/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
deguer og mus????
Fra : 0alfen0
Vist : 536 gange
150 point
Dato : 21-11-08 18:07

hej... jeg har to degu'er og en håndfuld mus, men jeg har ikke så meget plads i min lejlighed, så mit spørgsmål er om man kan have dem gående i samme bur? og gerne om nogen har erfaring fra det???

på forhånd tak...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-11-08 18:57

Nej, det dur ikke....deguerne vil slå musene ihjel.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-08 19:44

Prøv om du ikke kan få afsat nogle af dine mus hos dyrehandleren,

Accepteret svar
Fra : Trille7

Modtaget 150 point
Dato : 21-11-08 22:51

NEJ ss Det kan langt fra anbefales, da de i naturen anses som ærkefjender.

Men.. Hvis din interesse er, at de skal sættes sammen, skal du smække dem i samme bur, men med en væg i mellem. Det skal dog være et stort bur, i løbet af 3-4 måneder er de så vant til hinanden, at hvis de ikke er for aggressive, ja så kan det komme til at gå, ellers ikke.. Men dem der så er aggressive, vil blive taget af de andre, for begge arter er gruppedyr, og meget sociale, så de vil gøre hvad som helst for at få fred og ro i gruppen.

Deguen vil nok være den der tager magten. Så du skal afgøre hvorvidt du vurderer at de er stille af natur, men sæt dem i et bur med væg, hvis der ikke er ro i løbet af 1 uges tid, men de hvæser af hinanden, så kan du godt glemme det, men hvis de derimod, viser interesse for hinanden, kan det sikkert godt lade sig gøre med tiden. Du skal dog være hurtigt til at fjerne en evt død mus eller degu, da det ellers vil få dem til at reagere i negativ retning..

Jeg taler af erfaring, jeg har sågar haft deguer og en chinchila til at gå sammen.. Og en kat og en ilder, alt kan lade sig gøre, det er bare om at du skaber harmoni. Og at dine dyr ikke er alt for gamle. Er de over 6 måneder, er det for sent, og det gælder begge racer.

Ønsker du det yderlige forklaret, er du velkommen til at smide en besked af, og jeg vil svare dig.

Men jeg har pt. 2 chinchilaer, 6 katte, 2 hunde og 2 skægagamer til at sidde i samme sofa, hvilket også kan gøres uden opsyn, det er et spørgsmål om, hvordan du agerer på tingene..

Trille

Godkendelse af svar
Fra : 0alfen0

Dato : 22-11-08 17:11

Tak for svaret Trille7. du lyder til at have godt styr på det, kan være jeg skriver til dig hvis jeg får flere spørgsmål :)