/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Træning Grosse Münsterländer
Fra : TheRealDeal
Vist : 1456 gange
20 point
Dato : 30-11-08 11:43

Hej med jer

Jeg er blevet anbefalet at købe en Grosse Münsterländer, er den let at træne og hvordan er avlen her i Danmark?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-08 12:50

Hvem har dog anbefalet det uden at kende svaret på resten

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 30-11-08 14:02

Et er at tale med den som har kuldet, noget andet er at få oplysninger fra andre som ikke har noget økonomisk i klemme

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-11-08 14:14

---Jeg tror ikke der er nogen opdrætter i Danmark pt.
Men du kan forespørge i Münsterlænderklubben: http://www.dmk-online.dk/

---Jeg har kikket i mine udstillingskataloger, men jeg kan end ikke finde nogen af den race udstillet i de sidste år. Ikke engang på de store internationale udstillinger med omkring 3000 hunde.

Hvid det SKAL være en Grosser, så skal du nok regne med at rejse efter den...

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 30-11-08 14:20

Dmk har jeg spurgt de ved ingenting

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-11-08 14:27

Til The Real Deal.
Hvem har du spurgt hos DMK ?
Går du som foreslået af Birgitta ind på D.M.K.`s hjemmeside, så er der et link til: www.grosser.dk
Her kan du få alt at vide om denne race, men som det ses på siden, så er der ingen DKK stambogsførte hvalpe til salg i øjeblikket!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-11-08 14:43

Om den er let at træne kommer an på, hvad det er, du vil træne den til?

Grosser-siden virker noget amputeret.. Forståeligt nok hvis der ingen entusiaster er i Danmark lige nu... Og de søger en Webmaster...

..Men du skal nok prøve at ringe og snakke med nogen fra dmk eller grosser.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 30-11-08 14:43

Jeg takker for vinket.
De hvalpe jeg har set er der da DKK stambog på.
Efter henvisning fra en bekendt fik jeg et telefonnummer på en i Horsens som vist nok arbejder meget med Münsterländer, han har også Tysk Langhåret, men det er jo ikke det samme som dem der direkte arbejder med racen.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 20 point
Dato : 30-11-08 14:57

Øh, hvis manden i Horsens har münsterlændere som han arbejder med, -hvorfor er det så ikke godt nok?

Jeg synes bestemt at du skal snakke med ham. Måske hender HAN så andre, som du også kan snakke med eller besøge.

Hvis du allerede har en hvalp på hånden, så haster det jo med at tage ud og besøge andre münsterlændere...

Du må kunne få oplyst hvem der er far til hvalpene. Det allermest relevante er at tage hen og besøge den hanhund. Og snakke med HANS ejer..
---Måske er han udenlandsk? Men så har han måske andre hvalpe i Danmark? Det kunne måske opklares over telefonen..

---Jeg synes det er vigtigt, at du møder hunde og ejere af racen før du beslutter dig. Meget gerne familie til den hvalp, du har i tankerne..

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 30-11-08 18:11

Kære Birgitta

Tak for dine betraktninger dem vil jeg tage til mig og bruge
Håber vi snart skrives ved

The Real Deal

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-11-08 21:14

...Held og lykke med det.

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 07-12-08 10:24

Tak for svaret Birgitta.