/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Indvendige døre
Fra : morkaren01
Vist : 702 gange
100 point
Dato : 23-11-08 00:04

Hej
Jeg skal have nye døre og dørkarme. Kan jeg bare skrue de gamle skruer ud af karmen og bruge de samme skruehuller i væggen til de nye skruer, eller skal der bores nye huller?

Har hørt at det skulle tage to timer at skifte en dør og karm, er det ikke lidt lang tid??

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 23-11-08 00:17

Investér i nye døre.

Kommentar
Fra : Jerod

Dato : 23-11-08 00:29

hej morkaren

det er meget muligt at du kan bruge de samme "huller" til en ny karm.
dog er der mulighed for at du skal måle punkterne op , hvis der er "fabriks" huller i den nye dør, ellers er det bare at pille den gamle dør ned og karm , iskrue ny karm og montere døren.

men du skal være sikker på at de "originale" mantage punkter ikke er skadet , sidder løse eller er for små til en "ny" skrue.

hvis du har erfarring med udskiftning , kan dette gøres på mindre end ½ time .
hvis man klummre , så er der jo mere tid ..

men husk at målene skal passe , gerne pr mm. og mål en ekstra gang, skriv ned.

Hilsen
Jerod

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 23-11-08 07:37

Som udgangspunkt vil jeg skønne det er bedst med nye huller, fordi det giver bedst fæste.

En dør skal tilpasses og det tager tid hvis man ikke har prøvet det før. Personligt sværger jeg til fagfolk!

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 23-11-08 07:46

glem alt om at bruge de gamle huller. og få en fagmand til at skifte dem hvis du ikke har prøvet før.
og det tager mindst 2 timer hvis du skal lave gerikter også.

tømreren

Godkendelse af svar
Fra : morkaren01

Dato : 23-11-08 14:07

Tak for svaret trimare46.

Jeg gør nok som du siger