/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Uld undertøj
Fra : takker
Vist : 889 gange
50 point
Dato : 27-11-08 10:51

Jeg skal til at købe uld undertøj til min datter str ca 122 5/6 År

Hvor kan man købe det billigeste henne

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-11-08 12:03

Det kradser og er uhygiejnisk, fordi det ikke tåler ordentlig vask.
Lad være.
Der er engrund til at det er svært at få fat i.

Kommentar
Fra : takker

Dato : 27-11-08 12:16

Jeg er godt og grundig træt af de ekstra unødvendige IKKE gode råd.

Da du var barn i 1930 kan det måske havde været sådan, men ikke i dag.

Det er slet ikke svært at få fat i, Føtex, Magasin Du Nord og de fleste børnebutikker har det. Jeg kan så ikke altid lige se forskellen på prisen og kvalitiet på uldundertøj og derfor vil jeg bare høre om nogen ved hvor det er billigest henne.

Velkommen til den første på min blackliste, da jeg ikke kan bruge dine "råd!" til noget udover som dårligt fyld

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-11-08 12:33

Øhm..på forhånd UNDSKYLD! MEN - jeg var altså ikke barn i hverken 30erne eller 40erne - var såmænd ikke engang født!
Det ændrer ikke på at mine to børn, da de blev store, fortalte mig om deres LIDELSER som små, fordi jeg absolut skulle give dem uldundertrøjer på

Jeg havde en faster som strikkede dem til os, jeg betalte godt for det, fordi jeg troede (TROEDE) at børnene havde det bedst i rigtigt uld - dumme dumme mig - tro mig...mine børn har fået undskyld og dét endda med STORE bogstaver...

På trods af din ubehagelige måde at reagere på overfor svareren her i dit spørgsm,ål, ja så føler jeg faktisk at det er min sure pligt at oplyse dig om at uld altså ikke altid er så smart som du/VI går/gik og troede...
- dette er skrevet på børnenes vegne, de kan ikke selv protestere og skulle nødigt gå de samme lidelser igennem som mine stakkels to

Jeg vil hygge mig, sammen med transor, på din blackliste men jeg vil gøre det med rigtig god samvittighed fordi jeg gik ind og forsøgte at forhindre at en anden, velmenende (!), mor, begår den samme fejltagelse som jeg selv gjorde.

Nu kommer jeg til at smile alligevel, for jeg tror aldrig jeg har oplevet mine børn være mere enige i noget, som de var enige i at de forb...... undertrøjer var frygtelige - de råhyggede sig med at komme med den ene rædselsberetning efter den anden - ikke mindst om deres store håb om at få et par dage fri for 'midhandlingen' fordi undertrøjen skulle vaskes..idtil jeg fik faster til at strikke nogle flere, så de kunne 'nyde' dem hver dag - hele vinteren igennem...

Nå - jeg HAR sagt undskyld - både til dig men især til mine børn

Held og lykke med det alligevel og glæd dig ikke til din datter, som stor pige, fortæller dig hvor væmmeligt det var at blive puttet ind i sådan en pose synåle.

Venlig hilsen fra Dorthe.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-11-08 12:44

Dorthe, måske det har været fordi det var en anden kvalitet, med hjemmestrikkede undertrøjer

Min ældste gav jeg uldundertøj på, det har hun aldrig brokket sig over, tværtimod, syntes hun det var dejligt blødt, men var dog misundelig på de andre tøzepiger, der gik i smart pigefarvet undertøj. Udseendet har heldigvis også ændret sig siden

Dengang kunne jeg købe det i Dahll's varhus...

Jeg kan ikke huske hvor gammel datteren var, da jeg stoppede med undertøjet, men tror faktisk det var omkring de 5 år

Der er noget her, men lige den størrelse, ligger imellem hvad de sælger

http://www.smartkidz.dk/shop/joha-uld-undertroeje-8742p.html

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-08 13:48

Citat
Det er slet ikke svært at få fat i, Føtex, Magasin Du Nord og de fleste børnebutikker har det
jamen så skal du jo bare ud og sammenligne priser

Citat
Jeg kan så ikke altid lige se forskellen på prisen og kvalitiet på uldundertøj og derfor vil jeg bare høre om nogen ved hvor det er billigest henne.
.. der skal du så også spørge dig frem i de forskellige butikker (klogest at tage barnet med og prøve så der ikke bliver uenighed om det - hvad du føler og barnet føler er sikkert langt fra hinanden)

du må gerne blackliste mig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-08 17:32

Du kan købe det billigst i Føtex og Bilka. Der køber jeg uldundertøj til mine børnebørn, lange underbukser og langærmet undertrøge. Det kan vaskes ved 40 ° og komme i tørretumbler. Jeg mener at det koster under 100 kr for et sæt, men det kan holde længe.
Du kan evt. ønske dig det til din datter i lulegave.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 50 point
Dato : 27-11-08 18:08

Det er en rigtig god ide med uldent undertøj til din lille datter.
Til evt. tvivlere så læs hvad lægen og sundhedsplejersken skriver her:

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/forbrugguider/guidertoj/article445197.ece

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=UDSTYR&id=6968
Jeg kan ikke forslå billige indkøbssteder udover det allerede foreslåede -Bilka, Føtex og lignende, måske også Tøj&Sko - men ville bare lige støtte dig

Kommentar
Fra : takker

Dato : 28-11-08 13:30

For at svare alle på engang..... uldundertøj er ikke det samme mere, det kan blive rent og så længe lægen KRÆVER hun bruger uldundertøj pga dystrofipha er jeg ligeglad med hvad alle andre synes.

Godkendelse af svar
Fra : takker

Dato : 28-11-08 13:30

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-11-08 14:23

Selv tak - jeg håber, du finder noget lækkert uld undertøj til en rimelig pris