/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvilken race?
Fra : Kriilten
Vist : 1017 gange
30 point
Dato : 16-11-08 17:37

Hej..
Jeg har besluttet at få en hund. Jeg har allerede haft en hund før, men den var simpelthen for stor, både fysisk og mentalt. Så jeg begyndte at lede efter en mindre hund og fandt en Yorkshire Terrier. Jeg begyndte at læse lidt om den, men fandt ud af at den var rimelig dominerende over for andre hunde og at den krævede en del træning.
Jeg begyndte at lede videre, men fandt ikke rigtig noget. Så jeg spørger nu, om nogen kender en god race - den skal helst være meget lille. Som ikke kræver 20 timers træning hver dag og som har et roligt og børnevenligt sind!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-08 17:38

King Charles Cavalier Spaniel

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-08 17:39
Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-11-08 17:43

køb dig en fransk bulldog - super sød, kærlig, hengiven og børne og dyrevenlig. Nem at have, kræver ikke den store gå tur og ikke det helt aktive liv. En rigtg hyggehund

Kommentar
Fra : Kriilten

Dato : 16-11-08 17:43

Jeg har også overvejet den race, men har de ikke brug for særlig meget træning?
Og hvor høje er de ca.?

Kommentar
Fra : Kriilten

Dato : 16-11-08 17:44

Det der oppe var til Teil.. ^^

Bubble Bee - Er ikke så vild med Bulldog's.. Desuden må den gerne være lidt mindre end bulldogs..

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 16-11-08 17:46

En westie. West highland white terrier.

Kommentar
Fra : Kriilten

Dato : 16-11-08 17:48

qfha - Den er også rigtig sød, men er ikke så vild med hvide hunde.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 16-11-08 17:50

her må jeg give teil ret en King Charles Cavalier Spaniel
er en dejlig lille hund der har et fantastisk sind og er meget børneglad og så er den tilmed smadder sød at se på

chicapigen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-11-08 17:51

hehe ja så bliver den lille, for den her er jo ik så stor :)
og en chiaua er ret krævende mht vind og vejr osv.

Kommentar
Fra : Kriilten

Dato : 16-11-08 17:57

Så.. Ehm.. Hvor mange er det der syntes det skal være en King Charles Cavalier Spaniel??

Accepteret svar
Fra : Trille7

Modtaget 40 point
Dato : 16-11-08 18:06

Papilion, lille herlig og fuld af sjov. lille og kræver ikke det store, andet end en god soveplads i sengen.

Har selv en lille blanding af en fox terrier og labrador, den bor i sengen, herlig hund, den har det bedste fra dem begge.

Pomeranie er så mit sidste bud, det er også et lille kærligt væsen.

Lidt flere valgmuligheder..

Kommentar
Fra : Trille7

Dato : 16-11-08 18:08

Og skulle lige sige fra en kennelejer, at du skal være heldig at få en King Charles Cavalier Spaniel der ikke var ekstrem urolig.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 16-11-08 18:29

hvor store eller hvor gamle er de børn den skal omgå's
mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Kriilten

Dato : 16-11-08 18:31

Bevi54 - 5, 9 og 12.

Kommentar
Fra : housegoat

Dato : 16-11-08 18:46

Mops - de er så 'grimme', at man ikke kan lade være med at holde af dem.
- De har verdens dejligste sind, er nemme at passe (korthår, så næsten ingen pelspleje), er rare og omgængelige og lever sig helt ind i familien, de bor hos.
Og er ikke bange for børn, andre hunde og katte o.s.v.
Mit forslag!
Held og lykke med 'jagten'.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 16-11-08 18:51

Der er bare det med mops at de skal ha rigelig med motion. Men jeg er enig det er en skøn hund.

Kim

Kommentar
Fra : Nulle81

Dato : 16-11-08 18:53

Jeg har selv en Dværg Pincher. Den race kan jeg kun anbefale. De har ikke så meget pels, så jeg gider ham frakke på når vi skal ud i længere tid.

Kommentar
Fra : Kriilten

Dato : 16-11-08 19:34

Mange tak for alt hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : Kriilten

Dato : 16-11-08 19:36

Mange tak for svaret. Jeg har fundet et blanding mellem en papillon og en anden blanding og hun er simpelthen den kæreste lille hundehvalp. Så mange tak, for at have fortalt mig om papillonen!

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 16-11-08 21:00

Hvad med en tøjhund

Kommentar
Fra : hellekrull

Dato : 28-12-08 20:04

Jeg har en ratpincher (blanding af da/sv.gårdhund og dværgpincher). Fantasisk hund på 4 kg. Meget nem og sød - og legesyg :)