/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
TV stik i væg til PC
Fra : lham
Vist : 770 gange
200 point
Dato : 18-11-08 19:23

Datter har lejlighed med TV stik i væg ( alm coax han mrk TV ) Der skulle efter naboers udsagn være "den store pakke" -"på stikket.

Hun har ikke noget TV men vil gerne kunne se det på Dell PC en via et USB stik
Hvad skal der til af kabler /elektronik/ softvare for at klare det problem-det skal være helt sikkert så man ikke risikerer at brænde PC -en af

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 19:30

Via et USB stik

Hun kan da bare sætte et TV kort i maskinen og en alm. antenneledning....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 19:35
Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 18-11-08 20:01

Stop DVB-T er ikke til kabel i vægen.

Kommer an på om der er Digital (DVB-C) eller bare gamle analog kabel TV hvor denne så skal bruges -> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=425382&searchArea=&Soegeord=

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 20:11

I den sidste ende er det nok billigere at købe et lille TV

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 20:13

Men ellers har du ret - jeg havde ikke lige "fattet" det var KabelTV....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-11-08 20:48

Citat
Der skulle efter naboers udsagn være "den store pakke" -"på stikket.

Den store pakke der vel kun, hvis man betaler for den ???

Du må meget undskylde lham, hvis jeg spørger dumt

Jeg kender flere, der bor i lejlighed, de har kun den "store pakke" hvis de selv har betalt for den.

Men det kan jo være en del af huslejen !!!! er det det ?

Det er da muligt at tidligere lejer betalte for "den store pakke", men den følger da ikke med til ny lejer, medmindre der bliver betalt for det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 20:51

Den følger flere steder, jeg kender til, med i huslejen.....

Som regel i mindre bebyggelser hvor det er udlejer der hæfter for samtlige beboere....

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-11-08 08:08

Jeg må vist lige have fat i datteren og se om det er muligt at få få opklaret hvad det faktisk er der "kommer ud" af stikket mrk TV.-men at det er kabel tv kan der vel næppe være tvivl om.

Det er en gruppe af smålejligheder til studerende med fællesfaciliteter så det kunne jo meget vel være at den store pakke var includeret i huslejen

Tak for indlæg indtil nu -vender tilbage senere

PS hun snakket noget om at få et lille ca 7 til 9 tommer farve tv CRT eller fladskærm det har jeg ledt en del efter men kan ikke finde noget. Alt ser ud til at være fladskærm men større.
Der skal min være mpek 3 helst mpeg 4 tuner

Kommentar
Fra : lham

Dato : 20-11-08 07:25

Min datter har nu fået oplyst at det drejer sig om Stofa kabel tv der er ført frem til stikket i væggen og den store pakke er includeret i huslejen. Det har ikke været muligt at få at vide om det er analogt eller digitalt-t /digitalt -C ,men er det ikke ligegyldigt -Stofa skifter vel bare efterhånden som det bliver aktuelt, dog har det nok betydning for tuneren i den dims der måske ( måske ikke ) skal imellem vægstikket og en eller anden indgang på PC . USB indgang er ikke et must.

Refi skrev " sætte et tv kort i maskinen og så alm antennestik"
Er det noget med at skille den bærbare ad går det ikke
Gider du uddybe hvad det er for noget , hvordan man gør ,og hvor man får fat i det ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 20-11-08 09:28

Her bl.a. et

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Products/PCTV+Tuners/PCTV+Analog+PVR+%28cable_antenna%29/PCTV+Analog+USB.htm
Men der findes flere af slagsen....

Digitalt er uden betydning, når det er Stofa, indtil år 2012 - såååååååå

Men at købe så lille et TV er da hul i hovedet....

Du kan få et udmærket 15-22" med indbygget DVD for et par tusinde (og så behøver du ikke den til komputeren) - det kan hænge på væggen.... (og så kan komputeren bruges MENS man ser TV )

Men som sagt - mulighederne er mange - spørg hos naboen hvad de har gjort - kan være nogen lige sidder med den gode fidus....

Kommentar
Fra : lham

Dato : 21-11-08 09:44

Refi
jeg mener nu ikke datteren har hul i hovedet-kvinders verden er bare anderledes ikke mindst hvad angår inretning af deres huler.

jeg har lige været hos www.shg.dk og fik en snak her er den så billigst

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=90%2DYT0AA11%2DUANZ

Så vidt jeg kan se er det meget tæt på det dit sidste link henviser til- ??? Enig

Tak for din tålmodighed

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 21-11-08 09:46

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-08 09:55

Selv tak...