/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Søde Met og skidte Met
Fra : hyldeborg
Vist : 5340 gange
100 point
Dato : 26-11-08 22:38

Jeg leder efter en gammel dansk børnesang der handler om en pige der hedder Mette. Den beskriver en pige som nogle gange er sød og nogle gange er "skidt". Jeg tror den er fra 1930-40 stykker.
Er der nogen her der kender den og har teksten?

Vh
Hyldeborg

Kommentar
Fra : Trille7

Dato : 26-11-08 22:52
Kommentar
Fra : silis

Dato : 26-11-08 23:05

Åh jeg mener bestemt min bedstemor har den liggende. Det vil jeg lige undersøge imorgen og så vende tilbage til dig med det samme. Er rimelig overbevist om at hun har den og så skal jeg nok sørge for at lave en kopi til dig smil

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-11-08 23:44

Trille7

Det er ikke dem du linker til, det der søges er den gamle sang:

"Vi har hos os en bette Met'.." sådan tror jeg nok den starter

Jeg tror den er i bogen "De små synger"....men den ka' jeg ikke finde lige nu

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 100 point
Dato : 27-11-08 07:01

Sangen er i "Arvesølv" fra 1956 http://peecee.dk/upload/view/141987

(Pludselig kom minderne om hyggelige dansktimer med fru Jepsen snigende, da jeg sad og bladrede i min godt brugte & slidte, gamle bog)

Godkendelse af svar
Fra : hyldeborg

Dato : 27-11-08 07:18

Tak for svaret Balcanard.