steen

Kommentar
Fra : peque

Dato : 01-12-08 13:31

Hey Steen.

Jamen kender det så sandelig -. derfor har jeg efterhånden lært mig selv at have en tekstfil åben - hvor jeg kopierer de kommandoer jeg bruger over i - eller bruger grep history :d

Men apt-cache search headers - giver dig svaret - alt efter hvilken kernel du kører

linux-headers-2.6.24-18 - Header files related to Linux kernel version 2.6.24
linux-headers-2.6.24-18-generic - Linux kernel headers for version 2.6.24 on x86/x86_64
linux-headers-2.6.24-18-openvz - Linux kernel headers for version 2.6.24 on OpenVZ Virtualization enabled kernel
linux-headers-2.6.24-18-rt - Linux kernel headers for version 2.6.24 on Ingo Molnar's full real time preemption patch (2.6.24.3-rt3)
linux-headers-2.6.24-18-server - Linux kernel headers for version 2.6.24 on x86/x86_64
linux-headers-2.6.24-18-xen - Linux kernel headers for version 2.6.24 on This kernel can be used for Xen dom0 and domU
linux-headers-2.6.24-19 - Header files related to Linux kernel version 2.6.24
linux-headers-2.6.24-19-generic - Linux kernel headers for version 2.6.24 on x86/x86_64
linux-headers-2.6.24-19-openvz - Linux kernel headers for version 2.6.24 on OpenVZ Virtualization enabled kernel
linux-headers-2.6.24-19-rt - Linux kernel headers for version 2.6.24 on Ingo Molnar's full real time preemption patch (2.6.24.3-rt3)
linux-headers-2.6.24-19-server - Linux kernel headers for version 2.6.24 on x86/x86_64
linux-headers-2.6.24-19-xen - Linux kernel headers for version 2.6.24 on This kernel can be used for Xen dom0 and domU
linux-headers-2.6.24-21 - Header files related to Linux kernel version 2.6.24
linux-headers-2.6.24-21-generic - Linux kernel headers for version 2.6.24 on x86/x86_64
linux-headers-2.6.24-21-openvz - Linux kernel headers for version 2.6.24 on OpenVZ Virtualization enabled kernel
linux-headers-2.6.24-21-rt - Linux kernel headers for version 2.6.24 on Ingo Molnar's full real time preemption patch (2.6.24.3-rt3)
linux-headers-2.6.24-21-server - Linux kernel headers for version 2.6.24 on x86/x86_64
linux-headers-2.6.24-21-xen - Linux kernel headers for version 2.6.24 on This kernel can be used for Xen dom0 and domU

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-12-08 15:24

Er du noget længere i din installationsprocess af programmet ???
Fik vi evt den logfil at se så der er en mulighed for man kan se hvor det er galt henne

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 02-12-08 19:13

ok ok
har prøvet mange ting.
har lidt i ovnen vender tilbage
med det ene eller andet
under alle omstændigheder
har vagter i disse dage så det tager lige lidt tid.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 03-12-08 18:40

til peque
Hej igen, det ser frygteligt ud. jeg har udskrevet det nedenfor som du sagde.
Min fætter og jeg blev enig om det smarteste var at lave en ny server.
dette er ikke gjordt endnu, så giv lige din komentar først.
skulde så gerne redde de hjemmesider jeg har nået at lave og deres databaser (mysql)
vi mener den kender 2 kerner og de blander i modulerne.
det er nok sket ved at hente grafisk interface oven i den rå server.
meget den kører endnu!!!

hilsen Steen

**************************stec

apache2-prefork-dev - Apache development headers - non-threaded MPM
apache2-threaded-dev - Apache development headers - threaded MPM
comerr-dev - common error description library - headers and static libraries
elks-libc - 16-bit x86 C library and include files
emacs-goodies-el - Miscellaneous add-ons for Emacs
finch-dev - text-based multi-protocol instant messaging client - development
freeglut3-dev - OpenGL Utility Toolkit development files
freetds-dev - MS SQL and Sybase client library (static libs and headers)
kdelibs4-dev - development files for the KDE core libraries
kernel-package - A utility for building Linux kernel related Debian packages.
lib64ffi-dev - Foreign Function Interface library (development files, 64bit)
libacl1-dev - Access control list static libraries and headers
libapr1-dbg - The Apache Portable Runtime Library - Development Headers
libapr1-dev - The Apache Portable Runtime Library - Development Headers
libaprutil1-dbg - The Apache Portable Runtime Utility Library - Development Headers
libaprutil1-dev - The Apache Portable Runtime Utility Library - Development Headers
libaspell-dev - Development files for applications with GNU Aspell support
libattr1-dev - Extended attribute static libraries and headers
libaudiofile-dev - Open-source version of SGI's audiofile library (header files)
libavahi-client-dev - Development files for the Avahi client library
libavahi-common-dev - Development files for the Avahi common library
libavahi-compat-libdnssd-dev - Development headers for the Avahi Apple Bonjour compatibility library
libavahi-glib-dev - Development headers for the Avahi glib integration library
libavahi-gobject-dev - Development headers for the Avahi GObject library
libavahi-gobject0 - Avahi GObject library
libavahi-qt3-dev - Development headers for the Avahi Qt 3 integration library
libavahi-qt4-dev - Development headers for the Avahi Qt 4 integration library
libavahi-ui-dev - Development headers for the Avahi GTK+ User interface library
libbind-dev - Static Libraries and Headers used by BIND
libblkid-dev - block device id library - headers and static libraries
libbonobo2-dev - Bonobo CORBA interfaces library -- development files
libboost1.35-dev - Boost C++ Libraries development files
libbrlapi-dev - Library for communication with BRLTTY - static libs and headers
libcanberra-dev - a simple abstract interface for playing event sounds
libcanberra-gtk-dev - a simple abstract interface for playing event sounds
libcdio-cdda-dev - library to read and control digital audio CDs (development files)
libcdio-dev - library to read and control CD-ROM (development files)
libcdio-paranoia-dev - library to read digital audio CDs with error correction (development files)
libck-connector-dev - ConsoleKit development files
libclucene-dev - library for full-featured text search engine (development)
libcompizconfig0-dev - Development file for plugin settings - OpenCompositing Project
libdb-dev - Berkeley Database Libraries [development]
libdb4.2++-dev - Berkeley v4.2 Database Libraries for C++ [development]
libdb4.2-dev - Berkeley v4.2 Database Libraries [development]
libdb4.6++-dev - Berkeley v4.6 Database Libraries for C++ [development]
libdb4.6-dev - Berkeley v4.6 Database Libraries [development]
libdb4.7++-dev - Berkeley v4.7 Database Libraries for C++ [development]
libdb4.7-dev - Berkeley v4.7 Database Libraries [development]
libdbus-1-dev - simple interprocess messaging system (development headers)
libdmx-dev - X11 Distributed Multihead extension library (development headers)
libdv4-dev - software library for DV format digital video (devel files)
libffi-dev - Foreign Function Interface library (development files)
libfontconfig1-dev - generic font configuration library - development
libfontenc-dev - X11 font encoding library (development headers)
libfreeradius-dev - FreeRADIUS shared library development files
libfreetype6-dev - FreeType 2 font engine, development files
libfs-dev - X11 Font Services library (development headers)
libgcj9-dev - Java development headers for use with gcj
libgimp2.0-dev - Headers and other files for compiling plugins for GIMP
libgl1-mesa-dev - A free implementation of the OpenGL API -- GLX development files
libglitz-glx1-dev - Glitz OpenGL library GLX backend development libraries and headers
libglitz1-dev - OpenGL image compositing library development libraries and headers
libglu1-mesa-dev - The OpenGL utility library -- development files
libglut3-dev - development libraries and headers for GLUT
libgnome-mag-dev - screen magnification library for the GNOME desktop (development headers)
libgnome-media-dev - development libraries for the GNOME media utilities
libgnome-menu-dev - an implementation of the freedesktop menu specification for GNOME
libgnome-speech-dev - GNOME text-to-speech library (development headers)
libgnomecups1.0-dev - GNOME library for CUPS interaction (headers)
libgnomeprintui2.2-dev - GNOME 2.2 print architecture User Interface - devel files
libgpg-error-dev - library for common error values and messages in GnuPG components
libgpgme11-dev - GPGME - GnuPG Made Easy
libgraphviz-dev - graphviz libs and headers against which to build applications
libgtk-vnc-1.0-dev - A VNC viewer widget for GTK+ (development files)
libgtkspell-dev - Development files for GtkSpell
libgtop2-dev - gtop system monitoring library
libgucharmap-dev - Unicode browser widget library (development headers)
libhunspell-dev - spell checker and morphological analyzer (development)
libhyphen-dev - ALTLinux hyphenation library - development files
libice-dev - X11 Inter-Client Exchange library (development headers)
libid3-3.8.3-dev - ID3 Tag Library: Development Libraries and Header Files.
libijs-dev - IJS raster image transport protocol: development files
libimlib2-dev - Imlib2 development files
libjasper-dev - Development files for the JasPer JPEG-2000 library
libjpeg62-dev - Development files for the IJG JPEG library
libkdewebkit-dev - Library for WebKit integration in KDE
libklibc-dev - kernel headers used during the build of klibc
libkrb5-dev - Headers and development libraries for MIT Kerberos
liblcms1-dev - Color management library (Development headers)
libldap2-dev - OpenLDAP development libraries
liblircclient-dev - development files for LIRC client library
liblockfile-dev - Development library for liblockfile
libloudmouth1-dev - Development files for Loudmouth Jabber library
liblua50-dev - Main interpreter library for Lua 5.0: static library and headers
liblualib50-dev - Extension library for Lua 5.0: static and headers
libmbca0-dev - Mobile Broadband Configuration Assistant
libmilter-dev - Sendmail Mail Filter API (Milter)
libmilter1.0.1 - Sendmail Mail Filter API (Milter)
libmilter1.0.1-dbg - Sendmail Mail Filter API (Milter)
libmng-dev - M-N-G library (Development headers)
libmtp-dev - Media Transfer Protocol (MTP) development files
libmusicbrainz4-dev - Second generation incarnation of the CD Index - development
libnautilus-burn-dev - Nautilus Burn Library - development version
libneon27-dev - Header and static library files for libneon27
libneon27-gnutls-dev - Header and static library files for libneon27 (GnuTLS enabled)
libnettle-dev - low level cryptographic library (development files)
libnjb-dev - Creative Labs Nomad Jukebox library development files
libnl-dev - development library and headers for libnl
libntfs-3g-dev - ntfs-3g filesystem in userspace (FUSE) library headers
libofa0-dev - Library for acoustic fingerprinting
liboil0.3-dev - Library of Optimized Inner Loops (development headers)
libopal-dev - OPAL library header files
libopenexr-dev - development files for the OpenEXR image library
libopenexr6 - runtime files for the OpenEXR image library
libopenipmi-dev - Intelligent Platform Management Interface - development
libossp-uuid-dev - OSSP uuid ISO-C and C++ - headers and static libraries
libpcap0.8-dev - development library and header files for libpcap0.8
libpolkit-gnome-dev - PolicyKit-gnome development files
libpoppler-dev - PDF rendering library -- development files
libpspell-dev - Development files for applications with pspell support
libpt-dev - Portable Windows Library development files
libpulse-dev - PulseAudio client development headers and libraries
libpurple-dev - multi-protocol instant messaging library - development files
libqcad0-dev - Qcad development headers and static libraries
libqscintilla-dev - Qt source code editing component - development files
libqscintilla2-dev - The Scintilla source code editing widget for Qt4, development files
libqt3-compat-headers - Qt 1.x and 2.x compatibility includes
libqt3-headers - Qt3 header files
libqt3-mt-dev - Qt development files (Threaded)
libqttapioca-dev - development files for Qt4 tapioca library
libraptor1-dev - Raptor RDF parser and serializer development libraries and headers
librasqal0-dev - Rasqal RDF query library development libraries and headers
librdf0-dev - Redland RDF library development libraries and headers
libsdl-pango-dev - text rendering with Pango in SDL applications (development)
libselinux1-dev - SELinux development headers
libsepol1-dev - Security Enhanced Linux policy library and development files
libshout3-dev - MP3/Ogg Vorbis broadcast streaming library (development)
libsilc-1.1-2-dev - developer files for SILC library (silc-toolkit)
libslp-dev - OpenSLP development libraries
libsm-dev - X11 Session Management library (development headers)
libsmpeg-dev - SDL MPEG Player Library - development files
libsnmp-dev - SNMP (Simple Network Management Protocol) development files
libspectre-dev - Library for rendering Postscript documents - development files
libspeex-dev - The Speex codec library development files
libspeexdsp-dev - The Speex extended library development files
libsqlite0-dev - SQLite development files
libsqlite3-dev - SQLite 3 development files
libstartup-notification0-dev - library for program launch feedback (development headers)
libsvn-dev - Development files for Subversion libraries
libsysfs-dev - interface library to sysfs - development files
libtag1-dev - TagLib Audio Meta-Data Library [development]
libtagc0-dev - TagLib Audio Meta-Data Library (C bindings) [development]
libtheora0 - The Theora Video Compression Codec
libtunepimp-dev - MusicBrainz tagging library development files
libudf-dev - library to work with UDF filesystems (development files)
libv4l-dev - Collection of video4linux support libraries (development files)
libvisual-0.4-dev - Audio visualization framework (development package)
libvncserver-dev - API to write one's own vnc server - development files
libwnck-dev - Window Navigator Construction Kit - development files
libx11-dev - X11 client-side library (development headers)
libx11-xcb-dev - Xlib/XCB interface library (development headers)
libxapian-dev - Development files for Xapian search engine library
libxau-dev - X11 authorisation library (development headers)
libxaw7-dev - X11 Athena Widget library (development headers)
libxcomposite-dev - X11 Composite extension library (development headers)
libxdamage-dev - X11 damaged region extension library (development headers)
libxdmcp-dev - X11 authorisation library (development headers)
libxen3-dev - headers for Xen, a Virtual Machine Monitor
libxevie-dev - X11 EvIE extension library (development headers)
libxext-dev - X11 miscellaneous extensions library (development headers)
libxfixes-dev - X11 miscellaneous 'fixes' extension library (development headers)
libxfont-dev - X11 font rasterisation library (development headers)
libxi-dev - X11 Input extension library (development headers)
libxine-dev - the xine video player library, development packages
libxinerama-dev - X11 Xinerama extension library (development headers)
libxkbfile-dev - X11 keyboard file manipulation library (development headers)
libxkbui-dev - X11 keyboard UI presentation library (development headers)
libxklavier12-dev - Development files for libxklavier
libxmu-dev - X11 miscellaneous utility library (development headers)
libxmu-headers - X11 miscellaneous utility library headers
libxmuu-dev - X11 miscellaneous micro-utility library (development headers)
libxplc0.3.13-dev - Light weight component system (Development libraries and headers)
libxpm-dev - X11 pixmap library (development headers)
libxrandr-dev - X11 RandR extension library (development headers)
libxres-dev - X11 Resource extension library (development headers)
libxss-dev - X11 Screen Saver extension library (development headers)
libxt-dev - X11 toolkit intrinsics library (development headers)
libxtrap-dev - X11 event trapping extension library (development headers)
libxtst-dev - X11 Record extension library (development headers)
libxv-dev - X11 Video extension library (development headers)
libxvmc-dev - X11 Video extension library (development headers)
libxxf86dga-dev - X11 Direct Graphics Access extension library (development headers)
libxxf86misc-dev - X11 XFree86 miscellaneous extension library (development headers)
libxxf86vm-dev - X11 XFree86 video mode extension library (development headers)
libytnef0-dev - improved decoder for application/ms-tnef attachments
libzip-dev - library for reading, creating, and modifying zip archives (development)
linux-headers-2.6.25-2-386 - Linux kernel headers for version 2.6.25 on i386
linux-headers-386 - Linux kernel headers on 386
linux-headers-lbm-2.6.27-7-generic - Header files related to linux-backports-modules version 2.6.27
linux-headers-lbm-2.6.27-7-server - Header files related to linux-backports-modules version 2.6.27
linux-ports-headers-2.6.25-2 - Header files related to Linux kernel version 2.6.25
linux-ports-source-2.6.25 - Linux kernel source for version 2.6.25 with Ubuntu patches
lzma-dev - Compression method of 7z format in 7-Zip program - development files
mce-dev - development files for mce
mutt - text-based mailreader supporting MIME, GPG, PGP and threading
ocfs2-tools-static-dev - tools for managing OCFS2 cluster filesystems - development files
pidgin-dev - multi-protocol instant messaging client - development files
postfix-dev - Loadable modules development environment for Postfix
python-gobject-dev - Development headers for the GObject Python bindings
python-mutagen - audio metadata editing library
tcpdump - A powerful tool for network monitoring and data acquisition
texlive-latex-base - TeX Live: Basic LaTeX packages
texlive-latex-extra - TeX Live: LaTeX supplementary packages
tk8.4-dev - Tk toolkit for Tcl and X11, v8.4 - development files
tk8.5-dev - Tk toolkit for Tcl and X11, v8.5 - development files
unixodbc-dev - ODBC libraries for UNIX (development files)
uuid-dev - universally unique id library - headers and static libraries
x11proto-composite-dev - X11 Composite extension wire protocol
x11proto-core-dev - X11 core wire protocol and auxiliary headers
x11proto-dmx-dev - X11 Distributed Multihead X extension wire protocol
x11proto-evie-dev - X11 Event Interception extension wire protocol
x11proto-fixes-dev - X11 Fixes extension wire protocol
x11proto-fontcache-dev - X11 font cache extension wire protocol
x11proto-fonts-dev - X11 font extension wire protocol
x11proto-gl-dev - X11 OpenGL extension wire protocol
x11proto-input-dev - X11 Input extension wire protocol
x11proto-kb-dev - X11 XKB extension wire protocol
x11proto-randr-dev - X11 RandR extension wire protocol
x11proto-record-dev - X11 Record extension wire protocol
x11proto-render-dev - X11 Render extension wire protocol
x11proto-resource-dev - X11 Resource extension wire protocol
x11proto-scrnsaver-dev - X11 Screen Saver extension wire protocol
x11proto-trap-dev - X11 Trap extension wire protocol
x11proto-video-dev - X11 Video extension wire protocol
x11proto-xcmisc-dev - X11 XC-Miscellaneous extension wire protocol
x11proto-xext-dev - X11 various extension wire protocol
x11proto-xf86bigfont-dev - X11 Big Fonts extension wire protocol
x11proto-xf86dga-dev - X11 Direct Graphics Access extension wire protocol
x11proto-xf86dri-dev - X11 DRI extension wire protocol
x11proto-xf86misc-dev - X11 XFree86-Miscellaneous extension wire protocol
x11proto-xf86vidmode-dev - X11 Video Mode extension wire protocol
x11proto-xinerama-dev - X11 Xinerama extension wire protocol
xfslibs-dev - XFS filesystem-specific static libraries and headers
xserver-xorg-dev - Xorg X server - development files
e2fslibs-dev - ext2 filesystem libraries - headers and static libraries
libmikmod2-dev - A portable sound library - development files
libpcre3-dev - Perl 5 Compatible Regular Expression Library - development files
libstdc++6-4.2-dev - The GNU Standard C++ Library v3 (development files)
libstdc++6-4.3-dev - The GNU Standard C++ Library v3 (development files)
ss-dev - command-line interface parsing library - headers and static libraries
zsh-dev - A shell with lots of features (development files)
acerhk-source - Source for the acerhk driver
alsa-source - ALSA driver sources
altermime - utility used to alter mime-encoded mailpacks
asterisk-dev - Development files for Asterisk
aufs-source - Source for the aufs driver
bash-builtins - Bash loadable builtins - headers & examples
biosquid-dev - headers and static library for biological sequence analysis
bittwist - libpcap-based Ethernet packet generator
c-repl - read-eval-print loop for C
checkmp3 - Identify MP3s that do not follow the MP3 format
cjet - Software PCL emulation for Canon CaPSL laser printers
claws-mail-fetchinfo-plugin - X-FETCH headers adder for Claws Mail mailer
claws-mail-newmail-plugin - New mail logger plugin for Claws Mail mailer
clearsilver-dev - headers and static library for clearsilver
codeblocks-dev - Code::Blocks development files (SDK)
comedi-source - Comedi kernel module source
compface - Compress/decompress images for mailheaders, user tools
console-tools-dev - Development files for Linux console and font manipulation
cpad-kernel-source - source for the Synaptics cPad driver
dk-filter - DomainKeys for Sendmail
dkim-filter - DomainKeys Identified Mail (DKIM) Milter implementation
dpkg-cross - tools for cross compiling Debian packages
dvhtool - Manipulate the volume header on sgi partition layouts
ensymble - developer utilities for Symbian OS
et131x-source - Source for et131x Ethernet Controller driver from Agere Systems
fenix-dev - development environment for making 2D games
festival-dev - Development kit for the Festival speech synthesis system
firefox-webdeveloper - web developer extension for the Firefox web browser
fixincludes - Fix non-ANSI header files
flow-tools-dev - development files for flow-tools
foremost - Forensics application to recover data
fuse-source - Source for the Fuse kernel module
gap-dev - GAP computer algebra system, compiler and development files
gdk-imlib11-dev - Header files needed for Gdk-Imlib development
giblib-dev - headers for giblib
gnubiff - A mail notification program for GNOME (and others)
gnus-bonus-el - Miscellaneous add-ons for Gnus
gpar2 - A GUI for verifying and repairing PAR and PAR2 recovery sets
gpsim-dev - Libraries needed only for building gpsim components
gputils-common - headers and linker scripts for gputils
gspca-source - source for the gspca v4l kernel module
happycoders-libdbg-dev - C++ utilities to facilitate modern debugging idioms
happycoders-libsocket-dev - Generic C++ library that implement Udp/Tcp socket interface
hildon-desktop-dev - Development files for the Hildon Desktop
httping - ping-like program for http-requests
hybrid-dev - development files for ircd-hybrid
imapsync - IMAP synchronization, copy and migration tool
inn2-dev - The libinn.a library, headers and man pages
insserv - boot sequence organizer using LSB init.d script dependencies
iscsitarget-source - iSCSI Enterprise Target kernel module source
itk3-dev - [incr Tk] OOP extension for Tk - development files
jabber-dev - Daemon for the jabber.org Open Source Instant Messenger
kannel-dev - WAP and SMS gateway headers and development files
klibido - usenet binary grabber for KDE
kommander-dev - development files for Kommander
kqemu-source - Source for the QEMU Accelerator module
kshowmail - show mails on a POP3 server without actually downloading them
kvm-source - Source for the KVM driver
lam4-dev - Development of parallel programs using LAM
libadasockets-dev - bindings for socket services in Ada
libadolc-dev - ADOLC development libs and headers
libaltlinuxhyph-dev - ALTLinux hyphenation library development files
libalut-dev - OpenAL Utility Toolkit development files
libanydata-perl - simple tied hash interface for files and data structures
libaosd-dev - atheme.org's on screen display library - dev
libapache2-mod-layout - Apache web page content wrapper
libapache2-mod-proxy-html - Apache2 filter module for HTML links rewriting
libapache2-modxslt - XSLT processing module for Apache 2.0.x based on libxml2
libapol-dev - Security Enhanced Linux policy analysis development
libapreq2-dev - generic Apache request library - development files
libarkrpg-dev - development headers for Arkrpg
libasis-dev - Ada Semantic Interface Specification (ASIS) headers and libraries
libast2-dev - libast2 development files
libastro-fits-header-perl - Perl tools for reading, modifying and writing FITS headers
libasyncns-dev - Asyncronous name service query library development files
libavahi-compat-howl-dev - Development headers for the Avahi Howl compatibility library
libavifile-0.7-dev - development header files for libavifile
libbibutils-dev - bibliography file converter, development kit
libbitcollider-dev - bitcollider library headers
libbobcat1 - run-time (shared) Bobcat library
libbobcat1-dev - headers and documentation for the Bobcat library
libbtparse-dev - A C library to parse BibTeX files - development files
libbuffy-dev - Base functions for building mailbox summary applications
libburn-dev - development package for libburn4
libc-client2007b-dev - c-client library for mail protocols - development files
libcairo-java-dev - Java bindings for Cairo (development files)
libcanna1g-dev - Canna Static Library and Headers
libcddb2-dev - library to access CDDB data - development files
libceguiogre-dev - CEGUI Ogre Renderer (development files)
libcelt-dev - The CELT codec library development files
libcgi-application-plugins-perl - Plugins for CGI::Application
libchasen-dev - a Japanese Morphological Analysis System (libraries and headers)
libcherokee-base0-dev - extremely fast and flexible web server - development files
libcherokee-client0-dev - extremely fast and flexible web server - development files
libcherokee-config0-dev - extremely fast and flexible web server - development files
libcherokee-server0-dev - extremely fast and flexible web server - development files
libchm-dev - library for dealing with Microsoft CHM files (development)
libcimcclient0-dev - small footprint CIM client development headers
libclaws-mail-dev - Development files for Claws Mail plugins
libclips-dev - CLIPS shared libraries
libcm-dev - Support code for compositing managers - development files
libcmpicppimpl0-dev - C and C++ CMPI development headers
libcolorblind-dev - Pixel Filter for colorblind accessibility - headers
libcomedi-dev - Development library for Comedi
libcompfaceg1 - Compress/decompress images for mailheaders, libc6 runtime
libcompfaceg1-dev - Compress/decompress images for mailheaders, libc6 devel
libcomplearn1-headers - machine-learning through data compression header files
libcoveb1-headers - cache oblivious van Emde Boas tree header files (coveb library)
libcpprspserver-dev - headers of the C++ RSerPool client/server API library
libcpptest-dev - unit testing framework for C++
libcriawips-dev - libraries necessary to run criawips, headers
libcriawipshelper-dev - helper libraries necessary to run criawips, headers
libcxxtools-dev - library of unrelated but useful C++ classes
libdb4.3++-dev - Berkeley v4.3 Database Libraries for C++ [development]
libdb4.3-dev - Berkeley v4.3 Database Libraries [development]
libdb4.4++-dev - Berkeley v4.4 Database Libraries for C++ [development]
libdb4.4-dev - Berkeley v4.4 Database Libraries [development]
libdb4.5++-dev - Berkeley v4.5 Database Libraries for C++ [development]
libdb4.5-dev - Berkeley v4.5 Database Libraries [development]
libdcmtk1-dev - The OFFIS DICOM toolkit development libraries and headers
libdebian-dpkgcross-perl - functions to aid cross-compiling Debian packages
libdiscid0-dev - Library for creating MusicBrainz DiscIDs
libdjconsole-dev - Hercules DJ Console access library - development headers
libdm0-dev - Data Management API static libraries and headers
libdnet-dev - DECnet development libraries & Headers
libdockapp-dev - Window Maker Dock App support (development files)
libdspam7-dev - DSPAM is a scalable and statistical anti-spam filter
libdts-dev - development files for libdts
libeb12-dev - C library for accessing electronic books (development files)
libeditline-dev - development files for libeditline
libeet-dev - Enlightenment DR17 file chunk reading/writing library development files
libelemental-dev - Periodic Table viewer (development files)
libemail-date-perl - Perl module for correct formatting of dates in emails
libemail-messageid-perl - A Perl library for unique mail Message-ID generation
libemail-mime-contenttype-perl - Parse a MIME Content-Type Header
libemail-mime-perl - Easy MIME message parsing
libemail-simple-perl - Simple parsing of RFC2822 message format and headers
libemeraldengine-dev - Development files for emerald engines
libepc-dev - The Easy Publish and Consume library - development files
libepc-ui-dev - The Easy Publish and Consume library - widget development files
libepub-dev - library and tools to work with the EPub file format
libexo-0.3-dev - Development files for libexo
libflickcurl-dev - C library for accessing the Flickr API - development files
libfluidsynth-dev - Real-time MIDI software synthesizer (development files)
libfox-1.6-dev - Development files for the FOX C++ GUI Toolkit
libfox1.4-dev - Development files for the FOX C++ GUI Toolkit
libfprint-dev - fingerprint library of fprint project, development headers
libfreehdl0-dev - VHDL simulator for Linux (development headers)
libfreeimage-dev - Support library for graphics image formats (development files)
libgatos-dev - The General ATI TV and Overlay Software(GATOS): Dev Lib and Headers
libgavl-dev - Gmerlin Audio Video Library
libgcj8-dev - Java development headers for use with gcj
libgconf-java-dev - Java bindings for GConf (development files)
libgdal1-dev - Geospatial Data Abstraction Library - Development files
libgdamm3.0-dev - C++ wrappers for libgda3 (library headers)
libgee-dev - GObject based collection library (development files)
libgenerics-docs - general c++ utility library - documentation
libgenerics0-dev - general c++ utility library - development files
libgeos-dev - Geometry engine for GIS - Development files
libgfshare-dev - Shamir Secret Sharing in Galois Field library
libggtl2-dev - generic game-tree search library
libgift-dev - helper library for various giFT components [development files]
libgiftproto-dev - interface library for giFT and protocol plugins [development files]
libginspx-dev - Development headers of GTK+ object/class inspector
libgizmod-dev - library for interfacing with and extending Gizmo Daemon (development headers)
libglade-java-dev - Java bindings for Glade (development files)
libglbsp-dev - node builder library for OpenGL-based Doom-style games (headers)
libglib-java-dev - Java bindings for GLib (development files)
libglom-dev - Glom library (a database designer and user interface) - header files
libglpk-dev - linear programming kit - development files
libglusterfs-dev - GlusterFS development libraries and headers (development files)
libglw1-mesa-dev - A free implementation of the OpenGL API -- development files
libgmt-dev - Generic Mapping Tools Library
libgnokii3-dev - Gnokii mobile phone interface library (development files)
libgnome-java-dev - Java bindings for GNOME (development files)
libgpewidget-dev - Development files for libgpewidget
libgpib0-dev - C bindings for GPIB (IEEE 488) kernel driver -- headers
libgraphicsmagick++1-dev - format-independent image processing - C++ development files
libgraphicsmagick1-dev - format-independent image processing - C development files
libgraphite-dev - Development files for SILGraphite
libgringotts-dev - development files for the gringotts data encapsulation library
libgsmme-dev - Header files and static libraries for gsmlib
libgst-dev - GNU Smalltalk virtual machine development files
libgtk-java-dev - Java bindings for GTK+ (development files)
libgtkextra-x11-2.0-dev - A useful set of widgets for GTK+ (development files)
libgtkgl2.0-dev - OpenGL area for GTK (development files)
libgtkhex0-dev - GNOME Hex editor for files (development headers)
libgtkol-docs - GTK+ C++ Object Layer - documentation
libgtkol0-dev - GTK+ C++ Object Layer - development files
libguichan-dev - small, efficient C++ GUI library (development headers)
libhd14-dev - Hardware identification system library and headers
libhdate-dev - A library that help use hebrew dates
libhildondesktop-dev - Hildon Desktop library development files
libhildonwm-dev - Hildon window manager development files
libhnj-dev - hyphenation and justification library (development files)
libhocr-dev - Developemnt files for hocr library
libhtml-mason-perl - HTML::Mason Perl module
libhtml-mason-perl-doc - HTML::Mason documentation
libhtml-mason-perl-examples - HTML::Mason example setup
libhttp-cache-transparent-perl - Perl module used to transparently cache HTTP requests
libhyantes-dev - development files for libhyantes
libhypre-dev - High Performance Matrix Preconditioners - Development Files
libhz-dev - Headers and static libraries for zh-autoconvert
libicns-dev - libicns development files
libiksemel-dev - C library for the Jabber IM platform
libimage-metadata-jpeg-perl - Perl extension for showing/modifying JPEG (meta)data
libinotifytools0-dev - Development library and header files for libinotifytools0
libiso9660-dev - library to work with ISO9660 filesystems (development files)
libisofs-dev - Development package for libisofs
libitpp-dev - C++ library of signal processing and communication routines: Headers
libkamefu-dev - Development headers for Kamefu
libkmflcomp-dev - Development files for libkmflcomp
libkst1-dev - Headers for the kst application for displaying scientific data
libldns-dev - ldns library for DNS programming
liblivemedia-dev - multimedia RTSP streaming library
liblo0-dev - Lightweight OSC library -- development files
liblua40-dev - Main interpreter library for lua40: static library and headers
liblua5.1-socket-dev - TCP/UDP socket library for Lua 5.1
liblua50-socket-dev - TCP/UDP socket library for Lua 5.0
libluabind-dev - luabind c++ binding for lua: static library and headers
liblualib40-dev - Extension library for Lua 4.0: static and headers
libmail-field-received-perl - mostly RFC822-compliant parser of Received headers
libmapnik-dev - C++/Python toolkit for developing GIS applications (devel)
libmas-dev - Media Application Server development libraries
libmcs-dev - Development library and headers for libmcs1
libmemcache-dev - development headers for libmemcache C client API
libminc-dev - MNI medical image format development environment
libming-dev - Library to generate SWF (Flash) Files (development files)
libmissioncontrol-client-dev - Development files for the Telepathy mission control library
libmissioncontrol-server-dev - Development files for the Telepathy mission control plugin library
libmodxslt0-dev - Development header for libmodxslt
libmpd-dev - High-level client library for accessing Music Player Daemon
libmpeg2-4-dev - libmpeg2 development libraries and headers
libmpeg3-dev - Headers and static libraries for libMPEG3
libmpg123-dev - MPEG layer 1/2/3 audio decoder -- development files
libmudflap0-4.2-dev - GCC mudflap support libraries (development files)
libmudflap0-4.3-dev - GCC mudflap support libraries (development files)
libmudflap0-dev - GCC mudflap support libraries (development files)
libnasl-dev - Nessus Attack Scripting Language, static library and headers
libncbi6-dev - NCBI libraries for biology applications (development files)
libncp-dev - libncp: development libraries and header files
libnel-dev - Massive multi-user 3D game environments library
libneon26-dev - Header and static library files for libneon26
libneon26-gnutls-dev - Header and static library files for libneon26 (GnuTLS enabled)
libnessus-dev - Nessus static libraries and headers
libnewmat10-dev - matrix manipulations C++ library
libnews-article-perl - Perl modules for manipulating Usenet articles
libnoise-dev - a portable, coherent noise-generating library for C++
libnotifymm-dev - C++ binding for libnotify (development files)
libnuma-dbg - Debug package for libnuma
libnuma-dev - Development files for libnuma
libnumerix-ocaml-dev - Numerix "big integer" library for OCaml
libnws-dev - grid monitoring infrastructure (headers and devel documentation)
libnxcl-dev - NX X compression client library---headers
libofbis-dev - simple Linux framebuffer graphical library - development files
libogre-dev - Object-oriented Graphics Rendering Engine (development files)
libois-dev - Object Oriented Input System library (C++ development headers)
libopenafs-dev - AFS distributed filesystem development libraries
libopenct1-dev - headers and development libraries for libopenct1
libopenh323-1.19.1-dev - H.323 aka VoIP library development files
libopenh323-dev - H.323 aka VoIP library development files
libopensg-core-dev - A portable scenegraph system to create realtime graphics
libopenspc-dev - library for playing SPC files (development headers)
libopensync0-dev - Headers and static libraries for libopensync
libopenusb-dev - alternative userspace USB programming library
libopenvas1-dev - OpenVAS static libraries and headers
libopenwsman-dev - Open Web Services Manager library development files
liborbit-dev - Dev libraries for ORBit - a CORBA ORB
libpacketdump3-dev - development headers for the libtrace network processing library
libpano12-dev - panorama tools library development files
libpano13-dev - panorama tools library development files
libpar2-0-dev - Headers for the libpar2-0 library
libpcp-pmda3-dev - Performance Co-Pilot Domain Agent library and headers
libpcp-trace2-dev - Performance Co-Pilot application tracing library and headers
libpcp3-dev - Performance Co-Pilot library and headers
libpngwriter0-dev - easy to use graphics library (development)
libpoldiff-dev - Security Enhanced Linux semantic policy differences development
libprojectm-dev - Advanced Milkdrop-compatible music visualization library - dev
libprotobuf-dev - protocol buffer C++ library (development headers)
libpt-1.11.2-dev - Portable Windows Library development files
libqdbm++-dev - QDBM Database Libraries for C++ [development]
libqdbm-dev - QDBM Database Libraries [development]
libqhull-dev - calculate convex hulls and related structures (development files)
libqof-dev - Query Object Framework - Development Headers
libqpol-dev - Security Enhanced Linux policy abstraction development
libqsearch1-headers - machine-learning through data compression header files
libreadonly-perl - Facility for creating read-only scalars, arrays and hashes
librep-dev - development libraries and headers for librep
libroot-ruby-dev - Ruby extension for ROOT - development headers
libroxen-expires - Page expiration module for the Roxen Challenger web server
libroxen-meta - Metafiles module for the Roxen Challenger web server
librsplib-dev - headers of the RSerPool client/server API library rsplib
librvm-dev - Recoverable Virtual Memory (development)
libsaml2-dev - Security Assertion Markup Language library (development)
libscotch-dev - programs and libraries for graph, mesh and hypergraph partitioning
libseaudit-dev - Security Enhanced Linux audit message parser development
libsefs-dev - Security Enhanced Linux file context management development
libserf-0-0-dev - high-performance asynchronous HTTP client library headers
libserial-dev - Serial port programming in C++ under POSIX operating system
libserveez-dev - GNU Serveez server framework -- development files
libsigcx-0.6-dev - libSigCX (libSigC++ Extras) - development
libsigcx-gtk-0.6-dev - libSigCX (libSigC++ Extras) GTK+ dispatcher - development
libsimplelist0-dev - memory-efficient generic linked list library
libsnmpkit-dev - multithreaded SNMP connection library
libsoci-core-gcc-dev - C++ Database Access Library (devel)
libsofia-sip-ua-dev - Sofia-SIP library development files
libsofia-sip-ua-glib-dev - Sofia-SIP library glib/gobject interface development files
libsoqt-dev-common - Qt GUI component toolkit for Inventor - common development files
libspandsp-dev - Telephony signal processing library
libspread1-dev - Development files for libspread
libsrtp1-dev - Secure RTP (SRTP) and UST Reference Implementations - development files
libssh2-1-dev - SSH2 client-side library (development headers)
libstdc++6-4.1-dev - The GNU Standard C++ Library v3 (development files)
libsvga1-dev - console SVGA display development libraries and headers
libsvncpp-dev - Subversion C++ library (development files)
libsword-dev - Development files for libsword
libsyck0-dev - YAML parser kit -- development files
libsylph-dev - e-mail client library derived from Sylpheed - devel files
libsynfig-dev - synfig library development files
libtar-dev - C library for manipulating tar archives
libtelepathy-dev - Telepathy framework - old GLib library headers
libtelepathy-glib-dev - GLib Telepathy connection manager library (headers)
libtext-header-perl - RFC 822/2068 header and unheader functions
libtext-markdown-perl - Markdown and MultiMarkdown markup languages library
libthunar-vfs-1-dev - Development files for libthunar-vfs
libticables2-dev - support library for Texas Instruments link cables [development files]
libticables3-dev - support library for Texas Instruments link cables [development files]
libticalcs2-dev - provides functions to communicate with TI calculators [development files]
libticalcs4-dev - provides functions to communicate with TI calculators [development files]
libticonv-dev - Texas Instruments calculators charset conversions
libtifiles0-dev - Texas Instruments calculators file formats library [development files]
libtifiles2-dev - Texas Instruments calculators file formats library [development files]
libtk-img-dev - Extended image format support for Tcl/Tk (development files)
libtntdb-dev - Development headers for tntdb
libtntnet-dev - Tntnet library development headers
libtokyocabinet-dev - Tokyo Cabinet Database Libraries [development]
libtrace3-dev - development headers for the libtrace network processing library
libtse3-dev - portable MIDI sequencer engine in C++ - development files
libttf-dev - Old FreeType 1 development files (static library and headers)
libtulip-3.0-dev - Tulip graph library - core development files
libtulip-ogl-3.0-dev - Tulip graph library - OpenGL development files
libtulip-qt4-3.0-dev - Tulip graph library - Qt/OpenGL GUI development files
libumlib-dev - View-OS in user space - Development files
libunique-dev - Library for writing single instance applications - development files
libunittest++-dev - unit testing framework for c++, static library and headers
libvala-dev - C# like language for the GObject system - development headers
libvanessa-adt-dev - Headers and static libraries for vanessa_adt
libvanessa-logger-dev - Headers and static libraries for libvanessa-logger
libvanessa-socket-dev - Headers and static libraries cor libvanessa_socket
libvc-dev - vCard library - development fileslibwebauth1-dev - Development files for WebAuth authentication
libwildmidi-dev - software MIDI player library headers
libwmaker0-dev - Static libraries and headers for Window Maker applications
libwpeditor-dev - WordPad Text Editor library - development files
libwraster3-dev - Static libraries and headers of Window Maker rasterizer
libwsound-dev - WSoundServer development files
libxar1-dev - eXtensible ARchiver (development files)
libxbae-dev - Xbae Matrix Widget development package
libxcomp-dev - NX X compression library---headers
libxen3.1-dev - headers for Xen, a Virtual Machine Monitor
libxenomai-dev - Headers and static libs for Xenomai
libxenomai1 - Headers and static libs for Xenomai
libxfce4util-dev - Development files for libxfce4util4
libxfcegui4-dev - Development files for libxfcegui4-4
libxfontcache-dev - X-TrueType font cache extension client library (development headers)
libxmlsec1-dev - Development files for the XML security library
libxmltooling-dev - C++ XML parsing library with encryption support (development)
libxosd-dev - X On-Screen Display library - development
libxqilla-dev - XQuery and XPath 2.0 library - Development files
libxsettings-client-dev - utility functions for the Xsettings protocol (Development files)
libyaml-dev - Fast YAML 1.1 parser and emitter library (development)
libzrtpcpp-dev - Headers and static link library for libzrtpcpp
linux-headers-2.6.27-3-rt - Linux kernel headers for version 2.6.27 on Ingo Molnar's full real time preemption patch (2.6.26.5-rt9)
linux-headers-rt - Rt Linux kernel headers
llgal - Command-line online gallery generator
llvm-dev - common libraries and headers for LLVM compiler for C/C++
lout - Typesetting system, an alternative to (La)TeX
lsb-build-base3 - LSB v3.x Development tools base package
lsb-build-desktop3 - LSB v3.x Development tools desktop package
lzma-source - Source for the lzma kernel module
maildrop - mail delivery agent with filtering abilities
mairix - indexes and searches email in locally stored email
minpack-dev - nonlinear equations and nonlinear least squares static library
mlmmj - mail server independent mailing list manager
mnogosearch-dev - development libraries and header files for mnogosearch
module-assistant - tool to make module package creation easier
mozilla-livehttpheaders - Adds information about the HTTP headers to Firefox and SeaMonkey
mpop - POP3 mail retriever
muttprint - Pretty printing of mails
nast - packet sniffer and lan analyzer
netdude - NETwork DUmp data Displayer and Editor for tcpdump trace files
netfilter-extensions-source - source for netfilter kernel modules derived from patch-o-matic-ng
nilfs2-source - Source for the NILFS2 filesystem driver
nozomi-source - source for GlobeTrotter HSDPA kernel driver
ntlmaps - NTLM Authorization Proxy Server
nzb - An nzb based Usenet binary grabber
octave2.9-headers - header files for the GNU Octave language (dummy package)
octave3.0-headers - header files for the GNU Octave language (3.0 branch)
openbox-dev - standards compliant, fast, light-weight, extensible window manager
openexr - viewer and docs for the OpenEXR image format
pcaputils - specialized libpcap utilities
perdition-dev - Development libraries and headers for perdition
plptools-dev - plptools (development files)
post-faq - post periodic FAQs to Usenet newsgroups
ppu-sysroot - Cell Broadband Engine (CBE) Cross-Compile System Root
ppu-sysroot64 - PPU cross-sysroot (64-bit)
pvm-dev - Parallel Virtual Machine - development files
python-pefile - Portable Executable (PE) parsing module for Python
python-sepolgen - A Python module used in SELinux policy generation
qc-usb-source - source for the QuickCam Express driver
rawdog - RSS Aggregator Without Delusions Of Grandeur
robodoc - source code documentation tool
rt2400-source - source for rt2400 wireless network driver
rt2500-source - source for rt2500 wireless network driver
rt2570-source - source for rt2570 wireless network driver
scratchbox2 - Transparent cross compiling environment
selinux-policy-dev - Headers from the SELinux reference policy for building modules
semi - library to provide MIME feature for emacsen
simgear-dev - Simulator Construction Gear -- development files
slrnpull - pulls a small newsfeed from an NNTP server
snappea-dev - development files for SnapPea hyperbolic 3-manifold tool
spamprobe - Bayesian spam filter
speakup-source - Source of the speakup kernel modules
spellutils - Utilities to spell-check selectively
spf-milter-python - RFC 4408 compliant Python SPF Milter for Sendmail and Postfix
spikeproxy - Web application security testing proxy
sqcwa - Workaround for Squid not caching some pages
squashfs-source - Source for the squash filesystem
styx-dev - combined parser/scanner generator development files
swish-e-dev - Simple Web Indexing System for Humans - Enhanced
tcpxtract - extracts files from network traffic based on file signatures
testdisk - Partition scanner and disk recovery tool
tk8.3-dev - Tk toolkit for Tcl and X11, v8.3 - development files
ulog-acctd - Accounting daemon for Linux 2.4+ netfilter
unionfs-source - Source for the union filesystem
unixcw-dev - Development files for Morse programs
virtualbox-ose-guest-source - x86 virtualization solution - guest addition module source
virtualbox-ose-source - x86 virtualization solution - kernel module source
vpb-driver-source - Source for the Voicetronix telephony hardware drivers
vstream-client-dev - Development headers for vstream-client
wx2.4-headers - wxWindows Cross-platform C++ GUI toolkit (header files)
wx2.6-headers - wxWidgets Cross-platform C++ GUI toolkit (header files)
wx2.8-headers - wxWidgets Cross-platform C++ GUI toolkit (header files)
x11proto-dri2-dev - X11 DRI2 extension wire protocol
xfaces - Displays an image for each piece of mail in your mailbox
xmms2-dev - XMMS2 - plugin development files
zope-cachefu - suite of Zope products for speeding up Plone
zope-securemailhost - secure MailHost reimplementation for zope
itcl3-dev - [Incr Tcl] OOP-udvidelse for TCL - udviklingsfiler
libatlas-headers - Automatically Tuned Linear Algebra Software,C header files
mailagent - Et automatisk postbehandlingsværktøj og -filter
em8300-headers - Kernel headers to access DXR3/Hollywood+ decoder cards
libjulius-dev - speech recognition engine - development headers
libopencascade-dev - OpenCASCADE CAE platform library development files
libvlc-dev - development files for VLC
libvlccore-dev - development files for VLC
libx264-dev - development files for libx264
open-vm-source - Source for VMware guest systems driver
compiz-dev - OpenGL window and compositing manager - development files
firefox-3.0-dev - Development files for Mozilla Firefox
kdesdk-misc - miscellaneous tools from the KDE 4 Software Development Kit
libclamav-dev - anti-virus utility for Unix - development files
libgnome-pilot2-dev - Development libraries for gnome-pilot
libgnome-window-settings-dev - Utility library for getting window manager settings (headers)
libgtkhtml-editor-dev - HTML rendering/editing library - development files
libgtkhtml3.14-dev - HTML rendering/editing library - development files
libplasma-dev - development files for the KDE 4 Plasma desktop
libsmbclient-dev - libsmbclient static libraries and headers
libtotem-plparser-dev - Totem Playlist Parser library - development version
******************stec
linux-headers-2.6.27-7 - Header files related to Linux kernel version 2.6.27
linux-headers-2.6.27-7-generic - Linux kernel headers for version 2.6.27 on x86/x86_64
linux-headers-2.6.27-7-server - Linux kernel headers for version 2.6.27 on x86/x86_64
linux-headers-2.6.27-9 - Header files related to Linux kernel version 2.6.27
linux-headers-2.6.27-9-server - Linux kernel headers for version 2.6.27 on x86/x86_64
linux-headers-generic - Generic Linux kernel headers
linux-headers-lbm-2.6.27-9-generic - Header files related to linux-backports-modules version 2.6.27
linux-headers-lbm-2.6.27-9-server - Header files related to linux-backports-modules version 2.6.27
linux-headers-server - Linux kernel headers on Server Equipment.
linux-headers-virtual - Linux kernel headers for virtual machines
linux-libc-dev - Linux Kernel Headers for development
linux-source-2.6.27 - Linux kernel source for version 2.6.27 with Ubuntu patches
******************stec
thunderbird-dev - Development files for Mozilla Thunderbird
xulrunner-1.9-dev - XUL + XPCOM development files
libbulmalib0.11 - bulmages headers (runtime)
libbulmalib0.11-dev - bulmages headers for development
openoffice.org-report-builder - OpenOffice.org Report Builder extension

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 05-12-08 12:36

Tak for svaret peque.
det ser jo vildt ud tak for deltagelsen points til dig.
Jeg har kvalt den og lavet en ny vi ses.
Det er jo kun en hobby server
hilsen Steen