/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Oliespild
Fra : automatik01
Vist : 540 gange
80 point
Dato : 26-11-08 19:15

Hej derude

Jeg er den lykkelige ejer af en Galant 1,8 GLSI automatik fra 1995,hvor jeg har det problem at den periodisk drypper olie mellem motor og gearkasse.Jeg kan ikke se hvofra det kommer,svinghjulhuset er helt tørt,jeg har renset motorudluftningen i ventildækslet og udluftningen i gearkassen,er der nogen som har en god ide,bilen har kun kørt 190000 km og har stået stille fra 2003 til 2008.

Hjælp automatik01

 
 
Kommentar
Fra : kogalejy


Dato : 26-11-08 19:42

Pakdåsen mellem motor og gearkasse bør udskiftes. Mvh.K.

Kommentar
Fra : Beestone


Dato : 26-11-08 19:46

Hej -

Går ud fra at det er (sort) motor olie den drypper ?

Jeg tror de 5 års stilstand er den egentlige årsag :
i løbet af 5 år vil almindelig luft fugtighed få alle tørre stål overflader til at anløbe.

Inde bag svinghjulet med konverteren sidder der en pakdåse til krumtapakslen.
Den slides på pak-læben. Og den slides endnu mere når det tørre krumtap stål er let anløbet. I løbet af ganske få motor timer begynder den derfor at lække.
Det vil ganske langsomt blive en smule værre efterhånden som pak læben slides ned af den ujævne anløbne krumtap overflade. Men det vil aldrig løbe voldsomt ud, da pakdåsen sidder over sumpens olieniveau.
Det er kun den returløbende olie fra toppen af motoren, som kommer forbi pakdåsen der vil sive ud.

Du skal altså have tomaten ud og svinghjul med konverter af, og så skifte pakdåsen der inde bag.
Krumtap akslen skal poleres med MEGET fint sandpapir korn400 eller højere, og siden poleres med noget sølv/messing poleremiddel. Så bliver overfladen igen perfekt.

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 27-11-08 16:44

Jeg kan da godt gentage hvad de andre har skrevet meeen Jeg er fulstændig enig med dem

Kommentar
Fra : automatik01


Dato : 04-12-08 17:24



Ja, det er jo dejligt med den store enighed.men da jeg skrev at SVINGHJULHUSET er tørt mente jeg selvfølgelig indvendig,hvilket det IKKE ville være hvis at pakdåsen bag i motoren var utæt
venligst automatik01

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 40 point
Dato : 04-12-08 17:57

Svinghjulshuset forbliver helt tørt selvom pakdåsen lækker bagved svinghjulet.
Du vil typisk kun se, at det siver ned direkte fra pakdåsen for enden af motorblokken.
Men det ser du altså først når svinghjulet er [I]afmonteret[/I].
Bagsiden af svinghjulet (ind mod motoren) vil også være olie forurenet, men ikke ret meget da det slynges af.

Godkendelse af svar
Fra : automatik01


Dato : 05-12-08 13:36

Tak for svaret Beestone.
Men da du mener at olien kommer fra pakdåsen og bliver slynget af svinghjulet,er 1000 kr spørgsmålet hvordan kommer olien ud af svinghjulhuset uden at spor hverken bag på svinghjulet eller på huset indvendig eller udvendig(jeg har haft dækpladen i bunden af svinghjulhuset afmont.)

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177406
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407756
Brugere : 218874

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste