/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
PLAKAT I PUBLISHER
Fra : AG112
Vist : 1065 gange
200 point
Dato : 10-11-08 18:19

JEG VIL GERNE INDSÆTTE ET BILLED FRA PHOTOSHOP, (SOM JEG HAR LAVET TIL EN JPG FIL)
IND I PUBLISHER, OG LAVE DET TIL EN PLAKAT, DER ER SÅ STOR SOM MULIG.

PROBLEMET ER, AT SELV OM MIT BILLED FRA PHOTOSHOP ER 60 X 80 CM OG 72 DPI, KAN JEG IKKE FÅ DET LIGE SÅ STORT I PUBLISHER.

ER DER NOGEN DER VED HVAD JEG KAN GØRE ??

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-11-08 18:23

Du kan ikke lave billedet stort i Publisher, men du kan printe ud i plakatstørrelse. Du skal gå ind i udskriv og der opstille formatet du vil udskrive i, så sørger programmet selv for at billedet bliver i plakatstørrelse. Også selv om plakaten er flere A4 sider sammen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 18:24

Du kan da få det ligeså stort du ønsker....

Det er i din sideopsætning (i publisher) det foregår....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 10-11-08 18:25

Har du installeret en printer, der kan klare det store format 60 x 80, ellers bliver det nok vanskeligt at angive det papirformat.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 10-11-08 18:25

Du skal gå ind og vælge brugerdefinerede indstillinger...

Kommentar
Fra : iah

Dato : 10-11-08 18:28

og husk lige at ændre målarkets størrelse til brugerdefineret også...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 18:30

Publisher er bedøvende om du har en printer der kan printe 2x1 meter....

Den skal nok lave billedet - at det så måske skal udprintes på 20 stykker papir - kan den jo ikke gøre for

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 10-11-08 18:48

JEG HAR VÆRET INDE I LAYOUT OG SÆTTE DEN OP TIL 60 X 90 CM, MEN NÅR JEG SÅ SKRIVER BILLEDET UD BLIVER DET KUN 60 X 40 CM ??

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 10-11-08 18:50

IAH

HVOR LAVER DU BRUGERDEFINEREDE INDSTILLINGER ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 18:53

Citat
BLIVER DET KUN 60 X 40 CM ??

Det er så fordi din printer scallerer det ned - så må du opsætte den rigtigt - hvis den kan....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-11-08 18:58

Gå i Filer - vælg Sideopsætning - og under fanebladet Layout vælges brugerdefineret og her sætter din størrelse.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-11-08 19:00

nåh kan se du har afprøvet det jeg skrev

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-11-08 19:14

Har du en printer der kan printe formatet 60x90cm, jeg tror det ikke.

En printer, printer det format din plakat har i publisher, hvis ellers din printer kan printe det format.
Du skriver dit billed er 72 DPi, det er til internet og skærmm ikke til print. Dit billed bliver takket i kanterne med den lave opløsning.

hawaii7

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-11-08 20:33

Hvis du bruger brugerdefineret print, så kan du bestemme at det skal skrives ud på plakat.
Jeg bruger det brugerdefinerede format til at printe mange visitkort ud på hver side.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 10-11-08 21:44

SELV OM JEG HAR SAT PLAKATEN OP TIL AT BLIVE 60 X 90 CM UDSKRIVER PRINTEREN PLAKATEN I 4 STK A4 SIDER, DER SVARER TIL CA. 60 X 40 CM.

JEG HAR PRØVET AT SÆTTE STØRRELSEN OP INDE I LAYOUT, MEN DET VIRKER IKKE I PRAKSIS.

JEG HAR PRØVET EN HP LASER PRINTER, EN OKI FARVELASERPEINTER, OG FORSKELLIGE BILLEDER, DESVÆRRE MED SAMME RESULTAT.

JEG KAN DESVÆRRE IKKE FINDE UD AF HVAD JEG GØR GALT.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 10-11-08 21:45

GRUNDEN TIL JEG PRØVEDE AT SÆTTE DPI TIL 72, VAR TANKEN OM AT BILLEDET VAR FOR STORT.

DET VIRKEDE NEMLIG IKKE MED 300 DPI.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 10-11-08 21:47

JEG HAR OGSÅ PRØVET PÅ 2 FORSKELLIGE PC, MEN DESVÆRRE MED SAMME RESULTAT.

DERFOR TROR JEG, DET ER DE INDSTILLINGER JEG LAVER, DER IKKE ER OK, MEN HVAD??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-11-08 22:03

Jeg har en Canon farvelaserprinter og jeg går ind i Publisher nu, vender tilbage om 10 min.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 200 point
Dato : 10-11-08 22:07

Du starter publisher op, så kommer der Et katalog hvor du kan vælge forskellige ting. Du skal vælge Banner. Når du har valgt et layout så starter du guiden, så bliver du ledt igennem og så kan du printe store bannere ud.

Godkendelse af svar
Fra : AG112

Dato : 10-11-08 22:32

Tak for svaret granner01.
DU HAR IGEN REDDET MIG, MED DIN STORE VIDEN.

JEG BLEV JO VED MED AT GÅ IND I PLAKAT, OG BRUGERDEFINERET.

MEN DA DU FORESLOG BANNER OG BRUGERDEFINERET, VIRKEDE DET LIGE SOM DET SKULLE.

EN STOR PLAKAT, MED 2 FLOTTE JYSKE HESTE, SOM ØNSKET VAR.

TUSINDE TAK.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-11-08 23:03

Selv tak, skulle det være en anden gang.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 10-11-08 23:43

JEG SATTE STØRRELSEN TIL 100 X 120 CM, SÅ DEN BELV BÅDE STOR OG FLOT.
OKI FARVEPRINTEREN LÆGGER SÅDAN ET VOKSLAG OVENPÅ, SOM SKINNER LIDT,
SÅ DET BELV OK.

DET VAR IKKE JYSKE HESTE MEN BELGIER.