/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
max hastighed
Fra : lham
Vist : 1183 gange
100 point
Dato : 26-11-08 18:20

Er der et en "side" hvor man kan måle den maximalt opnåelige hastighed fra internetudbyder ( Cybercity) til ens telf nr/ addresse .

Der er tale om kobberledninger noget af vejen men er lige blevet koblet på en nærnere /ny central

Cybernet påstår der max kan køre 4MB-forleden dag ville de dog gerne sælge mig 6MB !!

PT giver mine 4MB en trafik på 3,5 MB målt med TDC -s spedometer

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-11-08 18:22

Hastigheden afhænger af, hvor langt der er til centralen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-11-08 18:23

Jeg kører 20Mbps på cobber hos tdc med fuls speed. Har også kun 600 meter i kabelstræk til centralen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-11-08 18:43

Du kan teste din hastighed lige her.

http://hastighedstest.tdc.dk/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-11-08 18:45

Jeg har lysleder til boligen og kobber inde i boligen og jeg kan i hvert fald køre mindst 10 mb. De siger at vi også kan køre 20/20 mb, vi skal bare betale for det.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-11-08 19:00

Jeg har set at der er nogle der tilbyder 20MB på en telefonledning.

hawaii7

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-11-08 19:05

Det er jo TDC, jeg har (på cobber) normal telefonledning, jeg kan også få 50/2 her.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-11-08 20:33

Hvis de kører 50 på et tlf.kabel, så kan det være derfor de brænder over.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-11-08 23:03

Ja afstanden og alderen på kobberkablerne spiller væsentlig ind.
Jeg fik et forsøgstilbud fra TDC om at få 20/1 Mbit, men kunne maximalt opnå ca 6 Mbit, hvorfor jeg takkede nej, da prøvetiden udløb, så har de sat hastigheden op til 8 Mbit (for ellers skulle de nedsætte regningen, så det svarede til den gamle 4 Mbit som jeg havde), men stadig kan jeg kun køre ca. 6 Mbit.
Men i min alder, kan det også gå lidt for hurtigt, så hellere et par hjerteslag mindre i minuttet!

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-11-08 06:54

Prøv den "officielle" måler: http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-11-08 08:13

Tak for indlæg indtil nu.
TDC hastighedstest refererer jeg jo selv til så den var kendt
troede "der var bid med alkas "it borger bredbåndsmåler" desværre viser den kun modtager med /afsender med og tallene er nøjagtig som med TDC-spedometer så jeg er ikke blevet klogere på mit ønske :

Din linie kan maximalt downlode med xxxxx MB fra din udbyder ( cybercity)
Din linie kan maximalt uploade med xxx MB fra din udbyder ( cybercity

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-11-08 08:19

Måske UPS
når jeg skriver min linie mener jeg ikke den forbindelse jeg faktisk har nu , men hvis jeg nu bestilte 5omb hvor mange MB kunne der så faktisk udnyttes af mig ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-11-08 08:32

Det afhænger af, hvor langt, der er til centralen, oh om hardwaren på den følger med, centralen måtte have et par kort udskiften inden, den kunne køre min linje med max. speed.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-11-08 08:32

Hos f.eks. TDC måler de linjen inden.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-11-08 15:01

lham, Cybercity har også en "måler". (Jeg har Cybercity). Mærkværdigvis, så viser alle målinger med hos dem alle tre inden for få min. at hastigheden er den samme - i bund og grund, er det nok også det samme program de bruger!!!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-11-08 17:33

alka
jeg tror du har ret-det er bare hastigheden på det produkt hos cyberciry man pt har, men deres support kan altså det med at måle det optimale-så må det også kunne lade sig gøre for os dødelige, med mindre udbyderne har rottet sig sammen for at kunne sælge flest muligt mb som så nogle alligevel ikke kan få glæde af

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-08 15:55

Den opnåelig hastighed vil variere fra det ene øjeblik til det andet.
Hvis man opgiver den totale hastighed, så vil den ligge på ca. 80%, da der ikke her tageshøjde for de kontrolbit, som følger med i hver datapakke dersendes.
Hvis man opgiver den effektive hastighed, så vil den ligge på 100% teoretisk.
Men det er altid det svageste led der bestemmer flowet.
En forbindelse til din nabo, behøver ikke at gå den direkte vej, det vil afhænge af den trafik der er på det globale netværk. Den kan teoretisk, sagtens gå en tur til udlandet.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-12-08 16:48

Nå-det kan man som privat åbenbart ikke måle
Har lige haft et par black outs på min Cybercity forbindelse ( 4MB ) oprindelig lovede de at med den nye central kunne jeg få så meget fart som jeg ønskede at betale for , men nu har de så skruet ned fra 4MB til 3MB for som de udtrykker det "at få en mere stabil linie" -prisen : nej den kan de ikke skrue ned på trods af lavere hastighed- TDC spedometer viser nu max 2,6 MB
Riskær og Bagger har ikke levet forgæves-mærkeligt er det at det er lovligt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-08 18:20

Cybercity's gloværdige reklamer for deres kreativitet, er som en nylakeret rusten bil med 30 år på bagsmækken.
Næh, jeg holder mig til TDC, som jeg har haft bredbånd hos, i ca. 10 år. Ikke fordi de er billig, for det er de ikke, men jeg har en god og stabil forbindelse, som jeg værdsætter, og så må man betale lidt for det. - Og med et samle-abonnement, hvor jeg har fastnet, mobiler, bredbånd og mobilt bredbånd samt adgang til HOTSPOT, så syntes jeg at det er acceptabelt.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 50 point
Dato : 26-12-08 09:55

Der giver jeg severino ret, jeg i firmaet`s tid så at sige, prøvet dem alle, har hver gang gået tilbage til TDC, og har nu haft TDC i 8år, selv om tdc`s servise er for nedadgående, er det stadig den bedste og hurtigste servise på markedet. Med abbonoment hos de "andre" har jeg altid skullet vente på TDC, når der var noget galt, det skal jeg ikke nu.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 20-01-09 07:24

Tak for svaret peet49.
og tak til andre noget konkret svar på mit spørgsmål blev det jo ikke til med mindre man har tdc og så MÅSKE selv kan måle max mulig hastifhed på linien

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-01-09 08:27

Den ene stjerne kunne du meget gerne have beholdt selv, det er næsten en hån.