/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Killinger på 4 uger søger hjem
Fra : TheRipley
Vist : 877 gange
500 point
Dato : 26-11-08 21:05

Hjælp, min dejlige hunkat er lige død, og har efterladt sig 3 små charmetrolde, der mangler et godt hjem med tid til dem.

Jeg arbejder godt og vel fuld tid, og selv om jeg er der for killingerne alt det jeg kan, så er det ikke godt nok, for de har brug for en, der har mere tid til at sidde med dem, end jeg har.

De kan fint spise selv, men de vil gerne nusses og putte - jeg sidder med alle 3 på skødet lige nu, så kan du give dem et bedre hjem end jeg kan, så vil jeg meget gerne høre fra dig.......

Jeg bor 8920 - Randers NV.

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-11-08 21:11

Bare kom med dem.
Nej hvor er det synd ...det er jo ALT for tidligt. Stakkels killinger.
Nej jeg nå nok takke nej men det er da kun fordi jeg ikke må for manden

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 26-11-08 21:14

Ja, det er alt for tidligt, men de er søde.

Jeg harspurgt på min arbejdsplads, jeg kan ikkefå børnepasningsorlov, så jeg håber, at en med tid til de små pus vil overtage dem.

-hvad er nu det for en mand, du har?

Kommentar
Fra : Trille7

Dato : 26-11-08 21:15

Avs ja den er slem ss Vi har selv været turen igennem med 5 unger ss Hvad køn er de.. Evt hankøn kan du evt få lov at levere her, jeg har afgivet løfte om ikke flere hunkøn, for så får vi bare flere ss og det tror jeg ikke at min mand vil juble over ss

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-11-08 21:36

prøv http://hittekilling.dk/ - de hjælper i sådanne nogle tilfælde..

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 26-11-08 21:43

Angelica, der har jeg været inde, de tager ikke killinger ind i Jylland før 1/1 '09, ellers tak

-og Trille, mange tak for dit tilbud, men jeg vil aller helst af med killingerne samlet - jeg ville være meget ked af, at stå tilbage med en, for så var den da for alvor alene......

Kommentar
Fra : akle

Dato : 26-11-08 21:45

Så små killinger har ikke godgt af at blive skilt fra hinanden, specielt ikke når moderen er væk for evigt. De behøver modermælkserstatning endnu, så køb og lav noget til dem. (For at udvikle knoglevæksten).
Det bedste er faktisk at de bliver hos dig, for dig kender de. Et nyt hjem og nye lugte, vil være et kæmpe choc for sådanne små. Lad dem være et lunt sted (gulvvarme) i en kurv med tæppe medens du er på arbejde, og tag dig af dem når du så er hjemme. Stil en stor skål med modermælkserstatning til dem før du går hver morgen, og ellers killingemad til dem.
På anden måde kan jeg desværre ikke hjælpe.
Held og lykke!
MVH Akle

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 26-11-08 21:53

Tak for rådet med modermælkserstatningen, jeg vil få fat i noget i morgen.

Jeg har lavet en kurv med et uldtæppe til dem, gulvvarme kan jeg desværre ikke klare.....

-og jeg er enig med dig i, at killingerne ikke skal skilles, jeg er bare ikke sikker på, at det, at de kender mig, vejer op imod den tid jeg ikke er der.....

Killingene er ikke afhængige af mig, de er afhængige af den kontakt, jeg eller andre kan give dem, og jeg synes, at jeg kan give for lidt, desværre.....

Nu vil jeg gå i seng og sove med 3 små katteskønheder.

Tak for svarene.

Kommentar
Fra : Trille7

Dato : 26-11-08 21:54

Hvis det er 2 hanner og 1 hun, er det ok.. Så kom med dem.. Jeg går hjemme til hver dag de næste 8 uger, jeg har en hun kat der muligvis vil tage dem til sig, ellers har jeg en hanhund der vil ss Men er lidt afhæmngig af at du kommer op med dem, bor ca 65 km fra dig..

Kommentar
Fra : Trille7

Dato : 26-11-08 22:06

Hvis de kan spise selv nu, er modermælkerstatsning ikke nødvendigt, mine stoppede med det omkring 4-5 ugers alderen. Men du kan vurdere det på om de sutter på dine fingre, eller anden hud, bare det om de sutter..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-11-08 22:07

Hej Trille.
Det var da simpelthen dagens tilbud.
Hvor jeg håber der bliver taget imod det med kyshånd.

Accepteret svar
Fra : Trille7

Modtaget 500 point
Dato : 26-11-08 22:13

Hej piaskov
Det håber jeg da et eller andet sted også, min bekymring var at der var mere end 1 hun kat, min mand kan måske tilgive mig en dame ss men ikke 2 ss Men vi mistede selv vores hun kat i starten af september, hvor hun efterlod os 5 killinger på 1½ uge, så vi er lidt i træning ss og men da de vil blive stereliseret og kasteret bliver der jo heller ikke problemer med indavl, og jeg bor på en gård, går hjemme pga ryggen, så har jeg jo tiden til det ss Så det håber jeg da også.. Men håber også at der ikke kommer flere lige nu, for jeg har et blødende hjerte for små killinger ss

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-11-08 22:21

Hej Trille.
Citat
, for jeg har et blødende hjerte for små killinger ss

Ja og det er du ikke den eneste der har. De er jo ikke til at stå for.
Min mand må næsten binde mig når jeg ser sådan nogle små kræ.
Vi har selv været det igennem da vi boede på landet og jeg tudede sq i 14 dage.
Men en gang imellem er naturen meget ubarmhjertig...desværre.
Håber virkelig det bliver til noget.

Kommentar
Fra : silis

Dato : 26-11-08 23:02

Nårh synes sådan nogle små bette uldtotter er så kære. Men min mand binder mig gerne fast til et eller andet så jeg ikke forelsker mig for meget. Jeg har plaget og plaget lige siden vores gamle kat døde, om ikke vi kunne få bare en enkelt igen. Men snøft og nej, jeg mås ikke. Ellers ville jeg gerne have hentet bare den ene :-/
Men jeg ønsker dig bestemt al held og lykke med at finde deres nye perfekte hjem

Kommentar
Fra : akle

Dato : 26-11-08 23:38

PS. PS.
Modermælkserstatning er ikke for at konpensere for killingernes suttebehov, men for at forebygge kalkmangel i knoglerne og ellers for killingernes vækst og trivsel, udover at killingerne elsker den velkendte smag. Det er ikke for ingenting fra naturens hånd, at en moderkat ammer sine killingebørn så længe som til 8 uger og derefter langsomt aftagende. Suttebehovet kan du næppe dække, da sutflaske princippet går for stærkt.
Dejligt at en er villig til at tage sig af dem, men ovennævnte er alligevel værd et tage med!!!
MVH Akle

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 27-11-08 06:24

Mange tak for tilbuddet, Trille, det vil jeg meget gerne tage imod, hvis det går op med kønnet på kattene, det er virkeligt sødt af dig

Jeg er ikke helt sikker på, hvad køn de er, så jeg vil få min datter til at komme og tjekke dem i aften, så må jeg jo håbe på flest hankatte.

-Og tak for hjælpende kommentarer og gode råd

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-11-08 11:52

Citat
Angelica, der har jeg været inde, de tager ikke killinger ind i Jylland før 1/1 '09, ellers tak

- dén må kunne bøjes??
Ned på grædende knæ, hils fra os allesammen og sig at vi vil sende dem rigtig rigtig mange varme og taknemmelige tanker!
Herregud, det er kun ganske få uger som skiller - de vil gerne adoptere de små, ikk?

Held og lykke til både dig og især de små!

Venlige hilsener fra Dorthe

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 27-11-08 20:33

Jeg læste dit indslag for min mand, som øjeblikkeligt sagde: "Sig til hende, at vi vil have dem", men desværre er det ikke så simpelt, vi har allerede to voksne katte på 8 år, som for øvrigt er vældigt tolerante, både overfor småbørn og hunde, begge noget de ikke er vant til, men vi bor i København, og det vil betyde et liv indendørs, og vi ville alligevel være nød til at bort-adoptere dem omkring 12-ugers alderen. Er du 100 % sikker på, at du ike kan bestride det, for uanset hvad du end tror, har de allerede, på nuværende tidspunkt, knyttet sig til dig, selvom det måske ikke umiddelbart virker sådan? Jeg fik min pige-kat, som for øvrigt er født i min hånd, tilbage som 4-årig p.g.a lettere misrøgt, damen som havde adopteret hende, havde deværre alkoholproblemer, og vi syntes det var bedst for alle at tage hende tilbage, desværre havde adoptiv-mor ikke sagt, at hun aldrig var neutrliseret, og hun kom så tilbage med fire 2-ugers uldtotter, hvor hendes egen søn var far, med det resultat, at den ene killing havde Down's syndrom, eller noget meget lignende, men dejligere killing fandtes nok ikke, men jeg er nu ude på et sidespor, hvis du overhovedet kan bestride det, så prøv at holde ud, katte husker bedre end de har ry for, og min lille pige huskede mig efter 4 år. Du skal "kun" have dem en 6-8 uger mere, og belønningen for det, når de begynder at drøne rundt, er som regel, større end noget som helst besvær, og en oplevelse alle burde have, men sende dem hjemmefra?....jeg ville have alvorlig tvivl, også selvom Trille helt klart har et stort, varmt hjerte.
Noget andet du burde huske, og det er specielt hvis du skulle overveje. at sætte dem i pleje gennem en avis, og det er, at Inge's kattehjem lige har vundet en stor sejr over en såkaldt katte-formidler (vist også i Randers), som, i høj grad, mishandlede og misrøgtede hendes katte og solgte dem på rastepladser. Skræmmende, men sandt, så hold ud, hvis du kan, 2 mdr. passerer så hurtigt, at du næsten ikke opdager det, og hvis du er bange for ikke at kunne sælge dem bagefter, bør du også tage det stille og roligt. Vi solgte vores på forhånd, forstået således, at folk kunne komme, vælge deres killing, lægge et mindre depositum, og så ellers måtte komme, lære den at kende, skrive, få fotografier osv. indtil den lille, var gammel og moden nok, det har fungeret i alle tilfælde undtagen et, og der tog vi, som sagt, katten tilbage. Det fungerer på den måde, at selv efter salg, kommunikerer vi med ord og billeder, da min største betingelse var, at ingen af mine killinger skulle nogensinde ende på et internat, jeg vil hellere tage den tilbage, og prøve at finde et bedre hjem, men det er jo kun mine erfaringer, lav dine egne, men prøv ar beholde killingerne, hvis overhovedet muligt, ellers tag imod søde Trilles tilbud med kyshånd.
Held og lykke til jer alle,Tina

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 28-11-08 09:50

-historien slutter sørgeligt.

Jeg har lige været hos dyrlægen og fået de små aflivet.

Deres maver har slet ikke kunnet tåle den hurtige omstilling til fast føde, så de har det sidste døgn forrettet deres nødtørft både på mig og alle andre steder - og dyrlægen mente, at aflivning var den bedste løsning.

Tak for alle svar, og tak til hittekilling.dk, som tilbød at hjælpe på trods af dato på hjemmesiden

Jeg sidder og tuder lidt lige nu, men det var jo nødt til, at være minafgørelse.

Trille, tak for dit generøse tilbud, men du kunne ikke have haft killingerne inde i huset.

Godkendelse af svar
Fra : TheRipley

Dato : 28-11-08 09:52

Tak for svaret Trille7, godt, at der findes mennesker som dig.

Knus Ripley

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-11-08 12:06

Årh for pokker da, hvor er det trist - men når det er sagt, så vil jeg tage hatten af for dig og for din kompetente dyrlæge som jo nok, på trods af alt, tog den helt rigtige og mest barmhjertige beslutning

Tud bare, det er der ikke spor at sige til at du gør, det ville jeg sq osse! Men sig samtidig til dig selv at dette var den mest barmhjertige afslutning og det kærligste du kunne gøre for de små, i den situation som de var havnet i.

Du er et godt menneske og en varm dyreven!

God weekend alligevel.
Varme tanker fra Dorthe
- mor til Milka og Pjevs...

Kommentar
Fra : Trille7

Dato : 07-12-08 18:08

Jo jeg kunne.. Hvor tror du jeg har alle de andre ss i min seng ss Jeg irriterer mig hver nat, da jeg ikke kan tåle dem, men de ligger der sq alligevel ss Men er ked af at høre at det var den vej at det gik, da jeg lidt så frem til at de kom. Jeg blev desværre lige indlagt på skidt tilpas huset, og fik ikke skrevet til dig. Men jo de var da kommet til at bo herinde i sengen hos mig ss Men trøster dig dig da helt klart over dit tab, det er altid en sørgelig slutning, når det er den vej det går.. sidder selv lidt og græder i mit stille sind, men somme tider, vil naturen noget andet end os. Ud af vores 5 killinger, var der desværre også kun 1 der overlevede, men naturen gør desværre selv sine valg. Men trøster dig ihvertfald herfra.. Knuzz

Kommentar
Fra : sarahstella

Dato : 06-04-09 18:04

De er da ikke gamle nok. hvor er det synd for dem:(

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-04-09 09:02

Dussel!

I dag havde de været mere end gamle nok, hvis de ellers var i live!
Læs indlægget ordentlig inden du svarer!

MVH