/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Fordel ved zaptor - part 2
Fra : Palmen
Vist : 995 gange
100 point
Dato : 15-11-08 22:42

Jeg prøver igen

Forsøgte at få svar herinde i et tidligere spørgsmål men debatten blev helt afsporet desværre.

Jeg har stofa kabel-tv.

Jeg har planer om at købe et nyt TV der bl.a. har DVB C/T tuner.

Er det korrekt forstået, at jeg kan få digitale billeder på alle mine tv-kanaler hvis jeg køber en kortlæser samt et Zaptor-kort med et årligt abb. til ?

Det synes at være tilfældet når jeg læser disse 2 internetsider:

http://bravia.dk/Default.aspx?ID=23

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/tv-tilbehoer/dvbirdeto_irdeto_ca-modul_.htm

Grunden til at jeg spørger er, at jeg har forespurgt stofa uden at få svar og at der ikke står noget om det på stofas hjemmeside.

På den måde undgår jeg Zaptor-boksen, prisen til anskaffelsen af denne og jo færre bokse jo bedre.

Tilgengæld går jeg glip af Zaptor-boksens interaktive tjenester, hvilket jeg er klar over.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-11-08 22:53

I dit første spørgsmål, virkede du klogere end nogen anden, ogjeg undre mig over hvorfor du spørger os mindre vidende.
STOFA bør kunne give dig det bedste svar, men det er åbentbart heller ikke godt nok.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 15-11-08 22:58

Og nu forsættes der med at afspore debatten. Som jeg skriver har Stofa ikke reageret på min henvendelse, hvorfor jeg tillod mig den frækhed at spørge på dette forum af ren interesse.

Om jeg virkede klogere end nogen anden ved jeg ikke, men jeg havde da sat mig lidt ind i det jeg skrev om.

Det havde du ikke severino.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-11-08 23:12

http://www.dr.dk/DigitaltTV/20081106141742.htm
Kan du få dit spørgsmål besvaret med dette link ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-11-08 23:16

Jeg kan supplere med, hvis du har en dekoder kun til mp2, så kan du bruge denne til 2012, - derefter vil signalet kun blive udsendt i mp4.
Og dette er også dette signal der på nuværende bliver udsendt i Sverige, og vistnok også i Norge.

Kommentar
Fra : klumme2

Dato : 15-11-08 23:29

Citat
Jeg er her for at

* få ny viden
* give ud af min sparsomme viden

Begge dele gives og ønskes i en pæn tone.

Hvad med at leve op til dit slogan

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-11-08 06:59

Citat
Er det korrekt forstået, at jeg kan få digitale billeder på alle mine tv-kanaler hvis jeg køber en kortlæser samt et Zaptor-kort med et årligt abb. til ?

Ja,… (det bliver dog ikke HD kvalitet),..
medmindre du vælger ’High Definition’ (HD) pakken,
som indtil videre (kun) indeholder :
Discovery HD
MTVNHD
Silver HD
TV 2 Sport HD
(iflg. stofanet’s ”mine sider”) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

du kan vælge mellem temmelig mange digitale ”pakkeløsninger” til ( xxx,xx kr. ) f.eks.
” bland selv 5 ” – ” bland selv 9 ” – tv 1000 osv.
de er dog IKKE ’High definition’ (HD),…………. (’KUN’ digitale,..)

desuden krævers det at du har den nødvendige ”grundpakke”,..
som afhænger af dit postnr. + antenneforening,.. (stofa findes ex. i flere antenneforeninger, i hver by),… det er nødvendigt for du kan få zaptor, !!
( se "mine sider / vælg postnr. )

efter 2009,.. skal du endvidere ha’ en MPEG 4 dekoder for at modtage HD kvalitet,
da alle HD udsendelser til den tid kun udsendes / modtages via en MPEG 4 dekoder,

det er ca. det man er ’enige’ om,.. indtil videre,..
men der kan som bekendt ske meget inden ”starten” i 2009

det er f.eks. slet ikke sikkert at stofanet eksisterer om et år,…
det eneste der er ret sikkert,.. er at det hele er temmelig Usikkert.

Citat
På den måde undgår jeg Zaptor-boksen, prisen til anskaffelsen af denne og jo færre bokse jo bedre.

ikke forstået,..........

UDEN zaptor boksen kan du naturligvis ikke modtage zaptorprogrampakker,..

så skal du ind på noget med egen parabol pakker o. lign.
men det er en helt anden historie,..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-11-08 07:05

du kan dog først modtage digitalt,... når det bliver UDSENDT digitalt,..
(som f.eks. DR. 1 - 2 og TV2 mm)

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 16-11-08 12:38

Hej EA_HS

Tak for dine gode svar.

Du skriver at jeg SKAL have zaptor-boksen for at modtage zaptor-programpakker. Det er jeg naturligvis helt med på.

Min pointe er blot, at hvis jeg ikke ønsker zaptor-boksene, så tror jeg, at jeg kan nøjes med en kortlæser og et zaptor-kort, hvor jeg betaler et årligt abb. til - er du enig heri ?

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 16-11-08 12:43

Og derved få digital tv-kanaler fremfor de analoge

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 16-11-08 13:07

Jeg har ikke selv Zaptor,.. (venter nok et års tid,.. )
Men iflg. stofas egen hj.side kan du ikke få zaptor uden at bestille en zaptorboks,

Når du har bestilt boksen,.. skal du herefter vælge en,.. eller flere programpakker,
(alt after behov, og pengepung)

For mit eget vedkommende, har jeg mere end rigeligt med analog programmer,
Så det bliver først interessant når der kommer flere udsendelser i HD kvalitet

og det kan jo af gode grunde IKKE være ældre programmer, film osv.

jeg har set en del blue ray film, og de ser enormt flotte ud,
men det tar’ tid,… måske FOR lang tid,.. der kommer måske noget nyt inden
der kommer rigtig gang i blue ray der kan ”optage”,.. og er ”forældet”
(nu har det været under ”på trapperne” i flere år,.. gad vide om trappen er uendelig)

men som stofa selv skriver,.. :
”For at du kan få Zaptor, SKAL du have en ZAPTOR-BOKS OG ET ZAPTOR-KORT”
Så må man jo gå ud fra de selv ved hvad der er ”nødvendigt”
(læs sidste linie)

Hvad er Zaptor?
Zaptor giver dig mulighed for interaktivt tv og større valgfrihed i forhold til, hvad du gerne vil se på dit tv. Derudover giver Zaptor dig digitale tv-signaler, som betyder bedre billedkvalitet samtidig med, at lyden er forbedret i forhold til de almindelige analoge signaler.
Zaptor giver dig:
•   Digitale tv-signaler
•   Mulighed for at se tv i HD-kvalitet
•   Knivskarpt billede
•   Bedre lyd (digital surround sound)
•   Mere naturtro farvegengivelse
•   Mulighed for at se film i 16:9 bredskærmsformat
•   En række interaktive tjenester
•   Mulighed for større valgfrihed i forhold til valg af kanaler
•   10 radiokanaler fra Music Choice

Hvordan får du Zaptor?
For at du kan få Zaptor, SKAL du have en Zaptor-boks og et Zaptor-kort.

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 16-11-08 21:18

Tak for svaret EA_HS.

Jeg overvejer om jeg vil benytte mig af deres tilbud eller vente og se hvad Boxer kommer med.