/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Rumdeler - samling
Fra : jeb3
Vist : 4151 gange
100 point
Dato : 25-11-08 19:02

Hej. Min datter skulle flytte hendes rumdeler, der er købt i BIVA.

Den blev skilt ad, men hun har ikke samlevejledningen mrer.

Vi har samlet den, så den nu står på den ene side, men hvordan får vi den på højkant, uden den braser sammen?
Der er 2 sidevægge, 3 midtervægge, bund og top.
Hylderne sidder i sidevæggene med dyvler.

HJÆÆÆLP den står i stuen og glor lige nu :/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-08 19:05

Umiddelbart lyder det som om der mangler noget "afstivning".....

Den konstruktion vil da "klappe sammen" før eller senere....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-11-08 19:08

Sådan en har vi også prøvet at samle

I skal samle den helt færdig, imens den ligger på gulvet - derefter kan den rejses op - et hestearbejde - pøj pøj

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 25-11-08 19:12

Jeg kender dem godt. Der skal 3-4 mand/k til at styre det for ikke den skal brase sammen.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-11-08 19:15

Citat
Der skal 3-4 mand/k til at styre det for ikke den skal brase sammen

min datter har klaret det projekt helt alene engang - nej hun hedder ikke Pippi - men hun er stædig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-08 19:20

Det er pladerne bagpå som gør den stiv så den ikke klapper sammen.
Og de sættes på når den ligger på maven. (ikke på siden)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-08 19:23

Citat
Det er pladerne bagpå som gør den stiv så den ikke klapper sammen.

Ja se det vil jo hjælpe

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-11-08 19:25

Der er IKKE plader bagpå sådan en rumdeler

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 25-11-08 19:29

Der er plader til 3 af rummene.

Der mangler ikke noget.

Det er 5 vægge, der står på en bund, med en top plade øverst. de lange "baner" er så delt op med 4 hylder hver.

Den er mega ustabil. Når vi prøver at tippe den op, tilter den.

Jeg har brug for en idé til at stive den af. Vi er 2 K og 1 M der knokler med det. Nu har vi lige spist, så .....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-08 19:35

Så er det en tur i byggemarkedet og købe nogle metalhjørner....

Når den først har været skildt ad een gang - er den ikke længere stabil...

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 25-11-08 19:38

Citat
købt i BIVA

Det siger alt. Det er noget bras de sælger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-11-08 19:43

Kan du ikke se om du kan finde den på deres hjemmeside??

http://www.biva.dk/default.asp?id=1&pmid=2&product=true&prevref=0&infopage=0

Så vi kan se hvordan den skal se ud, når den er samlet?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-11-08 19:47
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-08 19:47

Der er plader til 3 af rummene

De bør også kunne stabilisere

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-11-08 19:49

Det forstår jeg ikke helt.Vi har selv een.158 x 158 (ca.). 4 x 4 rumdeler.Står på "kontoret".Ingen bagbeklædning,ingen vinkler.Står meget stabilt.Læg den med fronten,ned på gulvet.Vi brugte samle-anvisning,slavisk.Er meget glad for den.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 25-11-08 19:52
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-11-08 20:03

Citat
Jeg kender dem godt. Der skal 3-4 mand/k til at styre det for ikke den skal brase sammen.

VRØVL.Man skal bare ikke være stresset,når man går igang.Ta`kapslen af en pilsner.Sæt den ved siden af.Læg delene ud i "bunker",som anvist på samlevejledningen.Ta`en slurk øl og begynd stille og roligt.Men den er tung som jævla,at bære på plads.Held og lykke med det.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 25-11-08 20:08

Mosebaek... Hun har ikke lige vejledningen mere :(

Har taget flappen af en x-mas på dåse. en cola, og en halv liter vand er der også strøget ned...

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 25-11-08 20:18

hmm...

vi har løst problemet.

Vi lader lort være lort.

HUn tager mit badeværelse 1 gang om ugen i en måned, så køber jeg en ny og bedre..

GENIAAAALT

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-08 20:27

Ja - der er mange måder at handle på....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-11-08 20:27

Citat
Har taget flappen af en x-mas på dåse. en cola, og en halv liter vand er der også strøget ned...
Kan godt se at du har gjort en stor insats,med de indledende forberedelser.
Men helt ærlig:Den er ikke så svært at samle.Vælg at fronten ligger nedad,på gulvet.Rejs delene op på "højkant",ved hjælp fra stole eller lignende.Så har i lidt overblik over det.Så tror jeg i kan se "tegningen" på den.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-08 20:41

Hvis hun ordner mit badeværelse en gang om året................samler jeg den

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 25-11-08 20:42

Vi har skam forståelsen for hvordan den skal se ud.
Vi har prøvet at den ligger på "maven", på siden, og at bygge den op fra neden af.
Det gik slet ikke. Der skulle altfor mange til at holde, og de 2 første... så snart vi prøver at rejse den, tilter den.

Det er nok rigtigt, at det er en reol, der kun skal samles EEN gang.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-08 20:45

Har der været noget som kan bruges som et stort kryds (stabilisering) bånd /stænger /lister

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-11-08 22:03

Nu har i jo lavet en "genial" løsning

Men ellers kunne det da være i kunne få lov at kopierer en samleanvisning eller få en ny hos Biva

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 25-11-08 22:17

Der er overhovedet ingen afstivning. Sådan noget skrammel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-11-08 22:23

Citat
Der er overhovedet ingen afstivning

Jamen det var der vel så heller ikke hvor den stod før??

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 25-11-08 22:48

Bæ. men der var den noget mere stabil.

Det er jo nok det med at det er en engangs reol. Saml den. OG LAD DEN STÅ

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-11-08 22:54

Kan det trøste bare lidt, at den slags reoler sælger de også i Jysk?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-08 09:41

Så er det man bruger "kryds" - når den skal samles anden gang

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-11-08 14:05

Må vi se et billede af den reol.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 26-11-08 14:06

HVordan ligger man et billede ind?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-11-08 14:25

læg et 180 cm bræt under og ét over og spænd sammen med en skruetvinge i hver side (eller en snor ligesom i en gammeldags sløjdsav). Så kan den rejses i ét stykke.
mvh
pbp

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-08 14:31

Du kan oploade billeder hertil og så linke til siden

http://peecee.dk/

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 26-12-08 14:20

der har været 3 stk plader til at sætte ind i reolen fra ny

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-08 14:25

Den er nok havnet i brændeovnen for længst

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 06-01-09 21:44

Tak for svaret Nordsted1.
Reolen er i brændovnen.

Der var ikke 3 plader til fra starten. Det var bare noget lort :/