/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjul bolte
Fra : RISKOGER
Vist : 476 gange
50 point
Dato : 20-03-03 23:14

Hej til alle.
Er der nogle der ved om man skal have andre Hjulbolte,når man skal skifte fra stålfælge
til alufælge???
Bilen er en mitsubishi lancer sedan 1,3 glxi 10-95
Vh RISKOGEREN

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 21-03-03 00:11

Ikke nødvendigvis - du kan sagtens bruge de samme hjulbolte... Men selvfølgelig kan man jo altid gejle bilen til glæde for Bildillen og andre forhandlere af autoudstyr

Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 60 point
Dato : 21-03-03 00:42

Du skal nok have nye hjulbolte når du skifter til alufælge.. da de mange gange har en anden vinkel i anlægsflade, der hvor hjulbolten ligger/sider til på fælgen. det kan jo også godt være at den normale bolte ikke kan være i hullet i fælgen. det er noget du skal være opmærksom på da det ellers kan gå meget galt.

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 21-03-03 00:57

Hej,

Jeg må give Henrik og Geu ret. Det er ikke nemt at sige. Med den ene alufælg er det ikke nødvendigt men med en anden kan det være livsfarligt at bruge de forkerte hjulbolte.
Som sagt er det afhængigt af fælgene......

Mvh
Henning, Holland *<

Godkendelse af svar
Fra : RISKOGER

Dato : 21-03-03 15:37

Tak for svaret geu. Og ha´ 1 god weekend!!!

Vh Riskogeren

Kommentar
Fra : geu

Dato : 21-03-03 16:24

det var så lidt og god aluhjul...