/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Stoflegetøj til baby
Fra : FrejaFlop
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 14-11-08 21:59

Hej - jeg har fået brugt stoflegetøj / -dyr af en veninde til en lille ny baby i vores familie. Hvad kan jeg gøre for et friske det op - det ser nu helt pænt ud, men eftersom en anden lille baby nok at bidt og suttet på det mange gange, så vil jeg gerne friske det lidt op. Hvad kan jeg gøre ? Det kan ikke komme i vaskemaskinen da det er med fyld i. Hvad ville du gøre ?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 14-11-08 22:57

Jeg ville putte det i et dynebetræk og så vaske det ved 40°., Det der overlever kan babyen få og det der bliver ødelagt kan smides ud. Men så er du sikker på at den nye baby ikke bliver smittet med noget.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-08 22:57

Babystoflegetøj plejer da at kunne vaskes

Kan det ikke vaskes, - om ikke andet så i hånden - så ville jeg smide det ud. Tanken om at give min
lille nye baby et stykke legetøj som en anden har suttet på, tiltaler mig bestemt ikke

Kommentar
Fra : Trille7

Dato : 16-11-08 16:18

Hejsa

Jeg har ladet mit gå igen fra 1 til nummer 4 i rækken, noget af det, også det med fyld, noget er gået i vaskemaskinen, andet er lagt i blød i 24 timer, i en gang biotex, og så rørt lidt rundt i det engang i mellem.. Og det er sq utroligt hvor rent det kan blive ved det ss

Ved at vaske det i vaskemaskinen, gør du bare det som en anden forslog, i et dynebetræk, og så evt med et par tennisbolde, som man også gør med hovedpuder, det holder fyldet.

Ved vask i håndvasken eller badekaret, fyld vasken med bamser, og så fylder du vand i så det passer, og så lidt biotex, jeg er ikke storbruger af biotex, vil jeg lige sige, men det er nummer et til det her.

Men husk at bamser generelt skal vaskes ca. hver 3 måned, for at undgå konstante bakterier, og andet utøj, det er lidt de samme regler der gør sig gældende som sengetøj. Husstøvmider osv..

Og kan det ikke tåle at blive vasket, skal du lade det ryge af langt pokker i vold. For så er det ikke sundt for hverken dit eller andres børn.

Held og lykke..

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 24-11-08 22:57

Tak for de gode svar. Jeg må over til min vaskemaskine

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 24-11-08 22:57

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-08 16:24

Selv tak.